Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuen saajat voisivat muuttaa halvempiin kuntiin

Vierailija
06.12.2023 |

Ylipäänsä työttömänä olevat, joilla ei ole halua työllistyä voisi muuttaa pienempiin kuntiin, joissa heillä tuet riittäisivät. Helsingissä asumiseen kuitenkin tarvitaan tuloja, jos meinaa täällä asua. Eikö se vuokralla asuminen ole kuitenkin välivaihe, aikuiset ostavat omistusasunnon. Fiksut tajuavat säästää esim asumalla ensin kehyskunnalla, jotta olisi myöhemmin varaa siihen 5% omistusasunnon käsirahaan. 

Ne jotka aloittavat ruikuttamisen sukulaiseista, ystävistä jne ettei voi muuttaa niin muistutan että täällä yhteiskunnassa on ihmisiä jotka nimenomaan tekevät päätöksiä sen perusteella että pärjäisivät itse ilman tukia, eikö se ole itsenäisyyden merkki. 

Kommentit (493)

Vierailija
461/493 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kykenet trollaamaan päivittäin klo 7-23 av::lla ap, työkyvyttömyyseläkkeesi lakkautetaan 1.1.2024 alkaen.

Ystävällisin terveisin

Arto Satonen, työministeri

Vierailija
462/493 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja monen työttömän puoliso joutuu lopettamaan kokoaikatyön, koska perhe ei saa ansiosidonnaista ja sitten ei ole rahaa autoon. Jos toinen saa pientä palkkaa ja toinen pientä työttömyyskorvausta ja on lapsia niin ei ole rahaa autoon ja kun linja-autoja ei kulje klo 23.00 ja 2400 monessa kaupungissa niin ei olla töissä kaupan alalla eikä ravintola-alalla eikä hoitoalalla, mutta no kokoomuslaiset tekevät nuo työt. 

Meillä toinen saa pientä palkkaa ja toinen työmarkkinatukea. Silti Meillä on 2 autoa. 

Mikä on teidän pieni palkka ja montako lasta teillä on?

Meillä 2 lasta ja puolison palkka 2200 brutto - verot. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/493 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja monen työttömän puoliso joutuu lopettamaan kokoaikatyön, koska perhe ei saa ansiosidonnaista ja sitten ei ole rahaa autoon. Jos toinen saa pientä palkkaa ja toinen pientä työttömyyskorvausta ja on lapsia niin ei ole rahaa autoon ja kun linja-autoja ei kulje klo 23.00 ja 2400 monessa kaupungissa niin ei olla töissä kaupan alalla eikä ravintola-alalla eikä hoitoalalla, mutta no kokoomuslaiset tekevät nuo työt. 

Meillä toinen saa pientä palkkaa ja toinen työmarkkinatukea. Silti Meillä on 2 autoa. 

Mikä on teidän pieni palkka ja montako lasta teillä on?

Meillä 2 lasta ja puolison palkka 2200 brutto - verot. 

2 lasta. Nettona reilu tonni.

Vierailija
464/493 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuus ahdistaa. Olen kokopäivätyössä käyvä lastenhoitaja Hki. Meille jää lapsen kanssa minun palkasta käteen 2000 e kk josta vuokra on 900 e kk. Eli 1100 asumisen jälkeen,työmatkat 80 e kk

Nyt olen saanut asumistukea 200 e kk,joka keväällä loppuu. Olen syntynyt Hki ja asunut aina täällä,ei ole ajokorttia tai autoa. 

Mitä rikkaat tekevät rahoillaan jos me kaikki köyhät häivytään? Ovatko töissä itse kampaamoissa, päiväkodeissa, ravintoloissa jne? 

Ethän sä ole edes köyhä. Hyvinhän tuolla elää. 

Yksin eläisikin mutta kun elätän myös ihan 11 v poikaa...

Vierailija
465/493 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä ei sitten enää kukaan siivoaisi, hoitaisi lapsia tai tekisin kaupoissa osa-aikatöitä. Esimerkiksi näissä tehtävissä on niin matala palkka, ettei ilman tukia Helsingissä pärjää. Toisaalta ei olisi taloudellisesti kannattavaa myöskään kulkea pitkää työmatkaa näihin töihin,

Mietin, että miksi pitää olla kituuttamassa Helsingissä, kun Keski-Suomessa lastenhoitaja voi asua omakotitalossa järven rannalla nauttien elämästään. Päiväkoti on kodinomainen, lasten vanhemmat puhuvat suomea ja työstään voi jopa nauttia. Toki seuraavaksi varmaan koko Suomen päiväkodit keskitetään Helsinkiin, koska siellä kaikki on paremmin.

Omalla paikkakunnalla niin päiväkoteja kuin kyläkouluja suljettu koska lapsia ei riitä, sitä myöten on moni lastenhoitaja ja opettaja joutunut muuttamaan tai hakemaan toisenlaista duunia. Eikä matkaa Helsinkiin kuin vajaat 100 km. 

Vierailija
466/493 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät työllisty koska heillä on niin hyvät tuet , ettei työnteko ole kannattava vaihtoehto. Tukien pienentäminen on ainoa järkevä kannustin työllistymiselle. 

Näin se vaan menee..

Työttömät hakevat vähintään 4 työpaikkaa kuukaudessa ja ne merkitään pankkitunnuksilla työkkärin sivuille. 

Työnantaja päättää kenet ottaa töihin.

Onneksi irtisanomissuoja heikkenee myös valtion ja kaupungin työntekijöillä. Ja valtion palkkarahoja ollaan vähentämässä. 

Se on hyvä asia että vähennetään kuluja kaikkialta mistä vain mahdollista. Kaikki etuudet pois olisi minun ratkaisuni . As tuki pois. Lapsilisät pois. Toimeentulotuki pois. Vammaistuet pois. Minulle on aivan se ja sama missä ihmiset asuvat. Asukoot vaikka parakei

millä sinä olisit opiskellut aikanaan jos ei olisi näitä tukisysteemiä? oletko koskaan ajatellut että jopa sinä ja moni muu on hyötynyt siitä. se on hyvä että on suomessa tälläinen järjestelmä joka auttaa ihmisiä esim koulutautumaan jne. ja pääsee hoitoon jos sitä tarvii jne jne..

Vierailija
467/493 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä pienemmissä kunnissa ei ole töitä.

Työpaikkoja tulee kun sinne saataisiin muuttamaan ihmisiä. 

Toki jos tuhannet ihmiset muuttaisivat samaan kuntaan. Mutta niin paljoa vapaita asuntoja tuskin löytyy ja yleensä vuokrat nousevat suosion myötä nopeasti.

Vierailija
468/493 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä, tulee lama joka on vielä rankempi kuin 90-luvulla.

saa nähdä kuinka täällä suomessa ollaan sitten niitä maailman onnellisimpia :DDDDDDDDDD

Vierailija
469/493 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä ei sitten enää kukaan siivoaisi, hoitaisi lapsia tai tekisin kaupoissa osa-aikatöitä. Esimerkiksi näissä tehtävissä on niin matala palkka, ettei ilman tukia Helsingissä pärjää. Toisaalta ei olisi taloudellisesti kannattavaa myöskään kulkea pitkää työmatkaa näihin töihin,

Mietin, että miksi pitää olla kituuttamassa Helsingissä, kun Keski-Suomessa lastenhoitaja voi asua omakotitalossa järven rannalla nauttien elämästään. Päiväkoti on kodinomainen, lasten vanhemmat puhuvat suomea ja työstään voi jopa nauttia. Toki seuraavaksi varmaan koko Suomen päiväkodit keskitetään Helsinkiin, koska siellä kaikki on paremmin.

Käsittämätöntä Helsinki vihaa taas. Laitapa tänne ne vapaat työpaikat lastenhoitajile sieltä Keski-Suomesta. Taitavat olla aika vähissä. Ja jos sellainen on, niin kerro mikä määrä hakijoita avoimeen työpaikkaan on jo ihan paikkakuntalaisista.Omakotitalo järvenrannalta vielä, jonka lastenhoitajan palkalla pystyy maksamaan. Sitähän täällä kirjoitetaan, miten kallista Helsingissä on asua pienipalkkaisille, eikä siitä, miten hienoa Helsingissä on asua  Maksaa kai se omakotitalo ja sen ylläpito ylläpito Keski-Suomessakin. Helpompaa tietenkin jos on saanut perintönä tontit ja rakennuspuut suvun metsästä kuten sielläpäin monet saavat.

Vierailija
470/493 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuus ahdistaa. Olen kokopäivätyössä käyvä lastenhoitaja Hki. Meille jää lapsen kanssa minun palkasta käteen 2000 e kk josta vuokra on 900 e kk. Eli 1100 asumisen jälkeen,työmatkat 80 e kk

Nyt olen saanut asumistukea 200 e kk,joka keväällä loppuu. Olen syntynyt Hki ja asunut aina täällä,ei ole ajokorttia tai autoa. 

Mitä rikkaat tekevät rahoillaan jos me kaikki köyhät häivytään? Ovatko töissä itse kampaamoissa, päiväkodeissa, ravintoloissa jne? 

Ethän sä ole edes köyhä. Hyvinhän tuolla elää. 

Kans ihmettelen samaa. Kaksi tonnia käteen ei ole huono palkka. 1500-1600 alkaa jo olla sellainen, että jos asumistuki lähtee alkaa ahdistaa pk seudulla.

Vierailija
471/493 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on sekin pulma että eräät puolueethan haikailevat tänne kymmeniä tuhansia m-muuttajia tekemään juurikin matalapalkka-alojen töitä. Toisin sanoen heidät asutettaisiin pk-seudulle ja muihin isoimpiin kaupunkeihin (eihän näille kelpaa pienemmät paikkakunnat, se on jo nähty). Helsingissä varsinkin on hyvin kallista elää ja asua, olit mistä päin maailmaa tahansa, joten Kela joutuisi edelleen maksamaan aina vain kasvavan määrän erinäisiä tukia. Koska tulijat eivät yksinkertaisisesti pystyisi rahoittamaan elämistään pikkuruisilla tienesteillään. Mitä siis auttaisi vaikka kantisköyhät muuttaisivat halpoihin kämppiin jonnekin huitsin nevadaan, koska heidän tilalleen on/olisi tulossa kymmeniä tuhansia pienituloisia maailmalta??

Vierailija
472/493 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin muuttaa vaikka heti halvempaan kuntaan vaikka heti. Mutta mitä minä teen tälle omistusasunnolle, johon saan tällä hetkellä asumistukea? Saanko minä sitten kahteen asuntoon asumistukea jos asun halvemmassa kunnassa?

Vierailija
473/493 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin nyt kesällä yliopistokaupungista viereiseen kuntaan, jonka voisi olettaa olevan halvempi asuinpaikka. Samankokoinen asunto, mutta muutaman kympin kalliimpi. On kuitenkin paljon rauhallisempi alue. Ei ole kaljabaareja lähistöllä, eikä ole näkynyt sellaisten kanta-asiakkaitakaan hortoilemassa täällä päin.

Vierailija
474/493 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin muuttaa vaikka heti halvempaan kuntaan vaikka heti. Mutta mitä minä teen tälle omistusasunnolle, johon saan tällä hetkellä asumistukea? Saanko minä sitten kahteen asuntoon asumistukea jos asun halvemmassa kunnassa?

Jos olet työssäkäyvä, älä tee mitään. Jos taas olet työtön, ota asuntoosi työssäkäyvä vuokralainen ja muuta itse jonnekin muualle, jos et pysty ilman asumistukea asuntoasi kustantamaan.

Vierailija
475/493 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Meinaatko että halvemmassa kunnassa ei saa tukia :D

Vierailija
476/493 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et saa asumistukea edes vuokra-asuntoon, jos sinulla on jossain omistusasunto. Sinun pitää myydä se omistusasunto ja sitten voit hakea asumistukea.

Vierailija
477/493 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin vihattiin työttömiä, nyt on siirrytty matalapalkkaisiin ja osa-aikaisiin työssäkäyviin. 

Kohta varmaan poltetaan rappiotaidetta ja kirjoja? Milloin persut keksii kaiken olevan homojen ja lesbojen syytä?

Moni persu uskoo kaiken pahan maailmassa olevan "woken" syytä, ja myös homojen. Ja tietenkin "vihervassarien".

..On se myös BLM:n syytä !

Vierailija
478/493 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet työssäkäyvä, älä tee mitään. Jos taas olet työtön, ota asuntoosi työssäkäyvä vuokralainen ja muuta itse jonnekin muualle, jos et pysty ilman asumistukea asuntoasi kustantamaan.

Miksi sen vuokralaisen pitäisi olla työssäkäyvä? Vai oletko niin vajaa, ettet tiennyt aika suurenkin osan työssäkäyvistä saavan asumistukea?

t. eri

Vierailija
479/493 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et saa asumistukea edes vuokra-asuntoon, jos sinulla on jossain omistusasunto. Sinun pitää myydä se omistusasunto ja sitten voit hakea asumistukea.

Kyllä saat, kun jäät työttömäksi. Ei muuta kuin irtisanomislappua pomolle käteen niin ei tarvitse enää kadehtia asumistukia. 

Vierailija
480/493 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen vuokralaisen pitäisi olla työssäkäyvä? Vai oletko niin vajaa, ettet tiennyt aika suurenkin osan työssäkäyvistä saavan asumistukea?

t. eri

Tietysti tiedän, että työssäkäyvä voi saada asumistukea eikä se lainkaan minua haittaakaan. Pointtina on tietysti se että jätettäisiin isojen kaupunkien asunnot niille jotka niitä oikeasti tarvitsevat eli siellä työssä käyvät henkilöt ja ne jotka pystyvät omilla rahoillaan siellä asumisen maksamaan. Matalapalkkatyöntekijöiden asumisen tukeminen siellä on perusteltua, mutta kotona makaavan työttömän ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä