Mies haluaa lopettaa joulutraditiomme. Kriisi. Vanhempani loukkaantuvat varmasti
Olemme jo 12 vuotta viettäneet joulua AINA vanhempieni luona eli aatonaattona heille ja Tapaninpäivän iltana takaisin kotiin. Mies sanoo nyt, että hän ei enää lähde ja minä saan selittää sen vanhemmilleni, koska ovat minun vanhempiani.
mitä neuvoksi?
Kommentit (82)
vanhemmat ovat onnellisia kun näkevät, että jälkeläinen on kasvanut aikuiseksi, itsenäistynyt ja osaa järjestää omannäköisensä joulun, eivätkä he ole enää vastuussa.
Tai sitten vanhemmat helpottuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin joskus akka kätisee, ettei haluaisi aattona vanhempieni luokse. Minä olen sanonut, että minä ainakin menen kun vielä elävät. Toinen meinasi jo kesällä kuolla sairaskohtaukseen. Kun heistä aika jättää, niin saadaan ihan riittämiin viettää sitten niitä kahdenkeskisiä kerrostalokämppä-jouluja.
Oletko aivan varma, etteivät ne vanhempasi haluaisi jo lopultakin viettää kahdenkeskistä joulua???
No kyllä olen. Heillä ei paljoa muutenkaan sosiaalista elämää ole. Ja ei mennä muutenkaan läheskään aina edes käymään kun pyytävät, vaikka pyytävät ehkä vain noin kerran kolmessa viikossa.
Sinähän vain oletat, varma et voi olla.
Mitä kaikkea viet mennessäsi heille joulunviettoon?
No kyllähän minä sinua paremmin omien vanhempieni elämän tiedän 😂 Tuollaisen vatipään kanssa ei maksa edes vaivaa keskustella aiheesta enempää.
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua mennä anoppilaan enää yhdeksikään jouluksi.
Tilaa on kaikkien perheiden nukkua (jokainen nukkuu lapsuuden huoneessaan, meitä nukkuu yhdessä huoneessa viisi), mutta äänieristys on surkea. Kun miehen siskon pieni lapsi herää yöllä, herään minäkin. Ja aamulla kuudelta ei enää saa unen päästä kiinni kun muut pienet herää.
Yksi pieni suihku on, ja lämmin vesi ei koskaan riitä kaikille. Saunaan mennään comboilla miehet (appi, oma mies, meidän teinipoika ja hänen serkkunsa), naiset ja pienet lapset ja sitten anoppi yksin ja lopuksi minä ja minun tyttäreni. Meille on ollut tarjolla haalea sauna ja kylmää vettä. Lisäksi meillä on aina kiire, koska joulupöytä odottaa jo. Ikinä en ehdi laittautua, mutta kuvia toki pitää ottaa sen 300 per ilta.
Apen pitää saada lukea evankeliumi, vaikka hän ja anoppi on ainoat, jotka kuuluu kirkkoon enää. Aikuisille on ju
Hohhoijaa. Ongelmaa sulla joka päivä. JA- Jos ei ole, niin takuulla keksit.
Kerrankin saa olla suvun kanssa. Mitä väliä, jo tilat on pienet? Ihmiset sen joulun tekee.
Varsinainen rutisija olet- ei muuta herätä tuo.
Arvomaailmasi on varmaan kovin pinnallinen. Semmonen made in tilpehöörit ja kerska.
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua mennä anoppilaan enää yhdeksikään jouluksi.
Tilaa on kaikkien perheiden nukkua (jokainen nukkuu lapsuuden huoneessaan, meitä nukkuu yhdessä huoneessa viisi), mutta äänieristys on surkea. Kun miehen siskon pieni lapsi herää yöllä, herään minäkin. Ja aamulla kuudelta ei enää saa unen päästä kiinni kun muut pienet herää.
Yksi pieni suihku on, ja lämmin vesi ei koskaan riitä kaikille. Saunaan mennään comboilla miehet (appi, oma mies, meidän teinipoika ja hänen serkkunsa), naiset ja pienet lapset ja sitten anoppi yksin ja lopuksi minä ja minun tyttäreni. Meille on ollut tarjolla haalea sauna ja kylmää vettä. Lisäksi meillä on aina kiire, koska joulupöytä odottaa jo. Ikinä en ehdi laittautua, mutta kuvia toki pitää ottaa sen 300 per ilta.
Apen pitää saada lukea evankeliumi, vaikka hän ja anoppi on ainoat, jotka kuuluu kirkkoon enää. Aikuisille on ju
Voi sua raukkaa.😿😿😿🤧🤧😳😿😿😿😇
Jospa mies haluaa viettää omanlaista joulua. Miksi muutenkaan juuri sinun vanhempien luo pitää jouluksi mennä ?
No, joo. Onhan se aina hienoa mennä anopin ruokia syömään jouluna.
Lahjoja saa kaikki muut paitsi sinä, syömään kutsutaan kaikki muut paitsi sinä, sinun pitää tajuta, että kun kumppani hävisi, niin saat sinäkin hakea jotain purtavaa.
Mitään sinun traditioitasi ei harkitakaan, saunaan saat mennä kun muut on käyneet, jos vielä sattuu olemaan lämmin.
Muutamia vuosia yritin mennä joka toinen vuosi sinne, mutta sitten rupesi olemana joka toinen vuosi siellä ja joka toinen vuosi kotona. Ei mitään tasapuolisuutta. Menköön eukko ihan mihin huvittaa, minä en seuraa.
En ole käynyt kertakaan anoppilassa jouluna ja omien vanhempienkin luona viimeksi vuonna 2005. Käydään kyllä heidän luonaan kylässä muuten, mutta joulu on rauhouttumisen aikaa kotona vaan.
Säälittävää änkeä vanhempien riesaksi vielä 25-30-vuotiaanakin joka joulu. Mies-/naisvauvojen ns elämä 🙄
Minä sanoin myös etten anoppilaan mene ainakaan aatoksi. Se heidän tapansa viettää joulua on itselle niin vieras, että vaikuttaa omaankin joulufiilikseen. He ovat sellaisia viininlipittäjiä ja sitten pikku hiprakassa vietellään joulua. Minulle joulu on aina ollut alkovapaa juhla. Muut juhlat kuten juhannukset ja uudetvuodet on sitten oma lukunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin joskus akka kätisee, ettei haluaisi aattona vanhempieni luokse. Minä olen sanonut, että minä ainakin menen kun vielä elävät. Toinen meinasi jo kesällä kuolla sairaskohtaukseen. Kun heistä aika jättää, niin saadaan ihan riittämiin viettää sitten niitä kahdenkeskisiä kerrostalokämppä-jouluja.
Oletko aivan varma, etteivät ne vanhempasi haluaisi jo lopultakin viettää kahdenkeskistä joulua???
No kyllä olen. Heillä ei paljoa muutenkaan sosiaalista elämää ole. Ja ei mennä muutenkaan läheskään aina edes käymään kun pyytävät, vaikka pyytävät ehkä vain noin kerran kolmessa viikossa.
Sinähän vain oletat, varma et voi olla.
M
Kerro kuitenkin, mitä kaikkea sinä teet joulun eteen? Kokkaatko, siivoatko vai tiskaatko?
Onneksi en ole parisuhteessa. Eipä ole kukaan visvapillu määräämässä, että mihin mennään jouluna.
ei parane mihinkään lähtee 2vuotta putkeen kun siitä tulee "perinne" eli taakka
AINA ei todellakaan tarvitse käydä samassa paikassa. Nyt napanuora poikki, oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en ole parisuhteessa. Eipä ole kukaan visvapillu määräämässä, että mihin mennään jouluna.
Sama! Ahdistaa, jos joku kieltäisi menemästä passattavaksi äidin tissiliivit päässä ja iskän pallihikeä haistellen! Varsinkin joku visvis - kerran näin netissä paljaan pyllyn 😳
Marko38
Rauha joulun tekee -ei ihmiset.
Olkaa kotona ja viettäkää sellainen joulu kun haluatte. Syökää vaikka pizzaa ja katsokaa kauhuelokuvia. Jos tämä on ongelma jollekin toksiselle sukulaiselle niin se on heidän ongelma.
Ma aloimme viettää omaa joulua, kun muutimme kotiseudullemme takaisin. Siihen asti olimme olleet vuorojouluina kummankin vanhempien luona ja joulupäivänä oli vaihto. Paikalla oli aina muitakin sisaruksia perheineen ja saimme aina huonoimmat nukkumapaikat jne. Muutenkin joulu piti suorittaa aina sen puolen perinteiden mukaisesti, missä olimme. Anopin jouluraivo oli jotakin aivan käsittämätöntä. Auttaa ei saanut. Molempien perheet kilpailivat, kumman luo mennään, vaikka olimme sopineet jo alussa vuorojouluista. Sitten ainakin esitettiin pettynyttä. Tätä jatkui muutaman vuoden sen jälkeenkin, kun olimme aloittaneet oman joulun.
Kerrot vanhemmillesi, että tästä lähtien te vietätte joulun kotona. Ajattele, kuinka surullista sellaisilla lapsilla on, joiden OMASSA kodissa ei koskaan käy joulupukki ei muutenkaan ole omaa joulua.
Joulu on perhejuhlat.
Kutsukaa heidät teille.