Säästövinkkejä meille, jotka emme voi muuttaa
Kuinka elämme sitten, kun pitää elää n. 200 euroa alle toimeentulominimin? Kaksi ihmistä, liian vanhoja, jotta töihin huolittaisiin. Terveellisestä ruoasta emme tingi.
Kommentit (26)
Mä olen vajaakuntoisena aina ottanut puolison. En kelpaa mihinkään töihinkään. Toki eka puoliso oli köyhä, kamala yms mutta aina ei voi valita. Nyt on sama edessä teillä muillakin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vajaakuntoisena aina ottanut puolison. En kelpaa mihinkään töihinkään. Toki eka puoliso oli köyhä, kamala yms mutta aina ei voi valita. Nyt on sama edessä teillä muillakin.
No niinpä toki oli.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanhoja olette? Onko ikä ainoa este? Työllistäkää itse itsenne. Nykyään pystyy perustamaan yrityksen lähestulkoon nollabudjetilla.
Ja jos et saa edes työmarkkinatuen vertaa tuloja syystä tai toisesta olet toimeentulotuen varassa.
Lähdetään siitä, ettei tulisi leikkauksia ja että tulot nousisi. Ja voisi muuttaa silloin kun itse haluaa tai olla muuttamatta. Ihmisoikeuksia pitää ajaa kaikille, ei niin että niissä on ehto. Mielestäni monen on täysin mahdoton säästää minirahasta, koska hinnat pilvissä. Ainoastaan normaalista rahasta voisi säästää hankintaan tai lääkärikäyntiin. Se että joku kuluttaa jotain vähemmän, ei tuo muutosta tilanteeseen juuri, jos muutenkin kuluttaa vähän.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanhoja olette? Onko ikä ainoa este? Työllistäkää itse itsenne. Nykyään pystyy perustamaan yrityksen lähestulkoon nollabudjetilla.
Rahaa ilman työtä https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009973915.html
Itsari kannattaa mennä tekemään eduskuntatalon portaille. Lappu kaulaan, jossa terveiset Orpolle, Purralle ja Essayahille.