Ongelmana että mies syö niin paljon
Mies syö todella isoja määriä. Teen ison lasagnen, josta riittäisi useimmissa kolmehenkisissä perheissä hyvin kahden päivän päivälliseksi, mutta meillä ei, kun mies hotkaisee suurimman osan siitä heti. Teen ison kattilallisen kalakeittoa, mies syö kolme isoa lautasellista kerralla, minä ja lapsi yhdet ja siinä se keitto meni. Maitoa kun juo niin juo litran kerralla. Leipiä mies syö viisi kerralla, toki päällisten kanssa kaikki. Pullia kun leivon niin kahdeksan korvapuustia katoaa heti miehen mahaan. Eipä tuo muuten kai haittaisi, mutta miellä on vain yksi jääkaappi ja muutenkaan ei mikään suurtalouskeittiö, niin en voi koskaan tehdä kahden päivän ruokia kerralla ja ruokakaupassa joudutaan käymään joka päivä ja sieltä pitää ostaa kerralla paljon. Rahaakin palaa. Mieheni ei juurikaan kuntoile eli ei tarvitse sellaisen takia isoja ruokamääriä, ylipainoa on sillä jonkun verran eli tykkää kai vain syödä tai on tottunut syömään kuin suursyömäri. Vertaistukea tai hyviä neuvoja löytyisikö?
Kommentit (371)
Kaiva kylmälaukku maahan ja piilota ruuat sinne? Pyydä naapurilta että saa viedä heidän kaappiin?
Muuta reseptejä terveellisemmäksi niin, että lisäät kaikkeen kasviksia.
Kastikkeet, lasagnet, keitot ja laatikkoruuat vain paranevat, jos niihin lisää reippaasti vaikka porkkanaraastetta.
Mutta miehet eivät jostain syystä tykkää syödä niitä yhtä paljon.
Mies kokatkoon itse ruokansa. Me molemmat syödään miehen kanssa paljon. Se yksi lasagne menee kerralla. Päiväkoti-ikäinen saa ensin ottaa sen minkä ottaa, sit miehen kanssa jätetään vähän, jos lapsi haluaakin lisää. Jos ei ota lisää syödään loputkin. Sama oikeastaan esim. siinä yhdessä lohifileessä. Muussia tehdään kilosta perunoita. Menevät kerralla. Lihapullia ollaan alettu tekemään 800g 400g sijasta, siitä 800g satsista jää yhdet eväät
Jos toinen meistä söisi jotenkin ylivoimaisesti enemmän, niin omat ruuat.
Meillä onkin sitten omat aamu- ja iltapalat, joita syödään mielemme mukaan. Lapsi saa valita kumpaa syö. Äidin vai isän iltapalaa.
Me kyllä liikutaan paljon ja senkin takia syödään. Ylipainoa ei ole. Kyllä on ihmisten syömistottumukset erilaisia. Teidän tapauksessa mies keittiöön.
Naisille taitaa yleensä olla suuri yllätys että miehet tarvitsevat enemmän ruokaa kuin jotain varpusen murusia kuten naiset. Ei se suurempi kroppa ja vahvemmat lihakset millään pyhällä hengellä kulje.
Sulla menee tamponeja varmaan enemmän, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Mies kokatkoon itse ruokansa. Me molemmat syödään miehen kanssa paljon. Se yksi lasagne menee kerralla. Päiväkoti-ikäinen saa ensin ottaa sen minkä ottaa, sit miehen kanssa jätetään vähän, jos lapsi haluaakin lisää. Jos ei ota lisää syödään loputkin. Sama oikeastaan esim. siinä yhdessä lohifileessä. Muussia tehdään kilosta perunoita. Menevät kerralla. Lihapullia ollaan alettu tekemään 800g 400g sijasta, siitä 800g satsista jää yhdet eväät
Meillä onkin sitten omat aamu- ja iltapalat, joita syödään mielemme mukaan. Lapsi saa valita kumpaa syö. Äidin vai isän iltapalaa.
Me kyllä liikutaan paljon ja senkin takia syödään. Ylipainoa ei ole. Kyllä on ihmisten syömistottumukset erilaisia. Teidän tapauksessa mies keittiöön.
Syötte tarpeeseenne nähden aivan liikaa. Täysin turhaa rahan ja ajan hukkaa tuollainen älytön huvisyöminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syötte tarpeeseenne nähden aivan liika
Kerrotko miten tää pitää paikkansa, jos olen 164/54 ja mies 179/70? Mitä pitäisi sitten syödä jos ei kunnolla kotiruokaa? Karkkia, pizzaa?
Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten että pärjäisitte vähemmälläkin. Ei kokonaista lasagnea tarvitse kukaan.
Mä syön miestäni enemmän mutta syön myös terveellisemmin. Treenaan paljon ja olen normaalipainoinen. En myöskään ymmärrä linnunlailla syöviä naisia.
AP:n miehen tapauksessa ongelma on se ettei mies syö aamupalaa eikä koko päivänä töissään mitään vaan ahmii ja mättää sitten kotona kaiken päivän kalorivajeen.
Teet liian hyvää ruokaa. Itse olen normaalipainoinen mutta söin älyttömiä määriä kunnes keksin tehdä vähemmän maukkaita ruokia. Paino putosi aluksi mutta sitten tottui pienempiin annoksiin eikä vatsa ole enää kipeä syönnin jälkeen
Minä annostan itse lautasille valmiiksi annoskoot. Salattia saa paljon. En tee mitään kahdelle päivälle. Ei jää mitään ylimääraistä, niin mies tottui lopuksi ettei ei saa lisää noutaa. Jos on jostain syystä pakko tehdä enemmän, laitan heti jäihin.