Tunnelmallisin joululaulu, miksi
Oma: Taas kaikki kauniit muistot
Soi niin harvoin, että pakko pysähtyä kuuntelemaan...🎼
Ihania muistoja lapsuusjouluista
Tehdään tästä hyvänmielenketju (ei niin mukavia lauluja voi muistella eri ketjussa)
Ak
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Oi jouluyö
Taivas sylissäni (paras on alkuperäinen Carolan laulamana Himlen I min damn) - Carola on paras Carola är bäst
Vierailija kirjoitti:
Ite tykkään tästä englannin kielisestä. En edes tiedä löytyykö suomenkielistä versiota, mutta tästä tulee aina joulu mieleen. Myös monista tv ohjelmista tuttu.
On myös suomenkielinen versio.
Mary did you know, kauniit sanat.
Suomenkielisistä Taivas sylissäni, Jaana Pölläsen esittämänä. On vaan niin kaunis laulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite tykkään tästä englannin kielisestä. En edes tiedä löytyykö suomenkielistä versiota, mutta tästä tulee aina joulu mieleen. Myös monista tv ohjelmista tuttu.
On myös suomenkielinen versio.
Taas toivotus hyvän joulun🎼
Heidi Pakarisen semmoinen, kun lapsi oli just pieni ja nyt irroitti käden kädestä...
Tuli äsken radiossa
Leevi & The Leavings: Jossain on kai vielä joulu.
Saa kyyneleet kostuvaan. Toivottavasti minäkin saan vielä joskus kokea aidon joulun.
Joulupukki on Japanilainen-laulu tuo kyyneleen korvalle.
https://www.discogs.com/release/10447878-Hannu-Seppänen-Joulupukki-On-J…
Tässä ihan upouusi tunelmallinen joululaulu Saija Saarnistolta. Kokonainen, vain uusia kappaleita sisältävä jouluevy ilmestyy torstaina (14.12.)
(Saija on tuttu The Voice of Finlandin voitosta 2017).
Kuten monella muillakin, Tonttu on se mun valinta ja kuvittelen heti vanhan mummolani maatilan kauniissa talvimaisemassa navettoineen ja talleineen.
Vierailija kirjoitti:
Jussi Björling: O Helga Natt.
Komppi tälle!
Säveltäjähän on Adolphe Adam ja alkuperäinen otsikko "Cantique de Noël" tai alkusanojen mukaan "Minuit, Chrétiens". Mutta Jussi Björlingin laulama ruotsinkielinen versio orkesterin ja kellojen säestyksellä ylittää kaikki muut.
Kelpaa kyllä muunkin tenorin laulamana urkusäestyksellä, esim. Mikko Salakari, säest. Kalevi Kiviniemi (Turun Martinkirkko) tai Peter Lindroos, säest. Tauno Äikää (Espoon vanha kirkko).
Vesa-Matti Loiri Sydämeeni Joulun teen ja Varpunen jouluaamuna.
Vierailija kirjoitti:
Jarkko Ahola: Taivas korkealla. Se on uusi joululaulu ja saa herkistymään sanoituksellaan.
Jarkko ei kylläkään ole sanoittanut tai säveltänyt sitä. Ainoastaan laulaa sen.
Ave Maria ja O Helga Natt/ Oi jouluyö. Useampien artistien esittäminä.
Mä en tiedä paljon joululauluja ja en tunne läheskään kaikkia tänne mainittuja joululauluja.
Mulle hienoin niistä tietämistäni on joulu yö, juhla yö. Vieläpä youtubesta Lucas Kingin versio:
Mä pidän enemmän instrumentaalisesta musiikista, kuin lauletuista.
M30
Tonttu ja Jouluksi kotiin.
Molemmat erinomaisia raskasta joulua tulkintoina. Jouluksi kotiin muistuttaa läheistä, joka menehtyi vuosia sitten jouluna.
Joulumaa on myös ihana! Siitä tulee mieleen lapsuus ja se on pirteä joululaulu.