Mihin ikään asti teillä on menty "Reima-Kuoma"-yms.-tyylillä? Pukeutuuko noin 11v teillä vielä näin vain haluaako "teinivaatteita"?
Meillä on kai harvinainen tapaus, että 5-luokkalainen tyttö ei itse vielä kärtä mitään erityisiä muotivaatteita, vaan laittaa ne, mitä ehdotan, ja olen yrittänyt yhdessä valita käytännöllistä mutta ikään sopivaa, mutta en ole aina varma, mikä on sopivaa... Yritin etsiä jonkun mallikuvan, niin tämä on aika lähellä sitä, missä esim. menee ulos nyt, eli mustat toppahousut, värikkäämpi takki, muhkea pipo, lämpimät rukkaset. Kenkinä kuvan tennareista poiketen hillityn väriset kuomat.
https://www.jesperjunior.fi/fi/static/media/images/25/1200x9999/2542dc0…
Kommentit (68)
Reimaa ostin joskus Jesper Juniorista, taisi olla suurin haalarikoko 122 cm meillä. Sen jälkeen menty 2-osaisilla. Kuomia varmaan johonkin kengän kokoon 35 asti.
Mä oon 43v. ja multa löytyy sekä Vikingin talvikengät että Kuomat.
Lapsi 10v. ei niin välitä muusta kuin että ei keltaista eikä hankalasti puettavia vaatteita.
Kuomat kyllä
kevyet ja lämpimät
mutta ei reimaa
Kouluun mennessä jäi kuomat ja reimat meillä.
Meillä 12 v laittaa itse kurahousut jos menee märällä kelillä ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuomat kelpaa, koska totesi muutamien merkkikenkien jälkeen että ne vaan on parhaat kun jalat pysyy lämpimänä ja kuivana. Ihan perus toppavaatteissa kulkee kaikki lapset/nuoret, kuten aikuisetkin. Eivät tykkää palella.
4. Lk tyttö oikein halusi että ostetaan kouluun toppahaalari. Jollain kaverillakin on, niin enhän mä sitä tietenkään kiellä kun parhaiten lumessa leikkimiseen soveltuu
Minkä merkkisen haalarin löysit? Tuon ikäisen kanssa kyllä mekin katsottiin kaupasta haalarit läpi, mutta ei ollu sopivia, joten otettiin takki ja housut.
Reima Stavanger 140cm. Meillä pienikokoinen tyttö. Vikingiltä olisi ollut muistaakseni ollut jotain isompaakin kokoa.
Onko tuossa Stavangerin isossakin koossa hyvät lahkeet, eli että
Didriksonin puvuissa on paremmat lahkeet, lumilukot alla eli pysyy oikeasti lahkeet alhaalla ja päällä olevassa lahkeessa tarrasäätö eli pystyy säätämään sopivaksi kenkien mukaan. Ovat myös tyyliltään minusta paremmin sopivia isoille, semmoinen pilkki/lasketteluhaalarin näköinen enemmän kuin pikkulasten haalarin.
Mun pienikokoisella seiskaluokkalaisella pojalla on Reiman toppatakki, yksivärinen lämmin hyvä rakki ja kovalla olleella mustat toppahousut myös koulumatkoilla. Ei palele eikä häntä myöskään kiusata .
Vierailija kirjoitti:
Mun pienikokoisella seiskaluokkalaisella pojalla on Reiman toppatakki, yksivärinen lämmin hyvä rakki ja kovalla olleella mustat toppahousut myös koulumatkoilla. Ei palele eikä häntä myöskään kiusata .
* siis takki ja kovalla pakkasella😁
Helsingissä asuvilla sukulaislapsilla oli kyllä Reimaa vielä teini-iässäkin. Ihan normaaleita laadukkaita toppatakkeja ja -housujahan ne on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööh, olen 32-vuotias ja käytän ainoastaan Kuoman kenkiä. Ainoat, jotka sopivat aktiiviseen kävelyyn, sillä kävelen joka päivä 10-15 kilometriä. En siis ilmeisesti ole aloittajan mielestä kasvanut edes teiniksi asti :D
Käytitkö niitä myös teininä? Harvempi käyttää.
Teineilläkin voi olla kunnon ulkovaatteet ulkoiluun, ja erikseen muotivaatteet kouluun. Jotkut teinit siis oikeasti myös ulkoilee eikä vaan loju ruudun ääressä.
Asun koulun lähellä ja kyllä kouluun menevillä tuon tyyppistä vaatetta just on. Yläkouluikäisillä teineillä sitten tyyliin collegehousut, lenkkarit ja toppatakki.
Kuomista ei ole lapsen ainoiksi kengiksi. Ne eivät tue lapsen jalkaa kyllin. Jos ette usko, pitäkääpä itse niitä tuntitolkulla jalassa. Lapsen kengissä ei kannata säästää. Pakkaskenkinä tai postilaatikolla kipaisukenkinä kuomat ovat hyvät. Jalkaterapeutit ja erikoispohjallisten valmistajat kiittävät kuomavanhempia.
No käytän itsekin Reiman toppatakkia, mukavan lämmin on, eikä ole lapsellisen näköinen. Lapset käyttää välillä haalaria, välillä housut ja takki. 4 ja 5 luokkalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööh, olen 32-vuotias ja käytän ainoastaan Kuoman kenkiä. Ainoat, jotka sopivat aktiiviseen kävelyyn, sillä kävelen joka päivä 10-15 kilometriä. En siis ilmeisesti ole aloittajan mielestä kasvanut edes teiniksi asti :D
Käytitkö niitä myös teininä? Harvempi käyttää.
Teineilläkin voi olla kunnon ulkovaatteet ulkoiluun, ja erikseen muotivaatteet kouluun. Jotkut teinit siis oikeasti myös ulkoilee eikä vaan loju ruudun ääressä.
Kuomat eivät ole mitkään kunnon ulkoiluvaatteet. Niissä ei ole jalalle tukea lainkaan. Jos vähänkään aktiivisemmin liikkuu, pitää olla tukevat talvilenkkarit tai vaelluskengät eikä mitään Kuoma-lirpukkeita.
Nyt ei taida olla mitään ihan älytöntä muotia menossa, kun paljas nilkka -vaihekin taitaa olla ohi? Itsellä oli jossain vaiheessa se, että pipoa ei voinut laittaa, vaikka kuinka palelsi! Eikä kumisaappaaita, vaikka oli kuinka märkää.
Tekeekö teillä nuo isommat niin, että koulussa riisuu toppahousut tai ulkohousut naulakkoon ja alla on sisähousut? Vai istuuko ne niissä paksuissa housuissa sisälläkin?
Vierailija kirjoitti:
Meillä 12 v laittaa itse kurahousut jos menee märällä kelillä ulos.
Niin meilläkin 11v laittaa, mutta ne ei ole sellaset korkeat henkseleillä kiinnitettävät, vaan kuin tavalliset mustat ulkohousut, joiden pinta kumimaista kura-ainetta.
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö teillä nuo isommat niin, että koulussa riisuu toppahousut tai ulkohousut naulakkoon ja alla on sisähousut? Vai istuuko ne niissä paksuissa housuissa sisälläkin?
Meillä 6.lk ja 8.lk pojat ja verkkarit toppahousujen alla. Naulakkoon jää toppavaatteet.
Eikös se mene nimenomaan niin että jalkaa ei tule tukea niin jalan omat lihakset vahvistuvat. Ainakaan minun paljasjalkakengät ei kyllä tue mistään. Niitä ne jalkaterapeutit suosittelevat suurimmalle osalle.
Meillä rouva tuputtaa 11v:lle napapaitoja ja persesalihousuja. Meikata tietenkin saa. Omaa nuoruuttaan haikailee?