Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelmana että mies syö niin paljon

Vierailija
03.12.2023 |

Mies syö todella isoja määriä. Teen ison lasagnen, josta riittäisi useimmissa kolmehenkisissä perheissä hyvin kahden päivän päivälliseksi, mutta meillä ei, kun mies hotkaisee suurimman osan siitä heti. Teen ison kattilallisen kalakeittoa, mies syö kolme isoa lautasellista kerralla, minä ja lapsi yhdet ja siinä se keitto meni. Maitoa kun juo niin juo litran kerralla. Leipiä mies syö viisi kerralla, toki päällisten kanssa kaikki. Pullia kun leivon niin kahdeksan korvapuustia katoaa heti miehen mahaan. Eipä tuo muuten kai haittaisi, mutta miellä on vain yksi jääkaappi ja muutenkaan ei mikään suurtalouskeittiö, niin en voi koskaan tehdä kahden päivän ruokia kerralla ja ruokakaupassa joudutaan käymään joka päivä ja sieltä pitää ostaa kerralla paljon. Rahaakin palaa. Mieheni ei juurikaan kuntoile eli ei tarvitse sellaisen takia isoja ruokamääriä, ylipainoa on sillä jonkun verran eli tykkää kai vain syödä tai on tottunut syömään kuin suursyömäri. Vertaistukea tai hyviä neuvoja löytyisikö?

Kommentit (371)

Vierailija
221/371 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko joillain yllätyksenä että miehet syö paljon ja tarvitsee ravintoa enemmän kuin pienet naiset?

Meillä 10v 173cm ja  60kg poika syö kokonaisen makaronilaatikon yksin omassa pimeässä led-valojen valaisemass huoneessaan pelikoneen äärellä. 1/4 pulloa heintsin ketsuppia menee ja juo kaksi tuopillista punaista maitoa päälle huuhdellen makaronilaatikon kieleltään, joka on eittämättä tahmainen makaronilaatikon jäljltä johon oli lisätty kokonainen aurajuusto päälle palanpainikkeeksi.

Jälkiruuaksi hän tahtoo joskus vielä voileivät.

Miehet syö paljon ja etenkin nuoret sellaiset kasvavassa iässä olevat. Muistan kuinka oma veljeni söi 12 lihapiirakkaa, kun kävimme karjalan sydänmailla sukuloimassa isotädillämme. Täti ihmetteli miten niin pieneen poikaan mahtuu niin monta lihapiirakkaa. Ja mahtuihan toki.

Ei me tytöt syödä niin paljoa. M

Näin juuri. Itsekin kahden urheilullisen veljen kanssa kasvanut, niin en ole ikinä nähnyt tuollaista sairaalloista ahmimista. Isäkin syönyt aina NORMAALISTI ja kasvikset on maistuneet. Meidän perheessä oli/on myös käytöstavat. Minun miehenikin syö normaalisti, opetamme myös pojallemme, kun kasvaa käytöstavat ja terveellisestä ravitsemuksesta.

Vierailija
222/371 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee itselleen ruuat, niin yksinkertaista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/371 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siedät tuollaista pelleä koska????

Vierailija
224/371 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on ylipainoinen, niin ruoan määrää ja laatua pitää säännellä. Muuten on vaan hyväksyttävä että jotkut syövät paljon. Meillä on perheessä urheilevat mies ja teinipoika, kumpikin normaalipainoisia,ja ruokaa kuluu paljon kun myös kuluttavat energiaa. Meillä ei käytetä kevyttuotteita, toki salaattia ja vihanneksia on reilu määrä joka aterialla. Tehdään helppoja perusruokia, aamulla puuroa ja ruoaksi esim. makaronilaatikko, lihamureke, kiusaukset. keittokirjan neljän hengen annos ei riitä, kuuden hengen annos juuri ja juuri kun ollaan kaikki kolme syömässä. Kaikki tekevät ruokaa, minä ehkä eniten ja sämpylöiden leipominen on mun heiniä. Mutta yleisesti ottaen kotitöiden jakamisesta on meillä sovittu hyvin. Talousrahaa kerätään yhteiselle tilille josta maksetaan mm. asumisen, pojan harrastusten ja vaatteiden, autojen ja ruokakaupan kulut, ja mies laittaa juurikin noiden ruokakulujensa takia sinne hieman enemmän rahaa. Omat menot kuten vaatteet, meikit, harrastusvälineet maksetaan omilta tileiltämme. Palkat meillä on hyvin samaa luokkaa. Puhumalla ja sopimalla on saatu asiat järjestymään, vaikkei tietty ihan yhdellä puhumiskerralla :) 

Vierailija
225/371 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalaa

Vierailija
226/371 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kamalaa

Mites esim nyt juhannuksena? Pieni mökki jossa pieni jääkaappi ja tulossa miehen veljen perhe lapsineen jotka syövät todella paljon? Ja oluidenkin täytyy mahtua jääkaappiin. Itse en olutta juo, otan viiniä vähän, mutta miehet tykkäävät juoda olutta. 

Heidän pitäisi olla 2 yötä. Ruuat ostetaan osapuilleen puoliksi mutta mulle kuuluu se ruoan laitto. Se määrä! Ja säilytys, kun jääkaappi on niin pieni. Toimiiko jotenkin järvessä jäähdytysmenetelmä, muistan lapsuudessa tällaista nähneeni jääkaapittomalla mökillä?

Vierailija
227/371 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras neuvo on varata ruoasta heti puolet pakastettavaksi tai seuraavalle päivälle. Ei edes koko vuoallista rai kattilallista kerrallaan tarjolle

Paljon salaattia ja raasteita lisukkeeksi.

Toimii joillain. Mutta moni mies kyllä tajuaa ottaa pakastimesta ruokaa ja mikrottaa. Öisin etenkin kun muija nukkuu. 

Ehkä se toimisi jos kirjoittaisi kanteen vaikka Hapankaalia. Jos siis mies inhoaa Hapankaalia. 

Entä säilykkeitä? Esimerkiksi lakanakaappiin. Säilynee. 

Vierailija
228/371 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin ketju on hyvä esimerkki (suomalaisen) miehen sokeasta itsekkyydestä. Syö lastekin vanukkaat, lasagnet, hernekeitot ja makaronilaatikot eikä hetkeksikään pysähdy miettimään, että miksi muilla on tyhjät lautaset edessään.

Ei ihmekään, ettei enää parisuhteet pysy koossa ja lapsia ei synny.

Oikeasti miehet, miettikään mitä hemmettiä te oikein teette!

Hhyii saaa...tätä ketjua lukiessa en enää ihmettele, että yli 70 % miehistä on nykyään ylipainoisia. 

Vierailija
229/371 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se suursyömäri sika ja ota VEGEHOMO tai joku muu undulaatti!

Vierailija
230/371 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos syö nälkäänsä niin enemmän proteiinia siihen ruokaan mukaan. Ei pitäisi olla niin vaikeaa tajuta. 

Huvikseen se mässäilee.

Jos se ei ole ylipainoinen niin yksinkertaisesti tarvitsee syömänsä määrän. Nälkääkö sen pitäisi nähdä?

Vierailija
231/371 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen oppii säätelemään syömistään vasta kun joutuu ite kokkaamaan ja myös maksamaan ruoastaan.

Mä kokkaan itselleni 2 kertaa viikossa ja jaan ruoan 4 osaan. Muuten menisin vararikkoon, enkä viitsi tuhlata aikaa myöskään kokkaamiseen.

Eli miesten ongelma on etteivät ole asuneet omillaan ja joutuneet kokkaamaan. 

Vierailija
232/371 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos syö nälkäänsä niin enemmän proteiinia siihen ruokaan mukaan. Ei pitäisi olla niin vaikeaa tajuta. 

Huvikseen se mässäilee.

Jos se ei ole ylipainoinen niin yksinkertaisesti tarvitsee syömänsä määrän. Nälkääkö sen pitäisi nähdä?

Voi syödä jotain halpaa lisuketta, joka ei edellytä toisen työpanosta. 

Vierailija
233/371 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olla sinkku. En kestäisi ketään mun jääkaapilla. 

Vierailija
234/371 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt aikuinen ihminen tietää itse mitä syö. Hirveää jos puoliso alkaa kontrolloida.

Vierailija
235/371 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on terve kun se syö.

Vierailija
236/371 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota siitä maha-ja persuskuvat ja laita ne jääkaapin oveen. 

Vierailija
237/371 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto. Mua ällöttää monet miehet juuri tuosta syystä että ahmitaan ja mässätään kuola suusta valuen välittämättä yhtään jääkö muille mitään. Ja jos vielä ruokakulut pitää maksaa puoliksi niin silkkaa idiotismia. Itselleni kelpaa vain pieniruokainen hoikka mies jolla on käytöstavat eikä ole ahne possu ja juntti.

Vierailija
238/371 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt aikuinen ihminen tietää itse mitä syö. Hirveää jos puoliso alkaa kontrolloida.

Jos se toinen joutuu sen ahmatin ruoat laittamaan ja niistä puoliksi maksamaan niin täysi oikeus valittaa. Lisäksi apn mies on läski niin joutaakin laihduttaa.

Vierailija
239/371 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa vähän ylempänä oli esillä ongelma mökin kylmäsäilytystiloista.  Minun mökilläni on varatilana jääkaapin lisäksi  minikellari:  Kaiva maahan varjoisaan kohtaan, esim. kiven kupeelle maakuoppa, johon sitten tiiviskantinen muoviämpäri tai isompi pönttö ja ympäröi se puhtaalla hiekalla.  Päälle jokin lämpöä eristävä levy, esim. styrox.  Minun mökilläni tuollainen on ollut kätevä.

Vierailija
240/371 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on taas mammoilla ongelmat. Jonkun ukon syömistä ihmetelty jo kaksi vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän