Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mikään huomio ei riitä lapselle?

Vierailija
06.12.2023 |

Kohta kuusi vuotta täyttävä lapsi kaipaa aivan valtavasti ja aivan koko ajan huomiota. Vaikka hänen kanssaan leikkisi hänen tykkäämiä asioita kolme tuntia keskittyen vain siihen ja sen jälkeen pitäisi vartin kahvipaussin, niin hän kiehnää kyljessä koko sen vartin kahvipaussin tai käy kyselemässä koko ajan, että milloin leikitään lisää (syötyään oman välipalansa toki ensin). Kavereiden kanssa leikkii välillä ja tietenkin hoidossa myös, mutta se ei joka päivä ole mahdollista kun ei niitä kavereita tässä lähellä asu. On ainoa lapsi. Ja odottaa kotona koko ajan saavansa äidin huomiota ja äidin aikaa, siis aivan koko ajan, jopa äidin vessassakäynti on sellainen että lapsi seisoo oven takana kyselemäässä koska tulet. Yksin omissa leikeissään ei viihdy. Kuuluuko tuo ikään vai onko joku temperamenttiasia?

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi pitänyt jo kolmen vanhasta eteenpäin opettaa olemaan hetkiä yksin ja leikkimään yksin. Meillä ei ole koskaan ollut em. ongelmaa. Olen jättänyt lasta yksin esim. kun olen vienyt roskat, hakenut postin jne. Sitten olen keksinyt sellaista tekemistä, mitä voi tehdä yksin ja johon voi keskittyä myös yksin esim. palapelit, vesiväritys, piirtely, muovailuvahat jne.

Voisi olla myös jokin kausi, mutta jos on aina tehnyt noin, niin on opetettu siihen.

Olen opettanut jo kaksivuotiaasta asti, mutta tuloksetta. 

ap

Huomiohakuinen persoonallisuushäiriö.

Miten dg auttaa? Pidä säki vaan läpes kiinni: sulla huomiohakuinen persoonallisuus.

Vierailija
122/125 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko aika hankkia neuropsykologinen diagnoosi? Paras yksityiseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on tosi outoa et nykyajan vanhemmat leikkivät kokoajan lasten kanssa. En yhtään ihmettele et on niin paljon ongelmia. Ennen vanhaa lapset eivät edes saanut astua samaan huoneeseen missä vanhemmat.

Vierailija
124/125 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista luettavaa - taas yksi vanhempi, jota oma lapsi ei kiinnosta. Näin käy, kun lapset tehdään vain statuksen ja ilmaisen rahan toivossa. 

Vierailija
125/125 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tätä pikkutakiaista tutkittu, ettei vaan löydy jotain psyykkistä vaivaa?

Sillä on (ainakin kohta) joku kirjaindiagnoosi, joka vapauttaa vanhemmat kaikesta kasvatusvastuusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä