Tilanne, johon et olisi uskonut päätyväsi?
En olisi vielä 5 vuotta sitten uskonut, että nyt asun yksin ja kerrostalossa. Eroni ja sen syyt olisivat olleet scifiä. Ja että saisin tietyn, enemmän menneisyyteen liittyvän ihmisen kämppääni auttamaan käytännön hommissa.
Entä muut? Miten elämä on yllättänyt?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
en olisi uskonut että sain ulosottomerkinnän heti ku täytin 18 vuotta, koska oli niin paljon korvauksia maksettavana. nyt kolmekymppisenä olen edelleen siinä tilassa että velkaa on, enkä saa asuntoja edes vuokrattua koska luottotiedot vaikuttavat liikaa siihenkin.
siispä masennuin ja aloin narkkaamaan. kymmene vuotta siinä meni päihdekoukussa. nyt olen ollut monta vuotta selvinpäin enkä tiedä saanko koskaan töitä koska työhistoria on sellaine ettei ole tullut töitä koskaan tehtyä vielä.
toivon että saisin vielä joskus töitä ja velat maksettua. oon yrittänyt tehdä paljon asioiden eteen mutta silti on vaikeaa kun kaikki asiat on niin hankalia koska ei ole luottotietoja.
onko kenelläkään mitään vinkkejä heittää kuinka pääsee tästä tilanteesta eteenpäin.
haluan päästä töihin joskus, käyn koulua tällä hetkellä ja valmistun sitten aikanaan. oon ICT-alalla koulutuksessa.
olenko
Ihan konkreettisena vinkkinä, ota yhteys velkaneuvontaan. Voisit keskustella millainen mahdollisuus olisi päästä jossain vaiheessa velkajärjestelyyn.
Vaikutat fiksulta ihmiseltä. Menneistä vaikeuksista huolimatta opiskelet ja haluat mennä töihin ja saada asiasi järjestykseen. Osaat katsoa omaa elämääsi ja menneisyyttäsi kypsällä tavalla. Olet ilmeisen sitkeä ja vahva luonne, ja jokin sinussa uskoo vahvasti parempaan elämään, koska et ole luovuttanut. Pidä siitä uskosta kiinni, sillä pääset vielä pitkälle.
Minulla oli joskus työhaastattelussa innokkaasti työtä haluava nuori mies, joka oli töpännyt menneisyydessään pahasti. Hän kertoi kaiken heti suoraan, vaikka olisi voinut jättää kertomatta enkä olisi sitä ehkä koskaan saanut tietää. Vaikutuin siitä, että hän halusi olla rehellinen ja otti mieluummin riskin siitä, että ei saa työtä. Sai silti enkä ole katunut.
Kaikki ei ole tässä maailmassa kylmän mustavalkoista. On ihmisiä, jotka arvostavat rehellisyyttä ja sitä, että joku ponnistelee korjatakseen elämänsä suunnan. Olen varma, että sinäkin törmäät vielä näihin ihmisiin ja saat työpaikan ja asuntoasiasi kuntoon. On niitäkin vuokranantajia, jotka eivät pidä luottotietojen menetystä esteenä asunnon vuokraukselle, jos muuten arvioivat, että homma hoituu. Ja työnantajia, jotka arvostavat työntekijän suoraselkäisyyttä. Tehdyt virheet eivät ole ongelma, selkärangattomuus on.
En pysty sinulle paljoakaan konkreettisia vinkkejä antamaan, tiedän sinusta liian vähän. Mutta minulla on hyvä hytinä sinusta :) Sinnittele, älä luovuta.
En olisi mitenkään voinut uskoa esim 5 vuotta sitten että olen jo uusissa naimisissa ulkomaalais syntyisen kanssa ja asun eri paikkakunnalla. Tähän väliin on mahtunut paljon muutosta. Avioero, muutto eri paikkakunnalle, uusi työ, uusi parisuhde joka johti avioon... yms. Kaikki on elämässä muuttunut. Uuden elämän vaiheen alku ja toisen vaiheen loppu. Kai nämä kuuluu elämään?
Vierailija kirjoitti:
Todella vaikean alun eli köyhän lapsuuden, rikkinäisen kodin ja sairauksien jälkeen, löysin ihanan aviomiehen, jonka kanssa perustummen oman perheen ja olemme olleet yhdessä 45 vuotta. Bonuksena elämässä on ollut sama, suloinen rakastaja 10 vuotta. 3 vuotta sitten sain ylennyksen työhön, johon en ikinä olisi uskonut pääseväni. Joskus olen niin onnellinen etten uskalla hengittää syvään, koska pelkään kaiken katoavan.
Voi kun ihanan suloista, että olet pettänyt miestäsi 10 vuotta.
Todella vaikean alun eli köyhän lapsuuden, rikkinäisen kodin ja sairauksien jälkeen, löysin ihanan aviomiehen, jonka kanssa perustummen oman perheen ja olemme olleet yhdessä 45 vuotta. Bonuksena elämässä on ollut sama, suloinen rakastaja 10 vuotta. 3 vuotta sitten sain ylennyksen työhön, johon en ikinä olisi uskonut pääseväni. Joskus olen niin onnellinen etten uskalla hengittää syvään, koska pelkään kaiken katoavan.