Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mikään huomio ei riitä lapselle?

Vierailija
06.12.2023 |

Kohta kuusi vuotta täyttävä lapsi kaipaa aivan valtavasti ja aivan koko ajan huomiota. Vaikka hänen kanssaan leikkisi hänen tykkäämiä asioita kolme tuntia keskittyen vain siihen ja sen jälkeen pitäisi vartin kahvipaussin, niin hän kiehnää kyljessä koko sen vartin kahvipaussin tai käy kyselemässä koko ajan, että milloin leikitään lisää (syötyään oman välipalansa toki ensin). Kavereiden kanssa leikkii välillä ja tietenkin hoidossa myös, mutta se ei joka päivä ole mahdollista kun ei niitä kavereita tässä lähellä asu. On ainoa lapsi. Ja odottaa kotona koko ajan saavansa äidin huomiota ja äidin aikaa, siis aivan koko ajan, jopa äidin vessassakäynti on sellainen että lapsi seisoo oven takana kyselemäässä koska tulet. Yksin omissa leikeissään ei viihdy. Kuuluuko tuo ikään vai onko joku temperamenttiasia?

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en todellakaan tajua tätä nykyaikaa. Siis äiti leikkii lapsen kanssa monta tuntia?

Mä olen näitä kikka60 v jonka äiti olis todella vienyt mut testattavaksi, jos olisin ehdottanut, että jättää omat hommansa, mitä tekeekin ja tulee mun kanssa leikkimään. Oli ihan selvää, että aikuisilla on muutakin tekemistä.

Ja jos menit siihen ronkkumaan, että ei ole mitään tekemistä, löysit itsesi oitis tiskaamasta, rikkaruohoja kitkemästä, pyykkejä viikkaamasta...oppi aika äkkiä, että ehkä sittenkin jään mieluummin kirjaa lueskelemaan tai värittelemään.

Toisaalta sitten jos meni muuten vaan siihen juttelemaan, ei koskaan annettu ymmärtää, että mene pois tai käsketty muualle. Eihän kukaan puolisollekaan sano, että nyt menet toiseen huoneeseen, en jaksa kuunnella sua. 

Vierailija
102/102 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy neuvolassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi