Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin hyvätuloiset ihmiset laittaa rahansa, onko niillä jatkuva ostomania päällä ja rahaa pitää saada törsättyä ja näyttämisen halu?

Vierailija
03.12.2023 |

Itse olen pienituloinen ja mulla ei ole juuri mitään tarvetta ostella mitään niin siksi ihmettelen mihin ihmiset laittaa rahansa. Mulla menee rahaa vain ruokakauppaan, muutamiin laskuihin ja auton ylläpitoon.

Kommentit (159)

Vierailija
41/159 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöön menee paljon, mutta käytän myös palveluihin ja matkustamiseen. Tilaan ruokaostokset kotiinkuljetuksena enkä pihistele ruoassa, siivooja käy kerran viikossa, koiranulkoiluttaja käy toimistopäivinä ja 2-3 lomamatkaa tulee tehtyä vuodessa. 

Vierailija
42/159 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansaitsen noin 6000€/kk, joten olen vissiin hyvätuloinen. Tuosta jää käteen noin 4000€/kk. Elämiseen siitä menee puolet ja toinen puoli säästöön ja sijoituksiin.

Nuoruuden työttömyys, pienituloisuus ja köyhyys on tuoreessa muistissa. Niinpä haluan olla varma, ettei niin enää koskaan käy. Nyt, 30 vuotta myöhemmin alkaa olo olla jo aika turvallinen. Ei minusta silti tuhlaria tule.

Mistä olet keksinyt, että kaikki hyvätuloiset tuhlaavat turhuuksiin?

Ketkä tuolla kaupoissa sitten pyörii jatkuvasti ostoksilla ja ajavat uudehkoilla autoilla?

No vaikka ihan keskituloiset. Uudet autot on ostettu rahoituksella 

Oon keskituloinen ja alla uusi 45 000 euron arvoinen velaton auto. Taloudellisesti ei järkevää, tiedän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/159 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta ostella turhaan, jos ei tarvii mitään. Sitten jos tarvii vaikka uudet kengät, niin ei tarvii hinnan perusteella valita vaan mukavuus edellä mennään, sitten tulee vasta ulkonäkö, hinta sen jälkeen. Ei matkustellakaan paljoa, ehkä kerran vuodessa tyyliin Lontoo, Berliini, mutta ei tarvii valita halvinta hotellia vaan sekin sen mukaan, että pakollisena on ilmastoisti ja jääkaappi, mielellää mikro ja astioita, säästää syömisissä, kun voi ostaa aamupalatarpeet ja iltasyötävää huoneeseen. Inhoan ruokapaikan etsimistä ulkomailla, yksi kerta päivässä riittää.

Vierailija
44/159 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ap tienaa?

Vierailija
45/159 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä te teette joillain sijoituksilla, tässä se nähdään kuinka ihmisestä tulee entistä ahneempi kuin sillä on hyvät tulot, rahaa pitää saada lisää ja lisää ja mikään ei riitä.

Mitä sille rahalle pitäisi tehdä sitten, antaa sulle vai?

Mikä muukaan siinä on taustalla kun ahneus ja lisää pitää saada rahaa sijoituksilla ja osakkeilla, kun ihmiset niitä hankkivat niin ei ne niitä pois ole myymässä ja siellä on osa omaisuudesta kiinni kuolemaan asti. En voi käsittää.

Vierailija
46/159 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä te teette joillain sijoituksilla, tässä se nähdään kuinka ihmisestä tulee entistä ahneempi kuin sillä on hyvät tulot, rahaa pitää saada lisää ja lisää ja mikään ei riitä.

No esimerkiksi elätän itseni sitten joskus kun olen liian vanha ja raihnainen tekemään töitä, mutta Suomen eläkejärjestelmä on romahtanut. En tiedä miksi kaiken tuhlaaminen heti olisi jotenkin vähemmän ahnetta?

Se ei ole itsestä täysin kiinni pääseekö niitä rahoja tuhlaamaan sitten eläkkeellä, se voi terveys pettää jo aiemmin ja elämäntyö menee hukkaan, siksi on järjetöntä suunnitella elämää noin pitkälle.

Vierailija
47/159 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi elätän itseni sitten joskus kun olen liian vanha ja raihnainen tekemään töitä, mutta Suomen eläkejärjestelmä on romahtanut. En tiedä miksi kaiken tuhlaaminen heti olisi jotenkin vähemmän ahnetta?

Meinaat että rahasi on ikuiseksi ajoiksi ansaittuja ja jotenkin turvassa? 

Vierailija
48/159 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain ketjua luin, missä valitettiin, kun kaikki rahat menee rikkaille ja "makaa pankeissa" ja siksi kukaan ei kuluta, kun ne rahat on siellä aina vaan, eikä kukaan niitä laita kiertämään. Tämä ketju on yhtä samanlaista puppua. Ne sijoitetut rahat kiertää jossain sijoitettuna tuotantolaitoksiin(osakkeet), eivätkä vaan makaa. 

Nyt oletetaan, että "ne rikkaat" ostelevat koko ajan kaikkea ostomaniassaan. 

Siinä edellisessä ketjussa rahat olisi pitänyt jakaa köyhille kulutettavaksi, jotta talous pyörisi, kun koko ajan ostettaisiin kulutustavaraa (Kiinasta) ja matkailtaisiin (ulkomaille viemässä Suomesta rahaa) 

Koittakaa nyt kateelliset "köyhät" päättää mikä on oikeasti vikana, paitsi se ettette saa kuluttaa (maapallon ja ihmiskunnan turmioksi) kaikkea turhuuksien markkinoilla. 

Vierailija
49/159 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityiseen terveydenhuoltoon (hampaat, gynegologi, eläinlääkäri) ja sitten myös yritän myös muutenkin pitää terveydestä huolta. Tosin teen itse kaikki ruuat, pyrin säästämään. En tee nakkikeittoa, vaan teen esim. itse hernekeittoa, paistan jauhelihaa, kanaa, kasviksia pyrin syömään paljon. Ostan laadukkaita urheiluvaatteita mutta harvoin ja aina alennuksesta, en koskaan normaalihinnalla. Pyrin liikkumaan paljon vapaa-ajalla kuin aina kun mahdollista. Kuntosaliin en halua tuhlata. Mökin kustannuksiin menee rahaa. Pyrin säästämään niin paljon kuin mahdollista ja se tuo turvaa. En kuitenkaan halua olla liian nuuka, eli en anna itseni tai asuntoni rapistua nuukuuden takia. Rahaa pitää käyttää sekä elämän laatuun että turvaamiseen.

Vierailija
50/159 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole itsestä täysin kiinni pääseekö niitä rahoja tuhlaamaan sitten eläkkeellä, se voi terveys pettää jo aiemmin ja elämäntyö menee hukkaan, siksi on järjetöntä suunnitella elämää noin pitkälle.

Ei toki, mutta vielä järjettömämpää olisi tuhlata ne kaikki rahat väkisin johonkin asioihin joita en tarvitse tai arvosta.

Vierailija
51/159 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat itse olla köyhä? Se nimittäin yleensä on seurauksena tuosta kun raha polttelee tilillä noin pahasti.

Vierailija
52/159 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloisilla monasti auto sitten työn puolesta ja hyvin harvoin mitään ökyä vaan sijoituksia ja sijoitusasuntoja.

Vierailija
53/159 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Se ei ole itsestä täysin kiinni pääseekö niitä rahoja tuhlaamaan sitten eläkkeellä, se voi terveys pettää jo aiemmin ja elämäntyö menee hukkaan, siksi on järjetöntä suunnitella elämää noin pitkälle."

Ei niitä varsinaisesti eläkepäiviä varten säästetä vaan tarvetta varten. Ennen eläkeikääkin voi joutua työttömäksi tai sairastua, jolloin rahalle on tarvetta.

Ja jos sinne eläkkeelle ehtii, se on paljon pienempi kuin palkka, vaikka samalla on tuplasti enemmän aikaa käyttää rahaa. Ei pientä eläkettä saavat turhaan valita.

Vierailija
54/159 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yksityiseen terveydenhuoltoon (hampaat, gynegologi, eläinlääkäri) ja sitten myös yritän myös muutenkin pitää terveydestä huolta. Tosin teen itse kaikki ruuat, pyrin säästämään. En tee nakkikeittoa, vaan teen esim. itse hernekeittoa, paistan jauhelihaa, kanaa, kasviksia pyrin syömään paljon. Ostan laadukkaita urheiluvaatteita mutta harvoin ja aina alennuksesta, en koskaan normaalihinnalla. Pyrin liikkumaan paljon vapaa-ajalla kuin aina kun mahdollista. Kuntosaliin en halua tuhlata. Mökin kustannuksiin menee rahaa. Pyrin säästämään niin paljon kuin mahdollista ja se tuo turvaa. En kuitenkaan halua olla liian nuuka, eli en anna itseni tai asuntoni rapistua nuukuuden takia. Rahaa pitää käyttää sekä elämän laatuun että turvaamiseen.

Joo minäkin käyn yksityisellä lääkärissä ja korona-aikaan multa oiottiin hampaat. Siihen meni muutama tonni. 

Vierailija
55/159 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastoihin, matkusteluun, arjen luksukseen. 

Vierailija
56/159 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain ketjua luin, missä valitettiin, kun kaikki rahat menee rikkaille ja "makaa pankeissa" ja siksi kukaan ei kuluta, kun ne rahat on siellä aina vaan, eikä kukaan niitä laita kiertämään. Tämä ketju on yhtä samanlaista puppua. Ne sijoitetut rahat kiertää jossain sijoitettuna tuotantolaitoksiin(osakkeet), eivätkä vaan makaa. 

Siinä edellisessä ketjussa rahat olisi pitänyt jakaa köyhille kulutettavaksi, jotta talous pyörisi, kun koko ajan ostettaisiin kulutustavaraa (Kiinasta) ja matkailtaisiin (ulkomaille viemässä Suomesta rahaa) 

Koittakaa nyt kateelliset "köyhät" päättää mikä on oikeasti vikana, paitsi se ettette saa kuluttaa (maapallon ja ihmiskunnan turmioksi) kaikkea turhuuksien markkinoilla. 

Niin ehkä sitä moni köyhäkäön ei olisi niin köyhä, jos ei olisi pakonomaista tarvetta käydä halpiskaupoissa tai tilata netistä kiinalaista krääsää vaan sen takia, että haluaa ostella kaikkia turhaa. Tai tilata woltin kuskaama a roskaruokaa kotiin, kun ei jaksa lähtee kauppaa ja tehdä itse ruokaa.

Vierailija
57/159 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvätuloinen ja en ostele mitään tarpeetonta. Lapsen vaatteitakin ostin nyt kirpputorilta. Tarvittaessa käytän taksia ja joskus syön ravintolassa. Minulla käy siivooja ja ruoat ostan hintaa sen suuremmin miettimättä. Palkkasin juuri personal trainerin. Loput rahat säästöön, joskus lahjoitan hyväntekeväisyyteen. 

Vierailija
58/159 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ehkä sitä moni köyhäkäön e

Tämän päälle vielä juuri tuo asenne että rahat on pakko heti käyttää johonkin eikä sitä saisi makuuttaa tilillä tai sijoituksissa. Sitten kun hajoaakin vaikka pesukone tai auto tai sairastuu, on pakko ottaa kalliita kulutusluottoja ja köyhyyskierre syvenee entisestään.

Vierailija
59/159 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet varakkaat on tarkkoja rahoistaan. Sijoittaa ja asuntoon, kesämökkiin/loma-asuntoihin ym. Kiinteistöt on tietty samalla myös sijoituksia.

Vierailija
60/159 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästöihin ja sijoituksiin. Tähtäimessä tehdä töitä vain osa-aikaisesti seuraavan viiden vuoden sisään. 

Det fungerar väl. 1/2 eller 1/4 dags jobb räcker bra efter det att man har flyttat bort från finsk beskattning och prisnivå. Av det som blir över köper man aktier, sätter in på sparkonto och upprätthåller fastigheter samt egendom, typ bilar och båtar samt lite annat.

Det man undrar över är närmast det, varför man inte förstod att packa iväg genast. 10 år slösade man bort i det finska arbetslivet och en blick i backspegeln ger endast i handen det att det var tungt och dyrt i ett skitet klimat bland allt för många fittiga typer. Bra att man fattade ens lite sent, att det inte är för en.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi