Mies jatkuvasti eksänsä kanssa tekemisissä, tuleeko
tästä koskaan mitään?
En ole mustasukkaista sorttia, mutta jotenkin estää omaa sitoutumistani mieheen, kun tuntuu, että useasti päivässä on asiaa ja usein juttuja, joita pitää kasvokkainkin selvittää. Heillä siis yhteinen lapsi, joka on teini ja lapsen toiveesta käyvät yhdessä syömässä ja elokuvissa jne. noin kerran kuukaudessa. Mies myös soittaa kaikista henkilökohtaisista asioistaan myös ensimmäisenä eksälleen ja sitten vasta minulle.
Itsellänikin on lapsia ja suhde eksään ihan ok, mutta lasten asiat hoidetaan pääosin viestittelemällä eikä käydä yhdessä missään.
Mietin, voiko tästä suhteesta tulla mitään vai kannattaisiko lopettaa heti alkuunsa ja etsiä enemmän itsenikaltainen kumppani. Ei ole jotenkin mitään intressiä tutustua miehen eksään, lapsi on tietysti ok, siitä ei ole yhtään kyse.
Kommentit (51)
Lapselle isä ja äiti ovat perhe, vaikka eivät enää eläisi yhdessä. Mitä kamalaa tapahtuu, jos käyvät yhdessä syömässä?
Vierailija kirjoitti:
Lapselle isä ja äiti ovat perhe, vaikka eivät enää eläisi yhdessä. Mitä kamalaa tapahtuu, jos käyvät yhdessä syömässä?
En ole ap, mutta en lähtisi tuollaiseen perhemeininkiin kolmanneksi pyöräksi.
Olen itsekin eroäiti, mutta en ole perhettä ex-mieheni kanssa. Lapseen liittyvistä asioista puhutaan viestitse tai vaihdetaan pari sanaa vaihdon yhteydessä, ei muuta.
Annan erittäin hyvän neuvon kaikille: Älkää alkako suhteeseen ihmisen kanssa jolla on (alaikäisiä) lapsia toisen ihmisen kanssa. Se tietenkin tarkoittaa sitä, että jos teillä itsellänne on lapsi niin kenenkään ei pidä myöskään "sekaantua" teihin.
Uusperhesekoilu on nykypäivän vitsaus. Ihmiset eivät osaa sitoutua enää yhtään mihinkään eikä kukaan ajattele muita kuin itseään.
Et kertonut aloituksessa kuinka pitkä suhteenne on.
Sinua saattaa häiritä miehen jatkuvassa yhteydenpidossa eksäänsä se, että hän kuvailusi mukaan kertoo eksälleen henkilökohtaiset asiansa eli ehkä kertoo naiselle myös teidän suhteen asiat? Tämä saattaa aiheuttaa epävarmuutta, kun et tiedä onko teidän kahden suhde todella teidän kahden välinen suhde ilman, että siitä on lörpötelty eksälle.
Tunnet itsesi kolmanneksi tai peräti neljänneksi pyöräksi tässä kuviossa.
Vierailija kirjoitti:
Panee ne
100% varmasti.
Ei tapahdu mitään kamalaa tietenkään, ei ole siitä kyse. Vaikea selittää, ehkä haluaisin olla miehen elämässä aikuisista naisista se ykkönen, tuntuu ikävältä, että jonkun toisen naisen asiat on kumppanilleni minua tärkeämpiä.
Ja tähän vielä täsmennettävä, että lapsi menee tietenkin edelle, se on selvää ja lapsen edun takia tätä katselenkin. Jos lapseton mies olisi tuolla intensiteetillä ekssnsä kanssa tekemisissä, en olisi edes aloittanut suhdetta.
En ole sanonut miehelle mitään, liian suuri vaara, että hän ymmärtäisi väärin.
Minä olen ollut lähi-äitipuoli ja olen kahvistellut itse miehen exän kanssa, käyty joulun juhlissa kahdestaan kun mies oli työreissussa. Nykyään olen itse ex ja me on käyty golfaamassa porukalla, exäni uusi vaimo mukana. Myös jouluruoka on syöty isolla porukalla. Näinkin voi asiat hoitaa kun erot on hoidettu fiksusti selväksi
Vierailija kirjoitti:
Annan erittäin hyvän neuvon kaikille: Älkää alkako suhteeseen ihmisen kanssa jolla on (alaikäisiä) lapsia toisen ihmisen kanssa. Se tietenkin tarkoittaa sitä, että jos teillä itsellänne on lapsi niin kenenkään ei pidä myöskään "sekaantua" teihin.
Uusperhesekoilu on nykypäivän vitsaus. Ihmiset eivät osaa sitoutua enää yhtään mihinkään eikä kukaan ajattele muita kuin itseään.
Uusperheitä on ollut ihmiskunnan historian aamuhämäristä saakka, ei todellakaan mikään nykypäivän juttu.
Vierailija kirjoitti:
Olen 80-luvulla syntynyt, ja uusperheitä oli kyllä jo lapsuudessani.
Hyvä pointteja täällä. En usko, että heillä on fyysistä suhdetta enää, mutta henkinenkin häritsee. Ja toden totta myös tuo, että luulen, että minunkin asiat eksälle kerrotaan ja sitten tulee olo, mitä miehelle kertoo. Tästä olen kyllä sanonut miehelle, että toivon, että minun henkilökohtaisia asioita ei eksälle kerrottaisi, mutta silti välillä tulee esim. lapsen puheista ilmi, että tietää.
Vierailija kirjoitti:
Ei tapahdu mitään kamalaa tietenkään, ei ole siitä kyse. Vaikea selittää, ehkä haluaisin olla miehen elämässä aikuisista naisista se ykkönen, tuntuu ikävältä, että jonkun toisen naisen asiat on kumppanilleni minua tärkeämpiä.
Ja tähän vielä täsmennettävä, että lapsi menee tietenkin edelle, se on selvää ja lapsen edun takia tätä katselenkin. Jos lapseton mies olisi tuolla intensiteetillä ekssnsä kanssa tekemisissä, en olisi edes aloittanut suhdetta.
En ole sanonut miehelle mitään, liian suuri vaara, että hän ymmärtäisi väärin.
Mitä oikeastaan on menetettävää jos otat asian esiin? Jos ottaa "pahalla" ja on heti valmis pistämään suhteenne poikki, niin olisitko sellaisessa suhteessa sitten halunnut olla?
Itse olen todennut, että kaikki häiritsevät asiat kannattaa ottaa avoimesti esille. Siinähän sitten näkee, että onko tästä kuviosta yhteiselämäksi.
Ei ole hyvä merkki, jos mies on juoruilija. Aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää pyyntöäsi olla kertomatta asioistasi eteenpäin sinulle tuiki tuntemattomalle ihmiselle. Aikuisen ihmisen pitäisi tajuta olla juoruilematta, piste.
Kokeilepa sitä, et alkaatte tekin käydä exäs kanssa kerran kuussa leffas tai syömässä perheenä lapsen toiveesta. Kato, et kuinka kauan sun uus mies itse tota kestää vai kestääkö??? Oon aivan tosissani ja sun exä lähtee varmasti tähän ihan sun vuokses.
"En ole mustasukkaista sorttia, mutta jotenkin estää omaa sitoutumistani mieheen, kun tuntuu, että useasti päivässä on asiaa ja usein juttuja, joita pitää kasvokkainkin selvittää. Heillä siis yhteinen lapsi, joka on teini ja lapsen toiveesta käyvät yhdessä syömässä ja elokuvissa jne. noin kerran kuukaudessa. Mies myös soittaa kaikista henkilökohtaisista asioistaan myös ensimmäisenä eksälleen ja sitten vasta minulle.
Itsellänikin on lapsia ja suhde eksään ihan ok, mutta lasten asiat hoidetaan pääosin viestittelemällä eikä käydä yhdessä missään.
Mietin, voiko tästä suhteesta tulla mitään vai kannattaisiko lopettaa heti alkuunsa ja etsiä enemmän itsenikaltainen kumppani. Ei ole jotenkin mitään intressiä tutustua miehen eksään, lapsi on tietysti ok, siitä ei ole yhtään kyse. "
Mistä on kyse? Käyvät syömässä kerran kuussa, ja mies hoitaa lapseen liittyvät asiat eksänsä kanssa tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilepa sitä, et alkaatte tekin käydä exäs kanssa kerran kuussa leffas tai syömässä perheenä lapsen toiveesta. Kato, et kuinka kauan sun uus mies itse tota kestää vai kestääkö??? Oon aivan tosissani ja sun exä lähtee varmasti tähän ihan sun vuokses.
Ja miksei voisi tehdä vaikkei olisi lastakaan? Erovanhemmuutta kun voi toteuttaa myös ilman, että käy ex-puolison kanssa leffassa ja ravintolassa.
Jokainen toki hoitaa erovanhemuuden kuten parhaaksi näkee, mutta täytyy miettiä sopiiko uusi suhde siihen kuvioon.
Ei taida tulla mitään. Aika rasittavaa sun kannalta, mies ei huomioi tuntemusiasi tai tajua niitä. Vaikea löytää uutta jos toinen roikkuu vanhassa noin tiiviisti. Olkoot sitten kavereita tai mitä lie. Eikös ne elokuvat ja syömiset tehdä uuden kanssa useimmiten, tai lapsen kanssa erikseen. Ehkä heillä on sitten se oma porukka jo, eikä sitä viitsi erottaa!
Eksä on tuleva nyksä ja sinä nyksä olet tuleva eksä. Näin se vaan menee. Vanha suola janottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hyvä merkki, jos mies on juoruilija. Aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää pyyntöäsi olla kertomatta asioistasi eteenpäin sinulle tuiki tuntemattomalle ihmiselle. Aikuisen ihmisen pitäisi tajuta olla juoruilematta, piste.
Hyvä, että aikuinen ihminen uskaltaa kertoa omista asioistaan eikä jää siten hyväksikäytetyksi ja huonosti kohdelluksi.
Kyllä minäkin tapaan lasteni isää epäsäännöllisen säännöllisesti.
Exiä olemme toisillemme syystä ja yhteyttä pidetään eritoten lasten takia.
Nyxät ovat tervetulleita myös mukaan jos vain lasten asioiden käyminen jaksaa kiinnostaa sivustalla kuunnellessa.
Oletko maininnut tästä asiasta vai mietitkö vain itseksesi?