Ongelmana että mies syö niin paljon
Mies syö todella isoja määriä. Teen ison lasagnen, josta riittäisi useimmissa kolmehenkisissä perheissä hyvin kahden päivän päivälliseksi, mutta meillä ei, kun mies hotkaisee suurimman osan siitä heti. Teen ison kattilallisen kalakeittoa, mies syö kolme isoa lautasellista kerralla, minä ja lapsi yhdet ja siinä se keitto meni. Maitoa kun juo niin juo litran kerralla. Leipiä mies syö viisi kerralla, toki päällisten kanssa kaikki. Pullia kun leivon niin kahdeksan korvapuustia katoaa heti miehen mahaan. Eipä tuo muuten kai haittaisi, mutta miellä on vain yksi jääkaappi ja muutenkaan ei mikään suurtalouskeittiö, niin en voi koskaan tehdä kahden päivän ruokia kerralla ja ruokakaupassa joudutaan käymään joka päivä ja sieltä pitää ostaa kerralla paljon. Rahaakin palaa. Mieheni ei juurikaan kuntoile eli ei tarvitse sellaisen takia isoja ruokamääriä, ylipainoa on sillä jonkun verran eli tykkää kai vain syödä tai on tottunut syömään kuin suursyömäri. Vertaistukea tai hyviä neuvoja löytyisikö?
Kommentit (371)
Makaroonilaatikko on ihan halpaa syötävää. Kyllä sitä voi tehdä ison satsin, että mies saa vatsan täyteen. Minusta makarooni muutenkaan ei täytä vatsaa. Parunaa pitää olla ja kastiketta.
Kalakeitto on lientä, ei siitä kylläiseksi tule. Salaatti on myös halpaa. Vihreetä, paprikaa ja sipulia, mikä siinä maksaa?
Kunnon vahvaa ruokaa pitää olla, että on täytetläinen olo.
Liha tai kala on tärkeitä päivittäin, ja talvella vielä tarvitaan enemmän energiaa.
Käy niinkuin nuorelle niehelle, joka kaatoi puita ja sahasi ja pilkkoi ja pinosi monta viikkoa. Energiaa kuluu sellaisessa 7000-8000 kaloriaa. Mitä mutsinsa teki kalakeittoa ja makkarakeittoa. Ei kai sellaisella elä.
Nykyään ei normaalilla miehen ruokahalulla varustettu oikea mies kelpaa, vaan pitää olla joku tuulen pieksämä vegehomo joka syö tofua ja paskantaa horsmaa.
Olen normaalipainoinen nainen ja syön ehkä enemmän kuin miehesi. Jos leivon pullaa niin syön 10-12. Kokonainen pitkä patonki voi mennä iltapalaksi. Tosin liikun kyllä jonkin verran.
Minulla on aina nälkä. Kilpirauhasarvot ok. En saa unta ilman kunnollista iltapalaa tai herään nälkään.
Parhaiten nälkä pysyy poissa jos aamupalalla on tarpeeksi proteiinia.
Ole armollinen miehellesi. Itsekin joudun ensin syömään kotona, jos olen menossa johonkin juhliin. En kehtaa niissä syödä tarpeeksi.
Miehellä pitää olla oikeus syödä niin paljon kuin jaksaa. Olkoot vaikka äm mä ja kakarat nälissään, jos ruoka ei riitä.
Se valloittaja tuli lännestä kyllä.
ollaan usan vasallivaltion asemassa.
Miehesi joutaisi viikoksi vesipaastolle.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei normaalilla miehen ruokahalulla varustettu oikea mies kelpaa, vaan pitää olla joku tuulen pieksämä vegehomo joka syö tofua ja paskantaa horsmaa.
Ei ole normaalia tuo apn kuvaama ahmiminen. Johtanut jo lihomiseen ja voi seurata elintapasairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä pitää olla oikeus syödä niin paljon kuin jaksaa. Olkoot vaikka äm mä ja kakarat nälissään, jos ruoka ei riitä.
Siinä tapauksessa ukko maksakoon kaikki ruokakulut ja, tehköön ruoat itse.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kotona lemmikkinä ap:n kuvailemalla ruokahalulla varustettu mies.
Teen aamupalan, iltapalan, 2x lämminruoka viikonloppuisin.
Arkena aamupalan, pakkaan lounaan + iltapäiväksi jotain( hedelmä ja leipä tai joku piirakan/ pitsanpala mitä jäänyt) ja ruoka on kun tulee kotiin. Viikolla iltapala harvemmin kun menee aikasemmin nukkumaan kun työt alkaa usein kuudelta.
En näe tässä ongelmaa. Hauska ketju, ei olisi tullut mieleenkään että tällänen herättää näin paljon negatiivisia tunteita.
Meillä mies tekee 10-12h työpäiviä joten joutessani teen ruuat alusta loppuun. Ei syödä ulkona eikä tilata. Harrastus tämäkin.
Itse olen nainen joka on joskus harrastanut tuollaista suursyömäröintiä. Toki se näkyi painossa. Tuosta voi oppia pois jos vaan haluaa. Säästyy rahaa ja terveempää ja laadukkaampaa elämää kun ei mätä itseään lihavaksi. Vähemmälläkin pärjää.
Meillä mies saa syödä niin paljon kuin haluaa, mutta on tottunut syömään aamupalan ja illallisen. Joskus käy työpäivän aikana lounaalla, mutta ei joka päivä. Hän käy kaupassa ja maksaa kaikki ruokaostokset, minä valmistan kaikki ateriat ja leivon, ja yleensä päätän itsenäisesti niistä. Keskustellaan kyllä etukäteen mitä kaupasta ostetaan ja kysyn onko hänellä toiveita ruoan suhteen. Hänellä on erittäin hyvä ruokahalu ja pitää kovasti minun tekemistä ruoista, ja jos jää tähteitä, niin hän syö mielellään nekin. Hän ostaa yleensä ruokaa sen verran, että kaikki tulee syödyksi, eikä tarvitse mitään heittää hukkaan. Hänellä on tapana valvoa myöhään ja saattaa syödä pienen iltapalan iltaisin. Pyritään syömään lautasmallin mukaisesti, ja hedelmiä ja marjoja syödään paljon. Minusta hyvä päivä on sellainen, kun jääkaappi on tyhjä, ja mies täyttää sen taas tuoreella ruoalla.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nainen joka on joskus harrastanut tuollaista suursyömäröintiä. Toki se näkyi painossa. Tuosta voi oppia pois jos vaan haluaa. Säästyy rahaa ja terveempää ja laadukkaampaa elämää kun ei mätä itseään lihavaksi. Vähemmälläkin pärjää.
Miehillä eri juttu. Tarvii sitä ruokaa eri tavalla. Haloo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos syö nälkäänsä niin enemmän proteiinia siihen ruokaan mukaan. Ei pitäisi olla niin vaikeaa tajuta.
Huvikseen se mässäilee.
Jos se ei ole ylipainoinen niin yksinkertaisesti tarvitsee syömänsä määrän. Nälkääkö sen pitäisi nähdä?
Aloituksessa sanottiin että on YLIPAINOINEN.
ikävää, ettet osaa tehdä riittävästi ruokaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa ukko maksakoon kaikki ruokakulut ja, tehköön ruoat itse.
jos naisten pitäisi maksaa oma ruokansa, niin 90% talouksista akka kuolisi nälkään
Minä N60 , olisin iloinen jos ruoka maistuisi niin hyvin miehelle. Leipoisin ja kokkaisin vaikka mitä. Toisilla vaan on niin nopea suoli, että ei pääse lihomaan. Joskus saattaa tarvita niitä kiloja, jos sairaus tulee ja vie painoa.
Hyvä kun syö. Jo nyt on markkinat, ettei enää anna miehen syödä.
Itse tietysti joku ohut keppi.