Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelmana että mies syö niin paljon

Vierailija
03.12.2023 |

Mies syö todella isoja määriä. Teen ison lasagnen, josta riittäisi useimmissa kolmehenkisissä perheissä hyvin kahden päivän päivälliseksi, mutta meillä ei, kun mies hotkaisee suurimman osan siitä heti. Teen ison kattilallisen kalakeittoa, mies syö kolme isoa lautasellista kerralla, minä ja lapsi yhdet ja siinä se keitto meni. Maitoa kun juo niin juo litran kerralla. Leipiä mies syö viisi kerralla, toki päällisten kanssa kaikki. Pullia kun leivon niin kahdeksan korvapuustia katoaa heti miehen mahaan. Eipä tuo muuten kai haittaisi, mutta miellä on vain yksi jääkaappi ja muutenkaan ei mikään suurtalouskeittiö, niin en voi koskaan tehdä kahden päivän ruokia kerralla ja ruokakaupassa joudutaan käymään joka päivä ja sieltä pitää ostaa kerralla paljon. Rahaakin palaa. Mieheni ei juurikaan kuntoile eli ei tarvitse sellaisen takia isoja ruokamääriä, ylipainoa on sillä jonkun verran eli tykkää kai vain syödä tai on tottunut syömään kuin suursyömäri. Vertaistukea tai hyviä neuvoja löytyisikö?

Kommentit (371)

Vierailija
161/371 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten helkkarin hienoa olla sinkku! Kukaan ei kyttää syömisiäni eikä nalkuta. Saan vetää vaikka koko jääkaapin tyhjäksi kerralla jos huvittaa. En vaan voi ymmärtää miten kukaan voisi haluta tuollaiseen kurimukseen kuin PARISUHDE! Vapaus on parasta mitä kuvitella voi!

N40

tossahan ei ollut ongelmana se että jääkaapista ei saa syödä, vain se että toisen tekemä pariksi päiväksi tarkoitettu ruoka kiskotaan alas kerrallaan. Tämä on tahallista toisen elämän hankaloittamista ja kiusantekoa. Kunnon miesten mies joka varmaan töissäkin naureskellen kehuu kun nainen tuskailee hänen syömisten takia. Samoja rohmuja näkee lounasravintoloissa, harvempi tarvitsee 3 wieninleikettä samalla aterialla..mutta kun "ilmaiseksi" saa, niin mopo karkaa. Mutta olisit varmaan hyvä pari tollasen suursyömärin kanssa ja kiltisti essu päällä kokkailisit kun toinen mörisee lisää ruokaa :D

Vierailija
162/371 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle koko ruokalasku. Korkeintaan maksat sille neljäsosan siitä. Itse laittaisin miehen vastuuseen ruokahuollosta kokonaan. Eihän tuossa touhussa ole mitään järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/371 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on ahne, kuten omanikin. Mitään ei voi ostaa varalle pakastimeen. Syö vaikka 6 jäätelöä päivässä, jos niitä pakastimessa on. Ihan turha hyödyntää tarjouksia, kun kaikki menee, kun selkänsä kääntää. 

Miten te olette näitten huonotapaisten rohmujen kanssa yhdessä edes? Muita ei ajatella lainkaan, ahnehditaan omaan napaan vaikka lapsenkin ruuat. Ovat varmasti myös läskejä pallomahoja, jos ruokaa menee tuohon tahtiin.

Minä en kyllä suostuisi miksikään suurtalouskokiksi mieslapselle. Hyi sentään.

Vierailija
164/371 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet ruokaa kahdeksi päiväksi, niin tee sitten 2 vuokaa sitä lasagnea. Laita mies käymään kaupassa ostamassa tarvikkeet.

Kun sillä miehellä on sitä ylipainoa, niin pullan leipominen kannattaa kokonaan unohtaa.

Hiilihydraatit ovat muutenkin sellaisia, että ne vain kasvattavat näläntunnetta ja saavat ihmiset ahmimaan.

Tee mieluummin kaalilaatikkoa kuin lasagnea. Korvaa peruna kasviksilla kuten kukka- ja parsakaalilla. Tavallinen riisi täysjyväriisillä.

Maidon ostaminen kannattaa kokonaan lopettaa. Se ei ole janojuoma. Vettä janoon.

Vierailija
165/371 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta ruoanlaitto, heti!!! Eihän tuossa ole mitään järkeä. Mies maksaa ja tekee ruoat, jos kerran syö enemmän kuin te kaksi yhteensä.

Vierailija
166/371 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan Pa,ka aloitus. Ettekö te saat.na osaa puhua? Oot lapsenkin tehny.....

Mies maksamaan taloustilille 2/3 ruokakuluista vai mikä on ongelma? 

Suunnitellaan perusmenu. 

Vierailija
167/371 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän isännän pitää saada syödä kaikki. Kuka teitä muuten puolustaa jos idästä tulee hyökkääjät?

Kannattaa aina miettiä se miksi miehellä on näitä etuja tehdä asioita mitä naisilla ja lapsilla ei ole.

Miesten pitää tehdä likainen työ ja puolustaa teitä. Se vie energiaa!

Kun katsoo tilastoja miten moni nainen on tällä hetkellä suomalaisen miehen fyysisen, henkisen ja taloudellisen väkivallan kohteena, ymmärtää että naiset ovat jo sodassa. Ei ulkomaalaisten miesten hyökkäys mitenkään olennaisesti muuttaisi naisten tilannetta. 

Mitä tilastoja olet katsonut? 

Vierailija
168/371 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kahdelle päivälle tarkoitettu ruoka menee suoraan annoskippoihin. Ei ole vielä kehdannut minun ja tyttären ruokaa syödä. Jos rohmuaa omansa etukäteen niin on oma ongelmansa miten ruokkii itsensä seuraavana päivänä.

Kasviksia suosittelivelli sanoisin että meillä meni aiemmin esim. salaattikulhollinen kerrasta miehen suuhun ennen kuin muut pääsivät syömään. Joo ei niin epäterveellistä mutta ärsyttävää kun oli ajatellut sen kaikkien lounaalle. Nykyään boksaan salaatin minulle ja tytölle erikseen.

Mies itse ajatteli olevansa tarinan sankari, eli syö kaikki pois ettei jää jämiä ja tule hukkaa. Näin oli äitinsä kotona opettanut että mitään ei saa heittää pois. Ei vaan tajunnut että kaikki ruoka ei ole menossa roskiin vaan muutkin ajatteli syödä sitä.

Vierailija
169/371 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi syy olla iloinen että asuu yksin :D Tosiasiassa mua ärsyttäis tossa eniten ehkä ajattelemattomuus. Ruoanlaitto on kovaa hommaa, niin toki vois itse käydä kaupassa ja tehdä ruokia niin ei haittais niin paljon. Ei kenenkään vaimon/miehen tarvii olla mikään palkaton kokki itsestäänselvänä asiana, vaan asioista kannattaa sopia. Jos tuloissakin on esim isot erot niin olisi hassua että toisen talous kärsisi kohtuuttomasti syömisistä. Reilu peli kaikin puolin olis musta hyvä :)

N31

Vierailija
170/371 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanot sille, että rohmuaminen loppuu nyt ja et aio ahnehtimisen takia kokata päivittäin, vaan kerralla tulee 2 päivän annokset. Voit myös ihan kauniisti todeta, että liika ruoka ei tee miehen terveydellekään hyvää. Jos ei tätä ymmärrä, on vika aika iso, en tiedä miten sitten etiäpäin. Ehkä siinä tapauksessa välipäiville valmiit mikroannokset kaupasta, jolloin sinun ei tarvitse kokata ja kaupan annoksista näkee normiannoskoon mallia myös.

Vierailija
171/371 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä ahmiva mies älyllisesti normaali? Eikö ihan ymmärrä puhetta?

Vierailija
172/371 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi syy olla iloinen että asuu yksin :D Tosiasiassa mua ärsyttäis tossa eniten ehkä ajattelemattomuus. Ruoanlaitto on kovaa hommaa, niin toki vois itse käydä kaupassa ja tehdä ruokia niin ei haittais niin paljon. Ei kenenkään vaimon/miehen tarvii olla mikään palkaton kokki itsestäänselvänä asiana, vaan asioista kannattaa sopia. Jos tuloissakin on esim isot erot niin olisi hassua että toisen talous kärsisi kohtuuttomasti syömisistä. Reilu peli kaikin puolin olis musta hyvä :)

N31

Jos on ilmastoystävällisen kokoinen mies, niin synnyttää mukavan pieniä jälkeläisiä eikä repeä jättiläisen jälkeläisen synnyttämisestä. Tulee säästöjä myös ruokakuluissa kun 170cm mies syö saman verran tai vähemmän kuin nainen ja sen lisäksi on paljon ystävällisempi ilmastolle. Myöskään vessanpönttö ei ole jatkuvasti tukossa isoista ulostemassoista kuten 190cm miehien jäljiltä on.

Tää on ihan omia valintoja. Pitääkö ottaa se pitkä ja iso mies jonka suolisto vetää kaksi kertaa enemmän kuin pienemmillä ihmisillä? Näiden suolisto on myös täynnä järkyttäviä määriä suolikaasuja.

On paljon käytännön hyötyjä ja mukavuushyötyjä lyhyemmistä miehistä.

Vierailija
173/371 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua kuinka joku voi syödä lämmintä ruokaa monta annosta päivässä. Itse syön max yhden lämpimän aterian päivässä ja muuten välipaloja, salaatteja, hedelmiä tms.

t. 190cm hoikka nainen

Mieti tuohon vielä sun kokoinen iso mies. Te söisitte kuin hevoset ja muinaisessa ihmislaumassa teikäläisten takia koko muu lauma näkisi kovaa nälkää kun ahmatteina tunkisitte suihinne muidenkin osuuden alueen ravinnosta.

Vierailija
174/371 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on ahne, kuten omanikin. Mitään ei voi ostaa varalle pakastimeen. Syö vaikka 6 jäätelöä päivässä, jos niitä pakastimessa on. Ihan turha hyödyntää tarjouksia, kun kaikki menee, kun selkänsä kääntää. 

Miten te olette näitten huonotapaisten rohmujen kanssa yhdessä edes? Muita ei ajatella lainkaan, ahnehditaan omaan napaan vaikka lapsenkin ruuat. Ovat varmasti myös läskejä pallomahoja, jos ruokaa menee tuohon tahtiin.

Miksi kaikki lähtee pohtimaan tätä ongelmaa käytöksen tai ahneuden kautta?

Kun normaali ja realistisin syy on miehen suuri koko. Mies syö paljon, koska on jättikokoinen ihminen. Isot syö enemmän kuin muut. Ei meidän mies syö paljoa. Hän on suurinpiirtein minun kokoiseni.

Olette valineet itsellenne liian ison miehen ja valitatte kun se syö omaan kokoonsa suhteessa normaalisti.

Vierailija
175/371 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle koko ruokalasku. Korkeintaan maksat sille neljäsosan siitä. Itse laittaisin miehen vastuuseen ruokahuollosta kokonaan. Eihän tuossa touhussa ole mitään järkeä.

Tää on just naisten tasa-arvoa. Kun mies syö vain laillisesti oman kokonsa mukaisesti kuuluvat kalorimäärät, niin naisen mielestä mies syö liikaa... ootta te tyhmaa sakkia!

Vierailija
176/371 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä ahmiva mies älyllisesti normaali? Eikö ihan ymmärrä puhetta?

Jos on hevosen kokoinen koni ja turpa on myös kuin hevosella ja mulukku, niin eikö se syö ja pasko kuin koni, vaikka puhuu kuin mies?

T: miksi naiset aina rakastuu hessuhopoihin

Vierailija
177/371 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kertakaikkiaan ymmärrä, miksi tästä täytyy tehdä minkäänlainen ongelma. Miksi se mies ei vain voi vuorollaan käydä ruokakaupassa ja tehdä ruokaa? Niin kuin normaalit ihmiset toimivat, olivat ahmatteja tai ei.

Näinhän he tekevät. Jos olisit lukenut mitä ap kirjoittaa niin asia olisi selvinnyt. Mies käy myös kaupassa ja tekee muutaman kerran viikossa ruokaa eli aika fifty-sixty menee se osuus. 

Minun ex oli putkimies ja oli vähän samoja oireita. Ei malttanut kesken työn lähteä syömään. Sitten illalla veti ruokaa ja taputteli vatsaansa "nyt tuli maha täyteen" - ai että vieläkin saa karvat pystyyn. Mietin joskus ettei tarvis aina tulla niin täyteen. Mutta se oli kotoa opittua ja pysyi.

Vierailija
178/371 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on just naisten tasa-arvoa. Kun mies syö vain laillisesti oman kokonsa mukaisesti kuuluvat kalorimäärät, niin naisen mielestä mies syö liikaa... ootta te tyhmaa sakkia!

Terveisin naisen lompakolla loisiva mies.

Vierailija
179/371 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten köyhiä olette?

Vierailija
180/371 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki lähtee pohtimaan tätä ongelmaa käytöksen tai ahneuden kautta?

Kun normaali ja realistisin syy on miehen suuri koko. Mies syö paljon, koska on jättikokoinen ihminen. Isot syö enemmän kuin muut. Ei meidän mies syö paljoa. Hän on suurinpiirtein m

Miesten ruuantarve on saanut eeppiset mittasuhteet. Todellisuudessa ero kalorintarpeessa ei ole kovin suuri. Miehet eivät tarvitse niin paljoa ruokaa kuin kuvittelevat. Seuraukset näkyvät tilastoissa. Enemmistö miehistä on lihavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi