Mies haluaa lopettaa joulutraditiomme. Kriisi. Vanhempani loukkaantuvat varmasti
Olemme jo 12 vuotta viettäneet joulua AINA vanhempieni luona eli aatonaattona heille ja Tapaninpäivän iltana takaisin kotiin. Mies sanoo nyt, että hän ei enää lähde ja minä saan selittää sen vanhemmilleni, koska ovat minun vanhempiani.
mitä neuvoksi?
Kommentit (82)
Sano että meette miehen vanhempien luokse tänä vuonna
No mähän oon jo vuosikymmeniä käyny lomilla puolisoni vanhemmilla ja nyt mulle riittää. Ne tappelee aina. Siis aina. Seuraavan kerran päätös on, et menen omalla autolla ja kun riita alkaa ja mulle riittää, saan kaasuttaa vaan pois sieltä, enkä ole riippuvainen tuleeko muu perhe mukanani. Tulkoot sit myöhemmin. Ja välimatkaahan on useita ja useita satoja kilsoja. Mut ei mua voi enää " pakottaa" kuuntelemaan toisten perheriitoja. Puoliso voi kestää omia vanhempiaan ihan miten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin joskus akka kätisee, ettei haluaisi aattona vanhempieni luokse. Minä olen sanonut, että minä ainakin menen kun vielä elävät. Toinen meinasi jo kesällä kuolla sairaskohtaukseen. Kun heistä aika jättää, niin saadaan ihan riittämiin viettää sitten niitä kahdenkeskisiä kerrostalokämppä-jouluja.
Menetkö valmiille vai mitä kaikkea teet joulun eteen auttaaksesi vanhempiasi? Toivottavasti äitisi ei joudu raataamaan yksin.
Miten ihmeessä miehesi on suostunut tuohon 12 vuoden ajan? Vietin eksän vanhempien luona 2 joulua ja tylsempiä päiviä saa hakea. Istuskellaan ja ihmetellään ja joulupäivän hupi on kun käydään haudoilla. Onneks nykyisen miehen vanhemmat asuvat tuhansien kilometrien päässä eikä sinne ole mahdollisuutta töiden takia jouluna matkustaa. Käymme kerran vuodessa kesälomalla ja siinäkin on jo tarpeeksi. Onneks on työpaikka, jossa joulun pyhät eivät ole automaattisesti vapaat.
Nyt on miehesi vuoro viettää seuraavat 12 vuotta joulua haluamallaan tavalla ja sinun vuoro joustaa ja jäädä hänen kanssaan kotiin viettämään yhteistä joulua.Itsekästä vaatia että aina mentäisiin sinun vanhempien mukaan.
ilmoitat vain vanhemmille että nyt vietetään joulu ihan omassa kodissa ilman vierailuja.
Minä en halua mennä anoppilaan enää yhdeksikään jouluksi.
Tilaa on kaikkien perheiden nukkua (jokainen nukkuu lapsuuden huoneessaan, meitä nukkuu yhdessä huoneessa viisi), mutta äänieristys on surkea. Kun miehen siskon pieni lapsi herää yöllä, herään minäkin. Ja aamulla kuudelta ei enää saa unen päästä kiinni kun muut pienet herää.
Yksi pieni suihku on, ja lämmin vesi ei koskaan riitä kaikille. Saunaan mennään comboilla miehet (appi, oma mies, meidän teinipoika ja hänen serkkunsa), naiset ja pienet lapset ja sitten anoppi yksin ja lopuksi minä ja minun tyttäreni. Meille on ollut tarjolla haalea sauna ja kylmää vettä. Lisäksi meillä on aina kiire, koska joulupöytä odottaa jo. Ikinä en ehdi laittautua, mutta kuvia toki pitää ottaa sen 300 per ilta.
Apen pitää saada lukea evankeliumi, vaikka hän ja anoppi on ainoat, jotka kuuluu kirkkoon enää. Aikuisille on juomana viiniä tai olutta tai vettä, mehu ja limsa on varattu lapsille. Yhtenä jouluna join "salaa" cokista kun en halunnut alkoholia sillä kertaa.
Ja kun lahjoja avataan, serkuilla on överipinot ja me puolison kanssa ollaan hirviöitä kun pidetään kohtuus joululahjoissa. Vävyille ja omille lapsille appivanhemmat on ostaneet lahjat myös, mutta minulle ei 😂 minut kutsutaan aina siivoamaan yms ja muut saa olla rennosti.
Onneksi mieheni ei sano mitään siihen, kun olen halunnut jo useamman vuoden olla omassa kotona. Omien vanhempien luokse ei voi jouluna mennä: äitini on kuollut ja isä uuden puolisonsa kanssa etäinen hahmo. Tähän anoppi ja toinen käly joskus vetoaa, että miksi emme mene heille jouluksi kun ei minulla edes ole tarjota mitään paikkaa. Hohhoijaa. Ja puhutaan normaaleista, sivistyneistä, kouluttautuneista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin joskus akka kätisee, ettei haluaisi aattona vanhempieni luokse. Minä olen sanonut, että minä ainakin menen kun vielä elävät. Toinen meinasi jo kesällä kuolla sairaskohtaukseen. Kun heistä aika jättää, niin saadaan ihan riittämiin viettää sitten niitä kahdenkeskisiä kerrostalokämppä-jouluja.
Siinä vaiheessa te olette yli kuusikymppisiä.
Heidän pitäisi elää tuohon skenaarioon pitkästi yli 15 vuotta ja varsinkaan isän kohdalla en tuohon usko, kun on etenevä sairauskin. Hyvä jos elää viiden vuoden päästä.
Minä vanhempana ole n järjestänyt lapsilleni ja suvulle reilut 30 vuotta joulut. Olisin todella iloinen, jos lapset sanoisivat , että viettävät ihan omat joulunsa, ja että tervetuloa heille, jos siltä tuntuu. Rehellisesti: viettäisin joulun mieluiten ilman ruuanlaittoa, tiskikoneentäyttöä, petien petaamista. Olisi juhlaa olla ihan kahdestaan mieheni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän miestäsi. Eikö hänellä saa olla omaa joulua ollenkaan?
Niin mikä on se oma joulu? Sekö, että kahdestaan kökötetään jossain kerrostaloluukussa? Kylläpä on hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko aivan varma, etteivät ne vanhempasi haluaisi jo lopultakin viettää kahdenkeskistä joulua???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa te olette yli kuusikymppisiä.
Heidän pitäisi elää tuohon skenaarioon pitkästi yli 15 vuotta ja varsinkaan isän kohdalla en tuohon usko, kun on etenevä sairauskin. Hyvä jos elää viiden vuoden päästä.
Äitisi varmaan on vielä elossa, joten vaimosi ei saa omia jouluja ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Minä vanhempana ole n järjestänyt lapsilleni ja suvulle reilut 30 vuotta joulut. Olisin todella iloinen, jos lapset sanoisivat , että viettävät ihan omat joulunsa, ja että tervetuloa heille, jos siltä tuntuu. Rehellisesti: viettäisin joulun mieluiten ilman ruuanlaittoa, tiskikoneentäyttöä, petien petaamista. Olisi juhlaa olla ihan kahdestaan mieheni kanssa.
Eli olet passiivis-aggressiivinen etkä sano mitään. Hyi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko aivan varma, etteivät ne vanhempasi haluaisi jo lopultakin viettää kahdenkeskistä joulua???
No kyllä olen. Heillä ei paljoa muutenkaan sosiaalista elämää ole. Ja ei mennä muutenkaan läheskään aina edes käymään kun pyytävät, vaikka pyytävät ehkä vain noin kerran kolmessa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
surkea provo
Joo,tämän päivän huonoin 😡
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua mennä tyttöystäväni vanhemmille joulu päivänä eli 25 päivä koska siellä on todella tylsää. Istutaan vaan ja jutellaan. Eivät tarjoa edes kaljaa. Siksi sanoin jo ajoissa että vietän jouluaattoa kotona ja käyn syömässä enoni perheen luona 25 päivä koska kutsunut. Sitten tuleen kotiin ja saunon ja juon olutta.
Ah. Korkki auki! Mitäs niistä muista löyhökkeistä. Jouluna.
Mikä neuvoksi
L O L 🤣🤣🤣,harvinaisen tyhmä trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä olen. Heillä ei paljoa muutenkaan sosiaalista elämää ole. Ja ei mennä muutenkaan läheskään aina edes käymään kun pyytävät, vaikka pyytävät ehkä vain noin kerran kolmessa viikossa.
Sinähän vain oletat, varma et voi olla.
Mitä kaikkea viet mennessäsi heille joulunviettoon?
Lähtekää yhdessä jonnekin reissuun jouluksi. Voit joulua edeltävänä viikonloppuna käydä tervehdimässä vanhempiasi tai heti reissun jälkeen tuomassa tuliaiset. Ihan joka tapauksessa älä kiusaa enää miestäsi. Ei kenenkään tarvitse harvoina vapaapäivinään alistua traditioihin, jotka eivät tunnu kivoilta.
Otahan lääkkeesi ja mee nukkumaan 🙉
Aikuisten lasten tehtävänä on tuottaa vanhemmilleen pettymyksiä. Hyvä että mies haluaa teille omia perinteitä. Miksei sinua innosta tämä puoli asiassa yhtään? Jokaisen sukupolven ei tarvi tehdä samaa.