Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelmana että mies syö niin paljon

Vierailija
03.12.2023 |

Mies syö todella isoja määriä. Teen ison lasagnen, josta riittäisi useimmissa kolmehenkisissä perheissä hyvin kahden päivän päivälliseksi, mutta meillä ei, kun mies hotkaisee suurimman osan siitä heti. Teen ison kattilallisen kalakeittoa, mies syö kolme isoa lautasellista kerralla, minä ja lapsi yhdet ja siinä se keitto meni. Maitoa kun juo niin juo litran kerralla. Leipiä mies syö viisi kerralla, toki päällisten kanssa kaikki. Pullia kun leivon niin kahdeksan korvapuustia katoaa heti miehen mahaan. Eipä tuo muuten kai haittaisi, mutta miellä on vain yksi jääkaappi ja muutenkaan ei mikään suurtalouskeittiö, niin en voi koskaan tehdä kahden päivän ruokia kerralla ja ruokakaupassa joudutaan käymään joka päivä ja sieltä pitää ostaa kerralla paljon. Rahaakin palaa. Mieheni ei juurikaan kuntoile eli ei tarvitse sellaisen takia isoja ruokamääriä, ylipainoa on sillä jonkun verran eli tykkää kai vain syödä tai on tottunut syömään kuin suursyömäri. Vertaistukea tai hyviä neuvoja löytyisikö?

Kommentit (371)

Vierailija
201/371 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin ketju on hyvä esimerkki (suomalaisen) miehen sokeasta itsekkyydestä. Syö lastekin vanukkaat, lasagnet, hernekeitot ja makaronilaatikot eikä hetkeksikään pysähdy miettimään, että miksi muilla on tyhjät lautaset edessään.

Ei ihmekään, ettei enää parisuhteet pysy koossa ja lapsia ei synny.

Oikeasti miehet, miettikään mitä hemmettiä te oikein teette!

Ja kutsuu itseään "isännäksi". Hyi yrjö. 

Vierailija
202/371 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ylipainoinen ex söi kans järkyttäviä määriä, esim perhepizzan yhdeltä istumalta. Mitä ei heti syönyt niin veti ne sitte yöllä, kiva kun luulin että nyt on hyvät eväät töihin niin eipä sitte ollukaan. Ex.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/371 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko joillain yllätyksenä että miehet syö paljon ja tarvitsee ravintoa enemmän kuin pienet naiset?

Meillä 10v 173cm ja  60kg poika syö kokonaisen makaronilaatikon yksin omassa pimeässä led-valojen valaisemass huoneessaan pelikoneen äärellä. 1/4 pulloa heintsin ketsuppia menee ja juo kaksi tuopillista punaista maitoa päälle huuhdellen makaronilaatikon kieleltään, joka on eittämättä tahmainen makaronilaatikon jäljltä johon oli lisätty kokonainen aurajuusto päälle palanpainikkeeksi.

Jälkiruuaksi hän tahtoo joskus vielä voileivät.

Miehet syö paljon ja etenkin nuoret sellaiset kasvavassa iässä olevat. Muistan kuinka oma veljeni söi 12 lihapiirakkaa, kun kävimme karjalan sydänmailla sukuloimassa isotädillämme. Täti ihmetteli miten niin pieneen poikaan mahtuu niin monta lihapiirakkaa. Ja mahtuihan toki.

Ei me tytöt syödä niin paljoa. Minulle riitti kaksi.

Kukaan ei tarvitse noin paljon ruokaa, ei edes kasvava teini. Syömishäiriöstähän tuossa on kyse, kun yksi ihminen hotkii tauluunsa sen verran ruokaa mitä perhe söisi kahdessa päivässä.

Vierailija
204/371 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahat erilleen, tilit erilleen. Eri jääkaappipakastimet ja kuivakaapit. Mies ostaa & valmistaa omat ruuat +pullansa, paitsi kipeänä. Avusta opettelussa tai ostaa välillä valmista marketin tiskiltä tai kaapista. Sitten erikseen katso tarviiko rahallista tukea ruokiinsa, vai hänen äiti maksaa. Jos et jaksa enää, eri asunnot, se on varmasti raskasta. Mies menee välillä itse kauppaan hakemaan ruokansa, ei aina kaksin? Et ole mikään pojan äiti, kai hän aikuisena osaa.

Meille ei mahdu tähän asuntoon kuin yksi jääkaappi. Ja yksi pakastin (ne tavalliset päällekäin olevat). Mies hoitaa puolet kauppareissuista kyllä. Mutta silti minäkin joudun ostamaan isoja määriä niillä omilla vuoroillani. Ja mies kyllä tekee ruokaa hänkin, muutamana päivänä viikossa. Silti ongelma on olemassa ja uuvuttaa minua.

ap

Eli maksat sen huvimässäilyn,ei kannattaisi.

Vierailija
205/371 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Joku häikkä nälänsäätelyssä.

Lääkäriin.

2. Miksi se mies ei ikokkaa? Miksi vain sinä?

Tehkää yhdessä tai vuoropäivinä.

Vierailija
206/371 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko joillain yllätyksenä että miehet syö paljon ja tarvitsee ravintoa enemmän kuin pienet naiset?

Meillä 10v 173cm ja  60kg poika syö kokonaisen makaronilaatikon yksin omassa pimeässä led-valojen valaisemass huoneessaan pelikoneen äärellä. 1/4 pulloa heintsin ketsuppia menee ja juo kaksi tuopillista punaista maitoa päälle huuhdellen makaronilaatikon kieleltään, joka on eittämättä tahmainen makaronilaatikon jäljltä johon oli lisätty kokonainen aurajuusto päälle palanpainikkeeksi.

Jälkiruuaksi hän tahtoo joskus vielä voileivät.

Miehet syö paljon ja etenkin nuoret sellaiset kasvavassa iässä olevat. Muistan kuinka oma veljeni söi 12 lihapiirakkaa, kun kävimme karjalan sydänmailla sukuloimassa isotädillämme. Täti ihmetteli miten niin pieneen poikaan mahtuu niin monta lihapiirakkaa. Ja mahtuihan toki.

Ei me tytöt syödä niin paljoa. M

Vaikuttaa siltä ettei ravintoaineet imeydy. Tuollainen laiha ja hullun paljon syövä kannattaisi käyttää lääkärissä. 

Vierailija
207/371 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala vainvihkaa hankkia pienempiä keittoastioita niin mieskin saattaa rajoittaa vähän syömisiään jotta muutkin saavat osansa. Ala myös tekemään perheelle ja myös miehelle välipaloja jolloin miehelläsi ei ole kiljuva nälkä ruoka-ajan koittaessa jolloin ei todennäköisesti jaksa myöskään vetää entisen kokoisia annoksiakaan ja vähitellen mies alkaa huomaamattaan tulla  kylläiseksi vähemmälläkin syömisellä.

Vierailija
208/371 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde eikä oikeudenmukaisuus ole tadapäistämistä eli älä kuuntele "pyydä hankkimaan sitä omat ruuat" jne. Nainen vie yleensä nemmän vettä ja energiaa suihkussakäymisen osalta, joten ei kukaan ole vaatimassa, että nainen maksas 2/3 vesi-ja sähkölaskusta?

Yhdessä keskustelette miten toimitte ilman, että sinä konrolloit miestä. Voisit pyytää häntä tekemään ruuat myös tai käymään kaupassa enemmän. Ruuan suhteen katsotte voiko sttödä kolmen lautasen sijaan 2 tai ottaisiko lisäksi sitten leipää, hedelmiä tms jos nälkä jää.

Vierailija
209/371 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala vainvihkaa hankkia pienempiä keittoastioita niin mieskin saattaa rajoittaa vähän syömisiään jotta muutkin saavat osansa. Ala myös tekemään perheelle ja myös miehelle välipaloja jolloin miehelläsi ei ole kiljuva nälkä ruoka-ajan koittaessa jolloin ei todennäköisesti jaksa myöskään vetää entisen kokoisia annoksiakaan ja vähitellen mies alkaa huomaamattaan tulla  kylläiseksi vähemmälläkin syömisellä.

Nainen, tee sitä, tee tätä, tee näin, tee noin, niin ehkä miehesi saattaa muuttua parempaan päin. :D Itsekkään ahmijasian ei tarvitse itse yrittää muuttaa käytöstään, se on vaimon tehtävä passata ja toivoa parasta.

Vierailija
210/371 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni ei syö kerralla hirveän paljoa, mutta syö parin tunnin välein. Saattaa syödä lämmintä ruokaa parhaimmillaan neljä kertaa päivässä. Itse syön todella vähän mieheen verrattuna.

Teen suurtalosannoksia kerralla, pakastan annosrasioihin ja isompiin satseihin, niin on mistä ottaa. Käytän edullisia aineksia ja paljon kasviksia. Jos en ehdi kokkaamaan ja valmista ei satu olemaan, mies ostaa ja syö lähinnä leipää + päällisiä, nakkia, jugurttia ja hedelmiä.

Kaksi teiniäni asuvat täällä puolet ajasta. Mies tiedostaa syövänsä paljon, mutta kulut jakautuvat mielestäni suht reilusti; mies maksaa puolet koko talouden ruokakuluista.

Ilman pakastinta (nykyisellään kahta) olisin sekä vararikossa että hermoraunio.

Vierailija
211/371 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni ei syö kerralla hirveän paljoa, mutta syö parin tunnin välein. Saattaa syödä lämmintä ruokaa parhaimmillaan neljä kertaa päivässä. Itse syön todella vähän mieheen verrattuna.

Teen suurtalosannoksia kerralla, pakastan annosrasioihin ja isompiin satseihin, niin on mistä ottaa. Käytän edullisia aineksia ja paljon kasviksia. Jos en ehdi kokkaamaan ja valmista ei satu olemaan, mies ostaa ja syö lähinnä leipää + päällisiä, nakkia, jugurttia ja hedelmiä.

Kaksi teiniäni asuvat täällä puolet ajasta. Mies tiedostaa syövänsä paljon, mutta kulut jakautuvat mielestäni suht reilusti; mies maksaa puolet koko talouden ruokakuluista.

En voi käsittää miksi joku alentuu passaamaan porsasta omassa kodissaan. Mies tekemään omat ruokansa nyt heti. Jos ei tee niin anna sen syödä niitä jugurtteja ja nakkeja, eihän se sinun terveyttäsi tuhoa vaan miehen.

Vierailija
212/371 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on kahdesta ex miehestä jotka olivat näitä suursyömäreitä. Kolmatta en ota. Olen pohtinut, että miehillä tähän vaikuttaa kotikasvatus. Miehet ovat tottuneet, että äiti hoitaa ruoan koska oma isänsä ei osallistunut ruokahuoltoon. Sieltä se malli tulee suurimmalle osalle. N29

Vierailija
213/371 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tee ruokaa ollenkaan. Pistä ruuan tekeminen sen vastuulle pariksi kuukaudeksi ja käy itse ulkona syömässä.

Meillä on eskari-ikäinen lapsi, ja lapsen vuoksi kotona täytyy olla ruokaa joka päivä.

ap

Mutta miten tää menee uusioperheessä? 

Tilanne A: miehellä on pieniä lapsia. Jättääkö viattomat lapset nälkään kun faija söi kaiken? Entä kustannusten jakaantuminen jos miehen poppoo syö 80 prosenttia jääkaapin sisällöstä? Mitä jos mies on pienituloisempi plus vielä kasvavat lapset siinä? 

Tilanne B. Naisella on lapsia. Miten varjella jottei isäpuoli syö kaikkea? 

Vierailija
214/371 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä suosittelen myös tekemään enemmän sellaista ruokaa mikä ei miehen lempparia. Silloin yleensä syö vain oikeasti nälkäänsä. Myös seuraavan päivän ruuat annosrasiaan sivuun heti.

Muuten hyvä vinkki mutta kyllä mies honaa että pakastimessa sitä pöperöä on lisäksi. Ja viimeistään yöllä menee syömään. Lämmittää sieltä. Eikä edes siivoa jälkiään. Mikrossa on roiskeet ja keittiön pöytä likainen ja tyhjä oluttölkki pöydällä. Kerran astuin olutpullon korkkiin yöllä kun menin vessaan. Oli pudottanut sen lattialle. Kiljahdin kun sattui ja mies suuttui kun herätin hänet. 

Sitten jos on juustoa/makkaraa jääkaapissa niin vetelee niitä. Ei riitä muille ja lihoo noista kun nälkään tai "nälkään" syö. Lisäksi tyhjät maitopurkit jääkaapissa tai pöydällä. Ei laita lajitteluun kun ei "usko" siihen. Huonoa mallia lapsille kaikki tämä. 

Vierailija
215/371 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et voi mitenkään ymmärtää etkä hyväksyä näin mahdotonta vaihtoehtoa, mutta ehdotan kuitenkin: Lopeta vähäksi aikaa ruuanlaitto kokonaan niin, että mies tekee ruuat.

Muita keinoja on jo mainittukin. Heti aluksi ruoka kahteen annokseen, joista toinen pois miehen ulottuvilta. Tee keitoista sellaisia, että niihin on helppo lisätä lientä, eli vettä ja mausteita.

Ehkä olet saanut minun exän. Raha ei ollut ongelma, koska hän osti itse ruuat.

Vierailija
216/371 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen, tee sitä, tee tätä, tee näin, tee noin, niin ehkä miehesi saattaa muuttua parempaan päin. :D Itsekkään ahmijasian ei tarvitse itse yrittää muuttaa käytöstään, se on vaimon tehtävä passata ja toivoa parasta.

Ei ahmiminen ole ongelma miehelle. Siksi hänen ei tarvitse muuttaa käytöstään.

Onko mainittu jo pienempien ruokalautasten käyttö tavallisilla aterioilla? Joutuisi ottamaan useamman lautasellisen, tai sitten söisi "saman verran" kuin ennenkin eli yhtä monta lautasellista.

Vierailija
217/371 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies menee hakemaan itselleen lihavuuslååkityksen, ahmiminen loppuu siihen.

Vierailija
218/371 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän erikoinen käsitys sinulla siitä, mikä on reilua, kun mies maksaa puolet ruokakuluista.

Vierailija
219/371 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet löytänyt tuollaisen helmen?

Eli itsekkään pskan joka muista välittämättä rohmuaa itse ensin. Muissakin asioissa varmasti yhtä kunnioittava sinua kohtaan.

Ongelma tässä ei nyt ole paljonko se ukkosi syö vaan miksi olet niin vässykkä että et laihda ukkoa vaihtoon vaan palvelet tuommoista aasia..

Vierailija
220/371 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään ruoka joka päivä.

Teen 4 hengen verran, kun on syöty, jaan loput kahtia, miehelle ja mulle eväät seuraavaksi päiväksi.

Erikseen on iltapala, jossa on leipää ja teetä.

Kaikki ruuat valmistuu nopeasti ja lähes kaikki uunissa. Itse työvaihe on max 15 min ja teen sen ruokatunnilla. 

Mun neuvo älä tee niin vaiherikkaita ruokia vaan simppeleitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi