Asumistuen saajat voisivat muuttaa halvempiin kuntiin
Ylipäänsä työttömänä olevat, joilla ei ole halua työllistyä voisi muuttaa pienempiin kuntiin, joissa heillä tuet riittäisivät. Helsingissä asumiseen kuitenkin tarvitaan tuloja, jos meinaa täällä asua. Eikö se vuokralla asuminen ole kuitenkin välivaihe, aikuiset ostavat omistusasunnon. Fiksut tajuavat säästää esim asumalla ensin kehyskunnalla, jotta olisi myöhemmin varaa siihen 5% omistusasunnon käsirahaan.
Ne jotka aloittavat ruikuttamisen sukulaiseista, ystävistä jne ettei voi muuttaa niin muistutan että täällä yhteiskunnassa on ihmisiä jotka nimenomaan tekevät päätöksiä sen perusteella että pärjäisivät itse ilman tukia, eikö se ole itsenäisyyden merkki.
Kommentit (493)
"Nuo toimeentulotuki työt tulevat julkiselle eli varmaan samoja töitä kuin työkokeilussa ja kuntouttavassa työtoiminnassa työmarkkinatuella. "
Eli käytännössä MITÄ siis? Ei minulla ole aavistustakaan, mitä töitä työkokeilussa tai kuntouttavassa on - paitsi mitä olen kuntouttavasta kuullut, niin sehän on vaikuttanut lähinnä joltain käpylehmien askartelulta. Oikeastiko olette sitä mieltä, että kannattaa laittaa kaikki tuensaajat 10 tuntia viikossa rakentelemaan käpylehmiä? Lopputulos olisi se, että kaikki täyspäiset vain masentuisivat tuollaisesta, eli todennäköisesti tuolla olisi hyvin tuhoisat seuraukset.
Ja eikö työkokeilun tarkoitus ollut tarjota väylä työelämään - nytkö siitä tehtäisiin joku ikuinen työttömyyslimbo, jossa vain käytetään ilmaistyövoimaa? Eli ei tarvitse enää maksaa palkkoja, kun mahdollisimman moni työpaikka muutetaan ilmaistyöpaikoiksi, niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin itsenäisyyspäivänä on ikävä seurata tätä keskustelua, ja todeta miten Suomalaisessa eriarvoisuus lisääntyy, ja kehitys saa ihan kannatustakin.
Mahtaako pimeä työ lisääntyä. Ihmiset siivoavat sukulaisille ja siivousfirmat jää ilman keikkoja.
Pimeä työ varsinkaan siivoushommissa ei kannata, koska kuitilla maksamalla saa kotitalousvähennystä.
Det avdraget kompenserar inte prisskillnaden, inte ens nära. Man undrade, vilka det är som skall använda avdraget då staten redan för länge sedan har lärt folket att köpa svartjobb.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei mene työkokeiluun tai kuntouttavaan työtoimintaan niin tulee karenssi eli varmaan toimeentulotukitöissä sama juttu.
Ja voihan sitä käydä maksusta siivoamassa muillekin sukulaisille kuin vain omalle vanhemmalle.
Eikö kuntouttavalla ollut alunperin jokin tarkoitus - eihän sinne edes saisi laittaa ihmisiä, joilla ei ole kuntoutustarvetta. Esim. terve ja täyspäinen, työkykyinen ihminen ei todellakaan kuulu kuntouttavaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmiset halua, että heidän lapset on ilman ruokaa.
Aivan varmasti siivoavat sukulaisille.
Koskahan sille sukulaiselle siivoaisi kun töiden lisäksi halusi joskus niitä lapsia nähdä. Maksaako se sukulainen sen verran että voi jäädä työttömäksi?
Tukia saa vain osa-aikatyössä tai työttömänä.
Ja toimeentulotukeen tulee työvelvoite.
Mielummin sitä sukulaisille siivoaa ja ottaa sieltä rahan.
Sitäpaitsi tota toimeentulotuki työtä voi olla vaikka 10 h viikko. Asunnon nyt siivoaa lyhyemmällä ajalla sukulaiselle.
Ai minun ei sitten ilmeisti kuulu mennä huomenna töihin vai? Miksi et kertonut aiemmin ettei minun kuulu mennä viitenä päivänä viikossa sinne koska saan asumistukea? Kuka korvaa nämä päivät kun siellä olin turhaan?
Ihan tosi. Miksi täällä kommentoi ameebat?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei mene työkokeiluun tai kuntouttavaan työtoimintaan niin tulee karenssi eli varmaan toimeentulotukitöissä sama juttu.
Ja voihan sitä käydä maksusta siivoamassa muillekin sukulaisille kuin vain omalle vanhemmalle.
Naurettavaa. Samaan aikaan te-toimisto vahtii, että työtön ei missään tapauksessa opiskele, tee vapaaehtoistyötä, tee mitään taidetta (kuvataide, kaunokirjallisuus, musiikki) ainakaan kunnianhimoisesti - mutta sitten vain tuollaiset pakkotyöt olisivat sallittuja ja joku höpöhöpökuntouttava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko ihan tosissaan, että kaikki 40v ovat vanhoja ja rumia ja kaikki 20 kymppiset kauniita, laihoja, pitävät itsestään huolta jne. Älykännykkä sukupolvi joiden ongelma on ylipaino. Pedari on pedari
Kaupoissa on töissä 17-vuotiaita kassalla. Ovat lukiossa.
Alaikäisellä kassanhoitajalla on aina oltava valvoja. Hän voi olla viereisen kassan työntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmiset halua, että heidän lapset on ilman ruokaa.
Aivan varmasti siivoavat sukulaisille.
Koskahan sille sukulaiselle siivoaisi kun töiden lisäksi halusi joskus niitä lapsia nähdä. Maksaako se sukulainen sen verran että voi jäädä työttömäksi?
Tukia saa vain osa-aikatyössä tai työttömänä.
Ja toimeentulotukeen tulee työvelvoite.
Mielummin sitä sukulaisille siivoaa ja ottaa sieltä rahan.
Sitäpaitsi tota toimeentulotuki työtä voi olla vaikka 10 h viikko. Asunnon nyt siivoaa lyhyemmällä ajalla sukulaiselle.
Ai minun ei sitten ilmeisti kuulu mennä huomenna töihin vai? Miksi et kertonut aiemmin
Yrittäjä ressukka on nyt paniikissa.
Onko paljonkin asuntolainaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko ihan tosissaan, että kaikki 40v ovat vanhoja ja rumia ja kaikki 20 kymppiset kauniita, laihoja, pitävät itsestään huolta jne. Älykännykkä sukupolvi joiden ongelma on ylipaino. Pedari on pedari
Alaikäisellä kassanhoitajalla on aina oltava valvoja. Hän voi olla viereisen kassan työntekijä.
Kyllä mun lapsen kavereita on kaupan kassalla ja on 17 - vuotta. Ei ollut mitään valvojaa hänellä, kun kävin kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun lapsen kavereita on kaupan kassalla ja on 17 - vuotta. Ei ollut mitään valvojaa hänellä, kun kävin kaupassa.
Irtisanomissuojaa heikennetään.
Ikäsidonnaisuudet poistetaan työttömyyskorvauksista eli 58-vuotiaana irtisanottu saa leikattua ansiosidonnaista 400 päivää ja sen jälkeen työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa.
Jotta pääsee takaisin leikatulle ansiosidonnaiselle pitää kilpailla nuorten kanssa 12 kuukautta työsopimuksista.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Lainat ei ole asumismenoja toimeentulotuessa.
Vierailija kirjoitti:
820 € / kk39 m Joensuussa, joopa joo halvempi kunta!
Nyt Espoossa 69neliötä sama hinta!
En tasan lähde koirankoppi-kerrostaloon!
no maksa tasan asumises itse niin mäkin teen ja asun 170 neliöisessä omakotitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanomissuojaa heikennetään.
Ikäsidonnaisuudet poistetaan työttö
jankuti jankuti
Vierailija kirjoitti:
Mihin halvempaan kuntaan? Moni asumistuen saaja on jo töissä. Miten esimerkiksi matalapalkka-alat pääkaupunkiseudulla saisi työvoimaa, jos ihmiset ei voi asua kohtuullisen matkan päässä?
Työpaikkoja myös on eniten suurissa kaupungeissa. Oikeisto ilmeisesti luulee, että työtön on ikuisesti työtön.
Ajattelitko, että autoton tarjoilija tai osa-aikainen kaupan työntekijä ostaa auton ja lähtee illalla tai aamuyöllä työvuoron jälkeen ajamaan vsikkapa Lahteen? Vai eikö pk-seudulla tarvita näiden alojen työntekijöitä
Ne voi asua kehyskunnissa. Kirkkonummi, Kerava yms.
Vierailija kirjoitti:
Mihin halvempaan kuntaan? Moni asumistuen saaja on jo töissä. Miten esimerkiksi matalapalkka-alat pääkaupunkiseudulla saisi työvoimaa, jos ihmiset ei voi asua kohtuullisen matkan päässä?
Työpaikkoja myös on eniten suurissa kaupungeissa. Oikeisto ilmeisesti luulee, että työtön on ikuisesti työtön.
Ajattelitko, että autoton tarjoilija tai osa-aikainen kaupan työntekijä ostaa auton ja lähtee illalla tai aamuyöllä työvuoron jälkeen ajamaan vsikkapa Lahteen? Vai eikö pk-seudulla tarvita näiden alojen työntekijöitä?
Vastaan hänen puolestaan. Ei hän mitään ajatellut. Eikä tule koskaan mitään ajattelemaan.
Liiasta keskittämisestä tulisi luopua ja siirtyä ajatteluun, jossa tuetaan toimeliaisuutta harvempaan asutuilla alueilla. Säästettäisiin kummasti tuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen selkänsä takana olevan kassan työntekijä on se. Tuo työntekijä käytännössä puuttuu nuoren työhön vain, kun myydään alkoholia tai tupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelitko, että autoton tarjoilija tai osa-aikainen kaupan työntekijä ostaa auton ja lähtee illalla tai aamuyöllä työvuoron jälkeen ajamaan vsikkapa Lahteen? Vai eikö pk-seudulla tarvita näiden alojen työntekijöitä
Ne voi asua kehyskunnissa. Kirkkonummi, Kerava yms.
Voi luojani taas mikä alkueliö. Olihan tämä vitsillä kirjoitettu vai onko tuollaisia kuin sinä oikeasti olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Sun mukaan mun pitää luopua perheestä, työstä ja kaikesta muusta? Koska saan asumistukea. Mulla on nyt edullinen vuokra.
Muuttaa pk-seudulta keski-suomeen. Ei ole autoa. Olen osatyökykyinen. Täällä on palvelut kävelymatkan päässä. Hyvä julkinen liikenne. Olen syntynyt ja asunut koko ikäni täällä.
Se on kummallista, että muualta Suomesta pitäisi muuttaa pk-seudulle töiden takia ja jättää perhe, suku ja kotiseutu taakseen, mutta pk-seudulta ei voi muuttaa muualle Suomeen, koska perhe, suku ja kotiseutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun mukaan mun pitää luopua perheestä, työstä ja kaikesta muusta? Koska saan asumistukea. Mulla on nyt edullinen vuokra.
Muuttaa pk-seudulta keski-suomeen. Ei ole autoa. Olen osatyökykyinen. Täällä on palvelut kävelymatkan päässä. Hyvä julkinen liikenne. Olen syntynyt ja asunut koko ikäni täällä.
Se on kummallista, että muualta Suomesta pitäisi muuttaa pk-seudulle töiden takia ja jättää perhe, suku ja kotiseutu taakseen, mutta pk-seudulta ei voi muuttaa muualle Suomeen, koska perhe, suku ja kotiseutu.
Man undrade ofta över finska företags beslut om var verksamhet skall finnas. Skulle något investeras, krävdes alltid noggranna kalkyler, utom om det investerades i H:fors nejden. Då krävdes inga kalkyler.
Skulle något stängas, krävdes det noggranna kalkyler om var det skulle stängas. I Frågan om H:fors med omnejd behövdes inga kalkyler, för de enheterna var aldrig med på listan, oberoende av hurudant resultat de presterade.
Kan någon gissa från vilken nejd beslutfattarna genomgående kom?
Ap on idiootti, joka ei tajua, että siellä halvemmissa kunnissaon halvempaa just sen takia, kun siellä ei ole töitä. Eihän siellä mitenkään voi työllistyä.