Mihin hyvätuloiset ihmiset laittaa rahansa, onko niillä jatkuva ostomania päällä ja rahaa pitää saada törsättyä ja näyttämisen halu?
Itse olen pienituloinen ja mulla ei ole juuri mitään tarvetta ostella mitään niin siksi ihmettelen mihin ihmiset laittaa rahansa. Mulla menee rahaa vain ruokakauppaan, muutamiin laskuihin ja auton ylläpitoon.
Kommentit (159)
Säästöihin ja sijoituksiin. Tähtäimessä tehdä töitä vain osa-aikaisesti seuraavan viiden vuoden sisään.
En käytä rahaa juuri mihinkään kuin vaan perustarpeisiin. Myin autonkin, kun en sitä enää tarvitse. Säästöön menee lähinnä. Pari lomamatkaa tee kyllä vuodessa.
Ansaitsen noin 6000€/kk, joten olen vissiin hyvätuloinen. Tuosta jää käteen noin 4000€/kk. Elämiseen siitä menee puolet ja toinen puoli säästöön ja sijoituksiin.
Nuoruuden työttömyys, pienituloisuus ja köyhyys on tuoreessa muistissa. Niinpä haluan olla varma, ettei niin enää koskaan käy. Nyt, 30 vuotta myöhemmin alkaa olo olla jo aika turvallinen. Ei minusta silti tuhlaria tule.
Mistä olet keksinyt, että kaikki hyvätuloiset tuhlaavat turhuuksiin?
Kulutus kasvaa sitä mukaan paljonko tienaa. Voi tehdä erilaisia ostopäätöksiä ja hankintoja. Eikä sitä rahaa törsätä, kun se sijoitetaan ja säästetään.
Itse olen hyvätuloinen ja mulla ei ole juuri mitään tarvetta ostella mitään. Mulla menee rahaa vain ns pakollisiin menoihin ja ruokakauppaan. Autoa ei ole.
Asuntolainan maksoin aika haipakkaa pois ja nyt varmaan säästän vaan ja pitäisi katsoa sijoituksia.
Säästöihin ja sijoituksiin lähinnä. Tykkään myös syödä hyvin ja kokeilla erilaisia uusia reseptejä, joten ruokaan tulee käytettyä enemmän rahaa kuin olisi pakollista. Raskas työ vaatii satunnaisia irtiottoja, joten lomiinkin kulutan. sen sijaan en perusta mistään materiasta, joten autoni, vaatteideni tai minkään kodin elektroniikan perusteella ei voisi aavistaa että olen hyvätuloinen.
Minulla on riittävä toimeentulo. Ylimäräisen rahan sijoitan tai annan lapsilleni ja hyväntekeväisyyteen. Ei ole itsellä kulutusvimmaa ollut koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Ansaitsen noin 6000€/kk, joten olen vissiin hyvätuloinen. Tuosta jää käteen noin 4000€/kk. Elämiseen siitä menee puolet ja toinen puoli säästöön ja sijoituksiin.
Nuoruuden työttömyys, pienituloisuus ja köyhyys on tuoreessa muistissa. Niinpä haluan olla varma, ettei niin enää koskaan käy. Nyt, 30 vuotta myöhemmin alkaa olo olla jo aika turvallinen. Ei minusta silti tuhlaria tule.
Ketkä tuolla kaupoissa sitten pyörii jatkuvasti ostoksilla ja ajavat uudehkoilla autoilla?
Siskon lapsille menee muutama satanen kuukaudessa. Olen lapseton, joten annan rahaa jo nyt, kun he sitä nyt tarvitsevat. Muuten vaan ihan peruselämiseen.
Hyvätuloinen ei ole somessa leveilevän tyrkyn synonyymi.
Esim matkusteluun kyllä menee rahaa. Olen myös ostanut yksin ison talon ja mökin kivalta paikalta. En osteskele mitään erityisiä turhuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä tuolla kaupoissa sitten pyörii jatkuvasti ostoksilla ja ajavat uudehkoilla autoilla?
No vaikka ihan keskituloiset. Uudet autot on ostettu rahoituksella
Mitä ihmettä te teette joillain sijoituksilla, tässä se nähdään kuinka ihmisestä tulee entistä ahneempi kuin sillä on hyvät tulot, rahaa pitää saada lisää ja lisää ja mikään ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä ne jotka yrittävät velkarahalla näyttää rikkaammilta kuin ovat.
Reissukassaan menee suurin osa kuukauden säästöistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne, joilla ei ole sitä rahaa, mutta velkaa senkin edestä. Niillä on jatkuva ostomania päällä ja rahaa pitää saada törsättyä ja näyttämisen halusta.
Köyhänä ajatteli paljon rahaa ja sitä, mitä niillä vähillä rahoilla olisi mahdollista ostaa. Nykyään kun rahasta ei ole puutetta, sitä ei paljon ajattele. Elän perusarkea ja ostan tarpeelliset jutut, eikä tarvitse paljon miettiä hintoja. Entiseen verrattuna minulla on kivempi asunto ja auto, jonka ei tarvitse pelätä jättävän tielle. 'Ylimääräinen' raha menee säästöön, ja osa jää matkusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloisetkin varmaan ostaa esim. ruokaa joskus? Uudehkoja autoja nyt nykyisin ostaa osamaksulla köyhätkin, eli siitä ei vielä voi mitään päätellä.
Ostan joka kuukausi itselleni jotain kivaa, esim. kalliin parfyymin, mutta suurin osa menee kyllä säästöön. Laskin, että parin vuoden päästä saan maksettua asuntolainan yhdellä erällä loppuun, vaikka sitä on vielä 15 vuotta jäljellä.