Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuen saajat voisivat muuttaa halvempiin kuntiin

Vierailija
06.12.2023 |

Ylipäänsä työttömänä olevat, joilla ei ole halua työllistyä voisi muuttaa pienempiin kuntiin, joissa heillä tuet riittäisivät. Helsingissä asumiseen kuitenkin tarvitaan tuloja, jos meinaa täällä asua. Eikö se vuokralla asuminen ole kuitenkin välivaihe, aikuiset ostavat omistusasunnon. Fiksut tajuavat säästää esim asumalla ensin kehyskunnalla, jotta olisi myöhemmin varaa siihen 5% omistusasunnon käsirahaan. 

Ne jotka aloittavat ruikuttamisen sukulaiseista, ystävistä jne ettei voi muuttaa niin muistutan että täällä yhteiskunnassa on ihmisiä jotka nimenomaan tekevät päätöksiä sen perusteella että pärjäisivät itse ilman tukia, eikö se ole itsenäisyyden merkki. 

Kommentit (493)

Vierailija
401/493 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partureita odottaa ulosotto. 

Soviteltua päivärahaa saa huhtikuun loppuun asti, sitten asiakkaat lähtevät. 

Vierailija
402/493 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisma myy hiuvärejä. Siellä oli joskus parturi hyllyttämässä ja pyysin häntä valitsemaan mulle sopivan hiusvärin ja puoliso laittaa sen mun hiuksiin kotona ja leikkaa hiusten latvat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/493 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tänäänkin luki jossain uutisessa, että Hki:ssä toimeentulotukea saa 60000 ihmistä, (vai oliko peräti taloutta?).

Minä sain viime vuonna toimeentulotukea. Hurjat noin 300€ yhden kerran. Vähänkö nyt olette kaikki kateellisia! Uskotte että ihan nautin siitä.

Ihmisillä ei selvästikään ole mitään alkeellista tietoa täällä kun kuvittelevat että koko tuo joukko saa jatkuvasti jotain tuhansia euroja tililleen. Hävettäisi jos itse olisin noin umpimielinen.

Vierailija
404/493 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prisma myy hiuvärejä. Siellä oli joskus parturi hyllyttämässä ja pyysin häntä valitsemaan mulle sopivan hiusvärin ja puoliso laittaa sen mun hiuksiin kotona ja leikkaa hiusten latvat. 

Parturissa voi käydä, jos saa vakituisen koko-aikatyön.

Terveisiä Kokoomukselle

Vierailija
405/493 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin halvempaan kuntaan? Moni asumistuen saaja on jo töissä. Miten esimerkiksi matalapalkka-alat pääkaupunkiseudulla saisi työvoimaa, jos ihmiset ei voi asua kohtuullisen matkan päässä?

Työpaikkoja myös on eniten suurissa kaupungeissa. Oikeisto ilmeisesti luulee, että työtön on ikuisesti työtön.

Ajattelitko, että autoton tarjoilija tai osa-aikainen kaupan työntekijä ostaa auton ja lähtee illalla tai aamuyöllä työvuoron jälkeen ajamaan vsikkapa Lahteen? Vai eikö pk-seudulla tarvita näiden alojen työntekijöitä?

Toisaalta myös työttömyys% on kaupungeissa korkeampi kuin maalla (aivan syrjäseutuja lukuunottamatta). Myyjälle ja tarjoilijalle on töitä muuallakin kuin Helsingissä.

Muissa eurooppalaisissa pääkaupungeissa matalapalkka-alalla olevat asuvat kimppakämpissä, ei yksin kaksioissa.

Meinaat että lasten kanssa kimppakämppään? 

Mulla on ollut se käsitys, että ei ole kovin helppoa löytää vuokranantajaa, joka olisi kiinnostunut vuokraamaan asunnon kimppakämpäksi.

Vierailija
406/493 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisiä Kokoomukselle

Ensi vuonna saadaan hymyillä, että tossa oli parturi ennen ja tossa oli kahvila ennen ja tossa oli ravintola ennen. 

Ei ole enää. 

Työttömien ja osa-aikatyötä tekevien koko-aikatyötä tekevät puolisot ei käy enää lounasravintolassa syömässä. Otetaan eväät töihin. 

Vierailija
407/493 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuen pitäisi olla väliaikainen, vain vuoden kestävä etuisuus. Se olisi ainoa oikea järjestelmä ja kannustaisi ihmistä työllistymään ja kantamaan itsenäisesti itsestään vastuuta.

Asumistuki hyödyttää nimenomaan työssäkäyvää. Työttömän ja toimeentulotukea saavan kannalta ihan sama saako asumistukea vai ei. Asumistuen tarkoitus on alunperin ollutkin parantaa pienituloisten elintasoa - siis heidän, jotka muuten olisivat köyhiä, asuisivat liian ahtaasti ja puutteellisissa oloissa, jne. Asumistuen tarkoitus oli lisätä heidän toimeentuloaan eli paikata pienen palkan jättämää toimeentulovajetta.

Tämän takia pitäisikin pohtia, että olisiko verovähennys suoraa tilisiirtoa parempi tapa tukea asumista. Silloin ihminen luonnollisesti saisi enemmän rahaa käteen omasta palkastaan.

Aiemmin olen nähnyt tarjottavan verokevennystä en ikinä ole saanut vastausta paljonko se olisi että auttaisi pienituloisena taloutta.

Miten tämä verovähennys taas toimisi? Vähennetäänkö se vuokran hinnasta ja paljonko että siitä olisi apua?

Vierailija
408/493 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisiä Kokoomukselle

Ensi vuonna saadaan hymyillä, että tossa oli parturi ennen ja tossa oli kahvila ennen ja tossa oli ravintola ennen. 

Ei ole enää. 

Työttömien ja osa-aikatyötä tekevien koko-aikatyötä tekevät puolisot ei käy enää lounasravintolassa syömässä. Otetaan eväät töihin. 

Jos puolisolta leikataan ansiosidonnainen tai soviteltua päivärahaa niin koko perhe säästää.

Vierailija
409/493 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuen pitäisi olla väliaikainen, vain vuoden kestävä etuisuus. Se olisi ainoa oikea järjestelmä ja kannustaisi ihmistä työllistymään ja kantamaan itsenäisesti itsestään vastuuta.

Asumistuki hyödyttää nimenomaan työssäkäyvää. Työttömän ja toimeentulotukea saavan kannalta ihan sama saako asumistukea vai ei. Asumistuen tarkoitus on alunperin ollutkin parantaa pienituloisten elintasoa - siis heidän, jotka muuten olisivat köyhiä, asuisivat liian ahtaasti ja puutteellisissa oloissa, jne. Asumistuen tarkoitus oli lisätä heidän toimeentuloaan eli paikata pienen palkan jättämää toimeentulovajetta.

Tämän takia pitäisikin pohtia, että olisiko verovähennys suoraa tilisiirtoa parempi tapa tukea asumista. Silloin ihminen luonnollisesti saisi enemmän

1000 euron eläkkeestä ei mene veroa eikä voi saada verovähennystä. 

Vakuutus ei korvaa vanhoja putkia esim 1970-luvun, jos tulee vesivahinko eikä pienellä eläkkeellä saa verovähennystä. 

Eikä verovähennystä saa työttömyystuista. 

Vierailija
410/493 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoomuslaiset voisi mennä vaikka h3lvettiin.

Vierailija
411/493 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verovähennyksestä: pienistä palkoista menee niin vähän veroa, että ei ole verovähennystä mitä tehdä. 

Vierailija
412/493 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskimpia on nämä kommentir, että myyjille ja tarjoilijoille on töitä muuallakin. Meinaako nämä, ettei pk-seudulla, jossa on ylivoimaisesti eniten näiden alojen työpaikkoja, tarvita niihin työntekijöitä? 

Vierailija
413/493 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkarissa tuli eilen, että leipäjonossa lahjoitukset vähenevät ja porukka lisääntyy. 

No, ei ihme, tutulla eläkeläisellä on loma-osake ulkomailla ja Suomessa ja lisäksi omistusasunto ja kesämökki ja se hamstraa kaupasta kaikki punalapputuotteet ja pakastaa ruokaa. Niin meidänkin täytyy tehdä, kun puolison ansiosidonnaista leikataan. 

Vierailija
414/493 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskimpia on nämä kommentir, että myyjille ja tarjoilijoille on töitä muuallakin. Meinaako nämä, ettei pk-seudulla, jossa on ylivoimaisesti eniten näiden alojen työpaikkoja, tarvita niihin työntekijöitä? 

Helsingissä on 34000 työtöntä. 

Vierailija
415/493 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Telkkarissa tuli eilen, että leipäjonossa lahjoitukset vähenevät ja porukka lisääntyy. 

No, ei ihme, tutulla eläkeläisellä on loma-osake ulkomailla ja Suomessa ja lisäksi omistusasunto ja kesämökki ja se hamstraa kaupasta kaikki punalapputuotteet ja pakastaa ruokaa. Niin meidänkin täytyy tehdä, kun puolison ansiosidonnaista leikataan. 

Ja ensi vuonna porukka leipäjonossa lisääntyy entisestään, kun hallitus leikkaukset astuu voimaan. Eli sieltä saa vähemmän ruokaa kuin nyt.

Ja punalaputetut hamstrataan kaupoista, jääkö jaettavaa? 

Vierailija
416/493 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mihinkäpä pienemmissä kunnissa, halvemmissa asunnoissa JO ASUVAT sitten laitetaan?

Vai ajatteleeko ap, että siellä halpa-asunnot odottavat tyhjinä tulijoita?

Ja kokooomusta kai ollaan?

Vierailija
417/493 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteleeko ap että Helsingissä asuminen on kallista? Ei ole.

Muutappa köyhänä maalle:

- Auton tarvitset

- isompi kuntavero

- usein sähkölämmitteiset asunnot 

- kunnan parilla huoltoasemalla kovat bensan hinnat 

Maalla on mukavaa työssäkäyvän, mutta elämä on kyllä kalliimpaa kuin Helsingissä. Kokemusta on molemmista. 

Vierailija
418/493 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäköhän siinä on, että en tunne minkäänlaista empatiaa tai sympatiaa näitä sosiaalitukien avulla leveästi eläviä ihmisiä kohtaan? Johtuuko se siitä, että he ovat alempiarvoisia ihmisiä, vai johtuuko se siitä, että he ovat vastuuttomia, laiskoja ihmisiä jotka ovat aina menneet sieltä mistä aita on matalin? Naisia jotka peruskoulun päättyessä hankkiutuvat raskaaksi, miehiä jotka pakoilevat vastuitaan kaljatuopin taakse. Ihmisiä jotka eivät huolehdi omista lapsistaan, vaan antavat heille huonot lähtökohdat elämälle jo ennen heidän syntymäänsä.

Ainoa mitä tunnen on syvä häpeä siitä, että isiemme ja äitiemme työllä rakentamassa maassa on tuollaisia ihmisiä.

Ihmisiä jotka elävät viellä syntymättömien lastensa kustannuksella jättämällä heille perinnöksi velkaa. Ja vain siksi, että heillä itsellään on helppo ja turvattu yhteiskunnan velalla maksama elämä.

Minä,minä,minä kuuluu vain teidän kirku

Tässä mainio esimerkki ihmisestä, joka pelaa Venäjän pussiin. 

Vierailija
419/493 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Asun itse Helsingissä, mutta vietän kesät ja loma-ajat eräällä pienellä paikkakunnalla Uudellamaalla. Siellä ainakin on tarjoilijoille ja myyjille töitä vain kesäisin, mutta ikinä ei rantaravintoloihin rekrytä keski-ikäisiä työttömiä. Tarjoilijat ovat aina nuoria, usein suomea osaamattomia. Ja sama koskee pikkuputiikkien myyjiä - niin, myyjillekin siellä on töitä vain kesäisin. Paikalliset on jo rekrytty paikalliseen S-marketiin ja Tokmannille. Paikkakunnalla on korkea työttömyys, ja todellakin sanoisin, että jos haluaa työllistyä, ei kannata muuttaa tämänkaltaisiin paikkoihin. Ja tässä on vieläpä kyse vilkkaasta turistikaupungista (toki vain kesäkaudella) - vielä pahempi tilanne on niissä kunnissa, joissa ei ole edes kesäturismia. Kyllä Helsingissä työllistyy todennäköisemmin kuin jossain muuttotappiokunnissa.

Vierailija
420/493 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulutus loppuu täysin ensi vuonna. 

Yrittäjät ei saa enää asumistukea kohta vuoden päästä omistusasuntoon. 

Mahtaako tulla 1990-luvun laman toisinto eli yrittäjiltä lähtee omaisuus. 

Sitähän oikeistopuolueet tarkoituksella yrittävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan