Tunnelmallisin joululaulu, miksi
Oma: Taas kaikki kauniit muistot
Soi niin harvoin, että pakko pysähtyä kuuntelemaan...🎼
Ihania muistoja lapsuusjouluista
Tehdään tästä hyvänmielenketju (ei niin mukavia lauluja voi muistella eri ketjussa)
Ak
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jarkko Ahola: Taivas korkealla. Se on uusi joululaulu ja saa herkistymään sanoituksellaan.
Jarkko ei kylläkään ole sanoittanut tai säveltänyt sitä. Ainoastaan laulaa sen.
Juu mies nykyään laulelee vain muiden lauluja. Ja oliko se ihan välttämätöntä tehdä taas joululevy?
Vierailija kirjoitti:
Mary's Boy child, Boney M
Tuo on tosi hyvä. Saa minut aina joulumielelle.
Tätä laulua Joulu Kuussa aika harva taitaa tuntea, mutta on yksi hienoimmista. Kuulin tämän joskus Club for fiven esittämänä ja tästä on levytettykin versio mutta tässä pelkistetyssä koskettavuus pääsee ehkä eniten oikeuksiinsa:
Oi jouluyö, Tonttu ja Sydämeeni joulun teen.
Konsta Jylhän joululaulu. Laulu kertoo pienestä lapsesta, joka on viemässä kynttilää äitinsä haudalle. Äiti kuoli Lapuan patruunatehtaan räjähdyksessä. "Äänen jostakin kuulevi hän, älä huoliisi jää nosta pystyyn taas pää! Sinun joulusi kauniiksi teen. Joulun lapsi mä oon, sinut vien kartanoon.."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jarkko Ahola: Taivas korkealla. Se on uusi joululaulu ja saa herkistymään sanoituksellaan.
Jarkko ei kylläkään ole sanoittanut tai säveltänyt sitä. Ainoastaan laulaa sen.
Juu mies nykyään laulelee vain muiden lauluja. Ja oliko se ihan välttämätöntä tehdä taas joululevy?
Niinpä. Ainakin hänen Teräsbetoni kaveri kirjoittaa ja tekee omat laulunsa. Respect.
Aikakone - Hiljaisuus
Kappaleessa on synkän maaginen tunnelma.
Vaihtuu aika usein. Tällä hetkellä Tonttu
löytyy youtubesta hakusanalla: Raskasta Joulua: Tonttu (akustisesti Nova Stagella)
ensimmäisen kerran olen oikein pysähtynyt tunnelmaan ja kuuntelemaan sanat kunnolla. Hyvä toteutus + pidän miesäänestä tämän kappaleen yhteydessä
Lemmy Kilmisterin Run Rudolph Run
Vierailija kirjoitti:
Konsta Jylhän joululaulu. Laulu kertoo pienestä lapsesta, joka on viemässä kynttilää äitinsä haudalle. Äiti kuoli Lapuan patruunatehtaan räjähdyksessä. "Äänen jostakin kuulevi hän, älä huoliisi jää nosta pystyyn taas pää! Sinun joulusi kauniiksi teen. Joulun lapsi mä oon, sinut vien kartanoon.."
Mistä tulee tieto, että lapsen äiti on kuollut Lapuan patruunatehtaan räjähdyksessä? Laulu on vanha tuttu lapsuudesta, mutta äidin kuolinsyystä en ole aiemmin nähnyt mainintaa.
Kyllä se on Nisse-polkka. Varma kireän tunnelman luoja, kun toiset eivät voi sietää sitä hetkeäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tulee tieto, että lapsen äiti on kuollut Lapuan patruunatehtaan räjähdyksessä? Laulu on vanha tuttu lapsuudesta, mutta äidin kuolinsyystä en ole aiemmin nähnyt mainintaa.
Samaa ihmettelin
Oi jouluyö (O helga natt) on aivan upea ja koskettava laulu.
Juicelta ehdotetaan monesti Sikaa ihan ymmärrettävistä syistä kun hänen joulutuotannostaan se tunnetuin vaan hyvä on häneltä myös tämä Jouluvirsi. Tämäkin mulla ollut kuuntelussa tänä jouluna.
Varpunen jouluaamuna on täyttä itsemurhatunnelmaa!