Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Mies haluaa lopettaa joulutraditiomme. Kriisi. Vanhempani loukkaantuvat varmasti
03.12.2023 |
Olemme jo 12 vuotta viettäneet joulua AINA vanhempieni luona eli aatonaattona heille ja Tapaninpäivän iltana takaisin kotiin. Mies sanoo nyt, että hän ei enää lähde ja minä saan selittää sen vanhemmilleni, koska ovat minun vanhempiani.
mitä neuvoksi?
Kommentit (82)
meillä on traditio käydä joulukirkossa ja hautuumaa kierros, sitten käydään tervehtimässä vanhempia, ja sitten kiireen vilkkaa mettäkämpälle ukonretaleen kanssa kaksistaan ja siellä ollaan yleensä viikko tai kaksi. näin ei tule kenellekään paineita järjestää sitä kammoksuttua joulupöytää. omat kakarat tekevät joulua perheidensä kanssa. kaikki tervehditään ja jätetään rauhaan. paras joululahja ikinä.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Minä en halua isääni meille jouluaattona. Haluan viettää jouluaaton ihan ilman aikataulua enkä myöskään halua lukea/kuulla jouluevankeliumia. Mies haluaa että isäni kutsutaa, koska eihän se nyt enää montaa vuotta ole elossa. No, se on käynyt meillä jo 10 vuotta. Inhoan aikataulutettua päivää; syödään tiettyyn aikaan koska myöhemmin on liian myöhä isälleni. Se tarkoittaa sitä että saunotaan liian aikaisin, kauhea kiire ja hopotus koko ajan.