Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelmana että mies syö niin paljon

Vierailija
03.12.2023 |

Mies syö todella isoja määriä. Teen ison lasagnen, josta riittäisi useimmissa kolmehenkisissä perheissä hyvin kahden päivän päivälliseksi, mutta meillä ei, kun mies hotkaisee suurimman osan siitä heti. Teen ison kattilallisen kalakeittoa, mies syö kolme isoa lautasellista kerralla, minä ja lapsi yhdet ja siinä se keitto meni. Maitoa kun juo niin juo litran kerralla. Leipiä mies syö viisi kerralla, toki päällisten kanssa kaikki. Pullia kun leivon niin kahdeksan korvapuustia katoaa heti miehen mahaan. Eipä tuo muuten kai haittaisi, mutta miellä on vain yksi jääkaappi ja muutenkaan ei mikään suurtalouskeittiö, niin en voi koskaan tehdä kahden päivän ruokia kerralla ja ruokakaupassa joudutaan käymään joka päivä ja sieltä pitää ostaa kerralla paljon. Rahaakin palaa. Mieheni ei juurikaan kuntoile eli ei tarvitse sellaisen takia isoja ruokamääriä, ylipainoa on sillä jonkun verran eli tykkää kai vain syödä tai on tottunut syömään kuin suursyömäri. Vertaistukea tai hyviä neuvoja löytyisikö?

Kommentit (371)

Vierailija
141/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä parisuhde on naiselle huono diili. Täälläkin vain kehotetaan, että kokkaa enemmän ja raahaa kaupasta kassi kaupalla ruokaa rohmulle, muista proteiini ja keitä sille alkupalapuurot. Voitteko kuvitella miestä kokkaamassa hiki hatussa vaimolle ja lapselleen, kun vaimo vetää kaikki ruoat heti naamaansa? Ei. Miehet ei kokkaisi.

Enpä mäkään kokkaa, jos normaali ruoka ei riitä, meillä sitä on kuitenkin aina ja minun tekemänäni. Täydennysmätöt saa tehdä ihan itse. Harvoinpa noita on tarvinnut, ja mies on normaalipainossa vielä keski-iässäkin.

Vierailija
142/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin isoruokainen, nainen tosin. Kyllä, minäkin tykkään lasagnesta ja kyllä, voisin syödä sitä helposti kolme lautasellista, mutta en tee sitä, koska en halua lihoa ja toisaalta en viitsisi olla koko ajan tekemässä ruokaa. Kivempi, kun riittää seuraavallaekin aterialle. Huvittavaa kyllä, lasagnea jopa teinit jaksavat lämmittää jääkaapista, mutta jos siellä on nakkikeittoa, niin ei mitenkään onnistu, vaan lämmitetään jotain roiskeläppiä. Oon kyllä sanonut, että ensin syödään se ruoka loppuun, mitä on valmiina ja sitten eineksiä, mutta ei mene perille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua kuinka joku voi syödä lämmintä ruokaa monta annosta päivässä. Itse syön max yhden lämpimän aterian päivässä ja muuten välipaloja, salaatteja, hedelmiä tms.

t. 190cm hoikka nainen

Vierailija
144/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, on se vain ihanaa olla sinkku ja normaalipainoinen, rajansa tietävä ihminen. Hyvää joulunodotusta !

Vierailija
145/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oih. Tiedän tunteen. Itse elätän 19 vuotiasta erityisnuorta, joka syö syömisen ilosta. Itse olen pienituloinen ja pieniruokainen. Tunnen tuskasi, ap.

Sen takia mammat Italiassa syöttävät mammanpojilleen pastaa (jossa kastikkeena jotain yrttiöljyä tms) ensin kattilallisen, ennen kuin tarjotaan mitään liharuokaa. Suomessa tässä tarkoituksessa toimisivat makaronivelli ja leipäressu -tyyliset ruoat. Maha täyteen vaan.

Vierailija
146/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä oli tuollainen sika. Veti suunnilleen pöytäliinankin hotkiessaan kaiken ihan kamalalla tahdilla. Käsi vispasi aina suun ja lautasen väliä niin ettei pystynyt edes käymään ruokakeskustelua. Pizzoja tehdessä kerran latoi kaikki isoimmat kanapalat kanapaketista oman pizzansa päälle ja játti minulle vain herneen kokoisia muruja. Ravintoloissa ei ikinä voinut jakaa mitään kun ihan häpeilemättä saattoi ryystää annoksen turpaansa ennen kuin itse sain edes maistaa. Luonani vieraillessa veti ihan tajuttomia annoksia ja aina sain erikseen olla mainitsemassa että hei tuosta 6 henkilön annoksesta haluaisin jättää vielä huomisen lounaalle.

Miehen jättämisen jälkeen ruokamenoni tippuivat 50% vaikka ei edes asuttu yhdessä. Verenpaine nousee ihan miettiessä tuota aikaa.

Vierailija
147/371 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, ruokavaliosuosituksena jaetaan nyt sitten jopa tupakanpolttoa. Koitapa selvitä pari päivää ilman kahvia ja tupakkaa, katsotaan sitten onko se hyvä ruokarytmi että vetää illansuussa tajun pois kilolla soosia ja perunoita. 

Mitä hienoa on elää kuin viimeistä päivää? 

Sä et kyllä tajunnu siitä viestistä hölkäsenpöläystä

Vierailija
148/371 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille makeita lasten vanukkaita niin alkaa ällöttää nopeasti...

Vierailija
149/371 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksä oli tuollainen sika. Veti suunnilleen pöytäliinankin hotkiessaan kaiken ihan kamalalla tahdilla. Käsi vispasi aina suun ja lautasen väliä niin ettei pystynyt edes käymään ruokakeskustelua. Pizzoja tehdessä kerran latoi kaikki isoimmat kanapalat kanapaketista oman pizzansa päälle ja játti minulle vain herneen kokoisia muruja. Ravintoloissa ei ikinä voinut jakaa mitään kun ihan häpeilemättä saattoi ryystää annoksen turpaansa ennen kuin itse sain edes maistaa. Luonani vieraillessa veti ihan tajuttomia annoksia ja aina sain erikseen olla mainitsemassa että hei tuosta 6 henkilön annoksesta haluaisin jättää vielä huomisen lounaalle.

Miehen jättämisen jälkeen ruokamenoni tippuivat 50% vaikka ei edes asuttu yhdessä. Verenpaine nousee ihan miettiessä tuota aikaa.

Tämä on ihan siihen rohmujen-ketjuun kuuluvaa kamaa, jossa kutsujen järjestäjät kauhistelevat vieraita, jotka kiskovat 10 hengen täytekakun ongelmitta itse kitusiinsa ja onkivat häissä lihakeitosta kaikki lihat omalle lautaselleen. Rohmulokki on aina rohmulokki.

Vierailija
150/371 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda maito rasvattomaan

No just joo, sehän vain lisää nälkää.

Vierailija
151/371 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten helkkarin hienoa olla sinkku! Kukaan ei kyttää syömisiäni eikä nalkuta. Saan vetää vaikka koko jääkaapin tyhjäksi kerralla jos huvittaa. En vaan voi ymmärtää miten kukaan voisi haluta tuollaiseen kurimukseen kuin PARISUHDE! Vapaus on parasta mitä kuvitella voi!

N40

Vierailija
152/371 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samalainen DI. Aamulla ennen muita hän on vääntänyt kunnon jöötit pönttöön ja pönttö on tukossa. Ei kuulemma kerkeä itse jäädä avaamaan pönttöä, kun on kiire töihin.

Tämä rassaa minua ja lapsia tosi paljon.

Vierailija
153/371 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän isännän pitää saada syödä kaikki. Kuka teitä muuten puolustaa jos idästä tulee hyökkääjät?

Kannattaa aina miettiä se miksi miehellä on näitä etuja tehdä asioita mitä naisilla ja lapsilla ei ole.

Miesten pitää tehdä likainen työ ja puolustaa teitä. Se vie energiaa!

Vierailija
154/371 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se eroaa syökö päivässä kerran 2000 kcal vai sen neljä kertaa päivässä 500 kcal? Mielestäni on myös ympäristöystävällisempää jos joku syö vain yhtä ruokaa johon menee yhdet tarvikkeet, kuin monta kertaa päivässä leipää ja leikkeleitä ja rahkaa. Tuottaa vain muovia.

Vierailija
155/371 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi moni nainen valitsee jostain syystä miehekseen sellaisen 190cm karjun isolla leualla varustettuna, Tuleeko yllätyksenä että tuollainen iso mies paskoo pöntön täyteen ja tukkii sen?

Tai että vetää vuuallisen lasania turpaansa?

Miksi ette ota ilmastoystävällistä naisen kokoista 170cm miestä? Ei se pysty syömään suuria määriä.

Nämä on ihan valintoja elämässä mitä valitsette. En yhtään ihmettele 50% ruokamenoista. Kun pitää ottaa se jättiläinen ja ilmasto-ongelma miehekseen. Lyhyempi ja pienempi mies on ilmastoteko!

Vierailija
156/371 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minä, minä, MINÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!"

Tämä. Näitä miehiä vaan riiiiitääääää!!!!

Tai naisia...

Vierailija
157/371 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näkisin tässä kaksi vaihtoehtoa:

1. Kun ruoka on valmista, siitä laitetaan seuraavalle päivälle jokaiselle annokset jääkaappiin omiin rasioihin. Jäljelläolevasta määrästä ottaa vaimo ja lapsi ensin ja mies saa syödä loput. Jos nälkä jää niin leipää kylkeen. 

2. Mies alkaa itse tehdä omat ruokansa

Vierailija
158/371 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
159/371 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi moni nainen valitsee jostain syystä miehekseen sellaisen 190cm karjun isolla leualla varustettuna, Tul

Joo tuollainen leuka tarvii kyllä vähintään 2 vUUallista lasANIA ettei surkastu pois

Vierailija
160/371 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää tuollaiset suursyömärit, kun eivät oikeasti kulutuksen takia tarvitse syödä noin paljon. 

Miten se on mahdollista, että oinet suursyömärit eivät silti liho, vaikkeivat väitteesi mukaan kuluta syömäänsä?

kyllä moni tuntemani suursyömäri on myös sen näköinen että syö ja paljon ja turhaan. Ymmärrän todella raskasta fyysistä työtä tekevät, mutta toimistossa istuvat pallomahat kiskovat puolet safkasta ihan tottumuksestaan ei aidosta nälästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän