YLE: Suomalaiset lihovat edelleen. :( Suurin osa suomalaisista sairastaa rasva-aineenvaihdunnan häiriötä. Miten ihmeessä tähän on tultu!!???
"Yli kolme miljoonaa suomalaista sairastaa rasva-aineenvaihdunnan häiriötä, eli heillä on joko kohonneet veren kolesterolipitoisuudet tai kolesterolilääkitys."
Nyt on vitsit vähissä. Tämä kansa tekee joukkoitsemurhaa lihottamalla itsensä sairaaksi. Miksi me teemme näin?
Kommentit (234)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn vain kaupassa. Säästän talvikenkiä, ne on kalliita eli en käy kävelyllä.
Tämä on vähän saman sarjan idea kuin entisellä naapurin miehellä, joka ei käyttänyt ajaessaan vilkkua jotta se ei kuluisi. Mitä varten sinulla ne kengät on jos ei kävelyä varten?
Jos rahat ovat vähissä, ruokaa ei tilailla kotiinkuljetuksella kotiin asti. Vaan se noudetaan itse kaupasta.
Näkee hyvin, kenelle köyhyys ei sano yhtään mitään tästäkin kommentista.
Hih hih, ennen hoikat naisemme tekivät pitkää päivää kotona ja pellolla, myöhemmin tehtaissa ja kotona. Silloin kukaan ei uupunut ja mennyt työkyvyttömäksi.
Nykyään naisemme istua röhnöttävät itsensä työkyvyttömiksi samalla karkkeja ahmien.
Vierailija kirjoitti:
Ööö, kolesterolin raja-arvot on laskettu niin alhaalle, että jokainen täysin tervekin joutuu niiden puitteissa syömään kolesterolilääkettä. Tämä on hyvä keino lääketehtaiden varmistaa tulot myös terveiltä ihmisiltä.
Ei niitä silti ole pakko syödä, jokaisen oma valinta. Mitä vähemmän pillereitä sen paremmin voit.
Ihanaa, että olen jättänyt itseni lihottamatta. Painan edelleen saman verran kuin kaksikymppisenä ja veriarvot täydelliset.
Arvostan terveyttäni paljon enemmän kuin vallalla olevaa kehopositiivisuuden todistelua. Sitä paitsi olen liian laiska kantaakseni mukanani ylimääräisiä painokiloja. :)
Ihmiset tottuu helppoon laiskaan elämään. Sitä helposti sokeutuu,kun ympärilläkin olevat ihmiset lihoo. Ihmiset tarvis herätyksen mutta vaikeaa se on . Ei sitä nuorena mieti vanhemmalla iällä tulevia sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset tottuu helppoon laiskaan elämään. Sitä helposti sokeutuu,kun ympärilläkin olevat ihmiset lihoo. Ihmiset tarvis herätyksen mutta vaikeaa se on . Ei sitä nuorena mieti vanhemmalla iällä tulevia sairauksia.
Sille sokeutuu vielä enemmän, mikä on normaali annoskoko ja minkälainen ruoka on ruokaa. Itsensä lällyttäminen kuuluu asiaan. Ei kuulukaan kasvaa aikuiseksi, vain isoksi. Syödään karkkia, juodaan karkkia, ja epäterveellistä ruuankorviketta tauotta.
Jos katsoo kaupassa ympärilleen, alkaa asia hahmottua. Itse juuri äsken katselin vintillä äitini vanhaa astiastoa. Näyttivät nuken astioilta. Silmä tottuu näkemään asiat väärin.
Sekin on ongelma, että ihmiset kuvittelevat tarvitsevansa syötävää koko ajan samaan tyyliin kuin vesipullomuodin aikana sitä kiikutettiin joka ikiseen paikkaan kuin se olisi ollut tuttipullo. Nykyisin kaikki ovat sellaisia kuin muinainen lihava naapurini, joka raivostui kun olin touhunnut pihalla lasten kanssa niin, että nämä olivat unohtaneet käydä syömässä välipalaa. Hänelle se oli maailmanloppu. Siitä on nyt melkein 30 vuotta, ja havahduin äkkiä siihen, että omaa poikaa olen patistellut välipaloille, vaikkei hänellä tunnu olevan niille mitään tarvetta. Syö mieluusti sen kolme kertaa päivässä ja muun kokee liioitteluksi. Ja kerta-annos on minusta minimaalinen. Jostain hän kuitenkin ilmeisesti rakennusaineet löytää, kun kasvaa toistakymmentä senttiä per vuosi. Meni yläkouluun, mutta minä odottelen edelleen, milloin hän oikein alkaa syödä niinkuin teinipojat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sille sokeutuu vielä enemmän, mikä on normaali annoskoko ja minkälainen ruoka on ruokaa. Itsensä lällyttäminen kuuluu asiaan. Ei kuulukaan kasvaa aikuiseksi, vain isoksi. Syödään karkkia, juodaan karkkia, ja epäterveellistä ruuankorviketta tauotta.
Jos katsoo kaupassa ympärilleen, alkaa asia hahmottua. Itse juuri äsken katselin vintillä äitini vanhaa astiastoa. Näyttivät nuken astioilta. Silmä tottuu näkemään asiat väärin.
Sekin on ongelma, että ihmiset kuvittelevat tarvitsevansa syötävää koko ajan samaan tyyliin kuin vesipullomuodin aikana sitä kiikutettiin joka ikiseen paikkaan kuin se olisi ollut tuttipullo. Nykyisin ka
Minulle kerran ärähdettiin sukulaisen toimesta, että otin kuulemma liian pienen (normaalin) lautasen päivälliselle itselleni, olisi pitänyt ottaa sellainen isomman mallinen, joka menee helposti ison kakun aluksen koosta. Ärähdin takaisin, että eikö saa ottaa lisää jos vatsaa ei saa täyteen sillä normaalilla lautasellisella. Kai on kauhea vaiva nousta ruokapöydästä hakemaan lisää, jos siltä tuntuu...
Hoikkaa naista arvostava mies joutuukin suuntaamaan Aasian suunnalle nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin on ongelma, että ihmiset kuvittelevat tarvitsevansa syötävää koko ajan samaan tyyliin kuin vesipullomuodin aikana sitä kiikutettiin joka ikiseen
Ylipainoisia ahdistaa ruokailutilanteissa se, että muut ottavat vähemmän ruokaa kuin he itse. Siksi he yrittävät saada itsensä uskomaan, että heidän oma annos ei ole mitenkään suuri verrattuna muiden annoksiin.
Sama ilmiö pätee alkoholisteihin, jotka haluavat muidenkin seurueessa juovan, jotta voivat oikeuttaa oman ryypiskelynsä.
Vierailija kirjoitti:
Ööö, kolesterolin raja-arvot on laskettu niin alhaalle, että jokainen täysin tervekin joutuu niiden puitteissa syömään kolesterolilääkettä. Tämä on hyvä keino lääketehtaiden varmistaa tulot myös terveiltä ihmisiltä.
Niiden kuuluisi olla vieläkin alempana, jos luonnonkansojen mukaan mennään.
Aineenvaihduntasairaudet kulkevat tyypillisesti suvussa. Porukka alkaa olla täällä jo niin ristiinnaitua, että ei tuossa mitään ihmeellistä ole, pieni ja sisäsiittoinen kantapopulaatio. Kannattaa jättää ne serkut ja sitä lähemmät sukulaiset 🤣 rauhaan lisääntymismielessä, muuten alkaa näkyä katukuvassa niitä Habstrubien leukoja. Vähämielisyyden voi vielä peittää, kun ymmärtää pitää suunsa kiinni.
90-luvulla meidän perheessä perjantai oli mättöpäivä, tehtiin ite uuniranskalaisia ja nakkeja. Muina päivinä syötiin tavallista kotiruokaa. Nyt ranskalaiset on ihan arkiruokaa lapsille, eivät varmaan osaa edes kuoria perunoita.
Kaupat on täynnä kaikkea epäterveellistä houkuttelevissa pakkauksissa. Keksipaketteihin yms. pitäisi lisätä varoitusmerkit ja kauhukuvat tupakka-askien tapaan, myös hintojen pitäisi olla paljon kovemmat.
Toisekseen, koululiikunta ja kaikenlainen kiusaaminen traumatisoi ison osan ihmisistä niin, että he eivät ikinä löydä liikunnan iloa.
Joudut uusimaan kenkäsi nopeammin kuin sellainen, joka ei kävele. Vai ilmaiseksiko ne tupsahtaa ovelle?