Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelmana että mies syö niin paljon

Vierailija
03.12.2023 |

Mies syö todella isoja määriä. Teen ison lasagnen, josta riittäisi useimmissa kolmehenkisissä perheissä hyvin kahden päivän päivälliseksi, mutta meillä ei, kun mies hotkaisee suurimman osan siitä heti. Teen ison kattilallisen kalakeittoa, mies syö kolme isoa lautasellista kerralla, minä ja lapsi yhdet ja siinä se keitto meni. Maitoa kun juo niin juo litran kerralla. Leipiä mies syö viisi kerralla, toki päällisten kanssa kaikki. Pullia kun leivon niin kahdeksan korvapuustia katoaa heti miehen mahaan. Eipä tuo muuten kai haittaisi, mutta miellä on vain yksi jääkaappi ja muutenkaan ei mikään suurtalouskeittiö, niin en voi koskaan tehdä kahden päivän ruokia kerralla ja ruokakaupassa joudutaan käymään joka päivä ja sieltä pitää ostaa kerralla paljon. Rahaakin palaa. Mieheni ei juurikaan kuntoile eli ei tarvitse sellaisen takia isoja ruokamääriä, ylipainoa on sillä jonkun verran eli tykkää kai vain syödä tai on tottunut syömään kuin suursyömäri. Vertaistukea tai hyviä neuvoja löytyisikö?

Kommentit (371)

Vierailija
321/371 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on 195cm. Painaa 102kg, Hänelle on omat huonekalut ettei riko meidän muiden huonekaluja. On humalassa monesti rojahtanut puutarhakaluteiden päälle ja satuttanut myös itsensä. Myös vessanpönttöjä on irronnut liitoksistaan hänen alla.

Mies syö kuin hevonen ruokakulumme on koko pieneltä perheeltä 2700e kk.

Jääkaappi on joka päivä ihan tyhjä. Jouduimme tilaamaan Amerikasta asti tilausteetetyn vessanpöntön, koska yksi suurin ongelma oli jäätävät kakat millä mies jumautti pönttöjä tukkoon. Aivan oikein kuulit aivan oikein! Neljä pönttöä ennen nykyistä oli joka aamu tukossa ja minun avattavissa, koska miehellä oli kiire töihin ja hän jätti haisevan pöntön minulle avattavaksi. 

Isomies ja isot kulut ja isot järjestelyt pienessä maailmassa.

Vierailija
322/371 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee enemmän kasvisruokaa ja isoja määriä, kun sitä ylipainoa on ei ole mitään syytä syödä isoja annoksia rasvaista ruokaa.

hän kertoo,että vain lievää ylipainoa. eikä kertonut,että rasvoissa ryvetään ruuanvalmistuksessa. esimerkit olivat hyvää peruskotiruokaa,ei grillimättöä.

Jos vetäisee kahdeksan korvapuustia tai kolme lautasellista kalakeittoa, eikä mies mitenkään liiku niin selvä ylipano on seurauksena. Paitsi provoissa tietysti.

Parimetrisellä ja satakiloisella tuo tietäisi laihtumista. Ei riitä hänen kulutukseen noin pienet ruokamäärät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
323/371 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ratkaisu on että ruoka jaetaan aina tuoreeltaan annoksiin ja loput rasioidaan ja siirretään jääkaappiin tai pakastimeen seuraavia päiviä varten. Miehelle jatkuvasti kaappeihin ainekset puuroon ja munakkaaseen ja vastaavaan halpaan ruokaan, joita hän voi itse valmistaa jos pääaterioiden jälkeen vielä on nälkä.

Tosin kuulostaa siltä että hän syö liikaa kulutukseensa nähden. Ruokailutottumukset pitäisi laittaa uusiksi.

Vierailija
324/371 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oisko parempi mies, joka syö hyvin vähän aterialla eli saman, minkä ehkä itsekin tai hieman enemmän. Sitten aamulla aamukahvit, pari leipää runsain päällystein. Parin tunnin päästä toiset aamukahvit, leipä runsain päällystein (juustot, kinkut jne) sekä valtava korvapuusti/munkki/viipale hillopitkoa ja kourallinen keksejä. Ruokaa odotellessa käydään jääkaapista juustoa ja makkaraviipaleita, kourallinen keksejä jne. Sitten tämä kohtuullinen lounas. Ja ilta jatkuu... keksiä, pala pullaa jne. Iltapalana vielä pari leipää, leikkeleet ja puoli litraa maitoa. On myös isokokoinen mies, lievä ylipaino.

En jaksa nalkuttaa, mutta teen tuon lounaan kyllä. Muut ostaa sitten itse itselleen tai ainakin kysyy, voiko ottaa. En ala aikuista miestä vahtia ja valvoa. Tosin joskus irtokarkkeja ostaessa saatan huomauttaa karkkipussin painosta. ;)

PS: Osa 'napostelusta' johtuu kortisonilääkityksen säädöistä... voisi toki syödä terveellisemmin!

Vierailija
325/371 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon parempi ilmasto olisi jos ei olisi liian isoja ihmisiä kuormittamassa ympäristöä?

Kamalia päästöjä tulee viemäreihin ja miten paljon paremmin maapallo voisi, jos ihmisten keskipituus olisi miehillä sen 165cm ja naisilla 155cm?

Ajatelkaapa tätä. Ruokakulut olisi useiden tonnien sijaan muutama satanen kuukaudessa. Voisi ajaa töihin skoottereilla tai sähköpyörillä. Ei tarvittaisi isoja muskeliautoja jotka kestää isokokoisia ruhoja kuljettaa? 

Ajatelkaapa millanen maailma olisi jos naisille kelpaisi se vhän lyhyempi mies kumppaniksi?

t paremman maailman puolesta

Vierailija
326/371 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävää, kun aikuinen ihminen litkii lehmänmaitoa.

Onko niissä sinun tekemissä ruuissa riittävästi proteiinia, jotta niillä myös täyttyy oikeasti?

Vierailija
327/371 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä läheisellä on porukalla syödessä tapana odottaa, että kaikki muut ovat ottaneet ensin ja sitten koittaa tyhjentää tarjoiluvadit, pannut ja kattilat. Kysyy vielä, että voin varmaan ottaa loput? Keski-ikäinen mies vielä, eikä mikään teinipoika. Olen alkanut sanomaan, että älä nyt vielä rohmua kaikkea, jos joku muu haluaa ottaa lisää. 

Vierailija
328/371 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani aviomies käy syömässä kaikki herkut. Ei auta piilottaminen. Kuin pikkulapsi etsii kunnes löytää. Heillä ei.ole koskaan suklaata tai pullaa tarjolla kun ne on syöty. Eikä aamiaisella leikkeleitä kun mystisellä tavalla hävinneet....

Vierailija
329/371 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirrät seuraavan päivän osuuden suoraan syrjään ja sanot, ettei siihen kosketa. 

Jaat ruuan kahteen erään heti , kun on valmis. Seuraavan kerran aterian laitat sitten saman tien jäähtymään ja siirrät syrjään niin, että mies ei ehdi heti mättää kitaansa.

Vierailija
330/371 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies syö parhaimmillaan kaksi pellillistä makaronilaatikkoa ja juo purkillisen pimää päälle. Hieroo hihaansa ja kysyy: "ottaako kukaan porkkanaraastetat". Sitä on kokonainen kulhollinen. Niin syö puolet ja kaataa sokeria päälle että maituu paremmalta. Hänellä on työkavereiden sanojen mukaan neljän leipäuunin levyinen perse ja reidet on kuin uimrannan laiturin tukipöllit. Kaljapullon muotoinen tapaus pyöreine hartijoineen. Kapenee ylös tullessa. 

Joku voisi sanoa keilaksikin. Heiluu kävellessä puolelta toiselle ja kun nousee katumaasturiin niin kuskin puoleinen osa selvästi painuu alas päin. Mies syö niin paljon että hiukset rasvottuu joka päivä, pesuista huolimatta on otsatukka ihan hiessä ja otsanahka aknella. Kaksoisleuan alla on lievää tulehdusta , hiivaa mitä lie. Haiskahtaa perseelle kun suutelee minua. 

Leivoin viikko sitten karjalanpiirakoita ja tein karjalanpaistia, niin ei mmennyt paria päivää kun oli syöty. Piirakat meni melkein yhden päivän aikana. 

Anoppi aina sääli minua ja pientä kokoani. Hänen mielestä poikansa söi minunkin ruuat ja siksi olen niin pieni "lintunen". Hän myös pelkäsi että poikansa vahingossa tappaa miinut sängyssä kun kierähtää päälleni. Sitä olen oppinut varomaan jo ja kykenen väistämään jos kierähtää päälle.

Vierailija
331/371 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies syö parhaimmillaan kaksi pellillistä makaronilaatikkoa ja juo purkillisen pimää päälle. Hieroo hihaansa ja kysyy: "ottaako kukaan porkkanaraastetat". Sitä on kokonainen kulhollinen. Niin syö puolet ja kaataa sokeria päälle että maituu paremmalta. Hänellä on työkavereiden sanojen mukaan neljän leipäuunin levyinen perse ja reidet on kuin uimrannan laiturin tukipöllit. Kaljapullon muotoinen tapaus pyöreine hartijoineen. Kapenee ylös tullessa. 

Joku voisi sanoa keilaksikin. Heiluu kävellessä puolelta toiselle ja kun nousee katumaasturiin niin kuskin puoleinen osa selvästi painuu alas päin. Mies syö niin paljon että hiukset rasvottuu joka päivä, pesuista huolimatta on otsatukka ihan hiessä ja otsanahka aknella. Kaksoisleuan alla on lievää tulehdusta , hiivaa mitä lie. Haiskahtaa perseelle kun suutelee minua. 

Leivoin viikko sitten karjalanpiirakoita ja tein karjalanpaistia, niin ei mmennyt paria päivää kun oli s

Ukkos on pieruleukainen päärynänmuotoinen keilamainen syöttöporsas. 

Ja olet ylpeä siitä?

Vierailija
332/371 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahat erilleen, tilit erilleen. Eri jääkaappipakastimet ja kuivakaapit. Mies ostaa & valmistaa omat ruuat +pullansa, paitsi kipeänä. Avusta opettelussa tai ostaa välillä valmista marketin tiskiltä tai kaapista. Sitten erikseen katso tarviiko rahallista tukea ruokiinsa, vai hänen äiti maksaa. Jos et jaksa enää, eri asunnot, se on varmasti raskasta. Mies menee välillä itse kauppaan hakemaan ruokansa, ei aina kaksin? Et ole mikään pojan äiti, kai hän aikuisena osaa.

Meille ei mahdu tähän asuntoon kuin yksi jääkaappi. Ja yksi pakastin (ne tavalliset päällekäin olevat). Mies hoitaa puolet kauppareissuista kyllä. Mutta silti minäkin joudun ostamaan isoja määriä niillä omilla vuoroillani. Ja mies kyllä tekee ruokaa hänkin, muutamana päivänä viikossa. Silti ongelma on olemassa ja uuvuttaa minua.

ap

Huvittaa vähän. Tein talvella  5 ihmiselle ruuat ja kesällä välillä10 oli syömässä, ruuat tein muun työn ohessa 7 päivänä viikossa

Vierailija
333/371 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on 195cm. Painaa 102kg, Hänelle on omat huonekalut ettei riko meidän muiden huonekaluja. On humalassa monesti rojahtanut puutarhakaluteiden päälle ja satuttanut myös itsensä. Myös vessanpönttöjä on irronnut liitoksistaan hänen alla.

Jääkaappi on joka päivä ihan tyhjä. Jouduimme tilaamaan Amerikasta asti tilausteetetyn vessanpöntön, koska yksi suurin ongelma oli jäätävät kakat millä mies jumautti pönttöjä tukkoon. Aivan oikein kuulit aivan oikein! Neljä pönttöä ennen nykyistä oli joka aamu tukossa ja minun avattavissa, koska miehellä oli kiire töihin ja hän jätti haisevan pöntön minulle avattavaksi. 

Että sellainen satu🙄

Vierailija
334/371 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoo että mulla menis halut tollasen kanssa..

Vierailija
335/371 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan auttas ku sanos asiasta.

Vierailija
336/371 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ei oo lihonnut enempää, jos on kuin suursyömäri? Paljonko paino? 100kg? Toiset vaan pystyy syömään ihan hirveitä annoksia! Lounaspaikassa käy sopusuhtainen nuorehko mies , joka syö ainakin viisi kertaa enemmän kuin minä, ehkä jopa enemmän. Hotelliaamiaisillakin näkee ihmisiä, jotka syö enemmän siinä aamupalalla kuin minä koko päivänä, ka minä olen hieman pulska. Vaikka liikun.

Vierailija
337/371 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon parempi ilmasto olisi jos ei olisi liian isoja ihmisiä kuormittamassa ympäristöä?

Kamalia päästöjä tulee viemäreihin ja miten paljon paremmin maapallo voisi, jos ihmisten keskipituus olisi miehillä sen 165cm ja naisilla 155cm?

Ajatelkaapa tätä. Ruokakulut olisi useiden tonnien sijaan muutama satanen kuukaudessa. Voisi ajaa töihin skoottereilla tai sähköpyörillä. Ei tarvittaisi isoja muskeliautoja jotka kestää isokokoisia ruhoja kuljettaa? 

Ajatelkaapa millanen maailma olisi jos naisille kelpaisi se vhän lyhyempi mies kumppaniksi?

t paremman maailman puolesta

Haista pas ka. Minkä sille mahtaa jos kasvaa kaksimetriseksi ja hartiat on kuin ladon ovet. Ei iso koko ole mikään oma valinta. 

Vierailija
338/371 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä käy kateeksi elämäsi. Sulla on iso mieslapsi kotona. 

Vierailija
339/371 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry mutta en pystyisi edes katsomaan tuommoista ruuan mättämistä naamaan, saati sitten että asuisin tyypin kanssa.

Vierailija
340/371 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suursyömärillä on hiljainen  tulehdus, paraneminen alkaa kun ei syö pehmeitä rasvojen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän