Tunnelmallisin joululaulu, miksi
Oma: Taas kaikki kauniit muistot
Soi niin harvoin, että pakko pysähtyä kuuntelemaan...🎼
Ihania muistoja lapsuusjouluista
Tehdään tästä hyvänmielenketju (ei niin mukavia lauluja voi muistella eri ketjussa)
Ak
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Mieluusti ruotsinkielisenä Carolan esittämänä. Harrastan tanssia ja tämä on myös ihana hidas valssi.
Vierailija kirjoitti:
Maa on niin kaunis ja En etsi valtaa loistoa. Niistä tulee mieleen lapsuus ja ala-asteen joulujuhlat ja vanha kotikylä.
Pakkanen narskui jalkojen alla ja hangen tuhannet lumitimantit kimaltelivat katuvalojen loisteessa, kun äidin kanssa käveltiin se kilometri kouluun, meillä kun vanhemmat pääsivät katsomaan joulujuhlaohjelmaa, jossa minäkin monena vuonna näytelmässä esiinnyin. Jännitys tulevasta esiintymisestä ja talvisen maiseman huurtunut kauneus on jäänyt voimakkaana mieleen. Reilun tunnin ohjelma ja sitten luokkiin hakemaan todistus ja paperipussillinen jouluhyvää mukaan, ja sitten kävely kotiin aamun jo valjettua. Ihana joululoma alkoi.
Nuo kaksi joululaulua vievät minut aina matkalle melkein viidenkymmenen vuoden taakse. Aikaan, jolloin kaikki oli hyvin ja maailma mallillaan. Siinä talven kylmyydessä oli niin paljon lämpöä, että mikään nykyinen kesä ei minulle sellaista tuota.
Aivan ihana muistelu. Kiitos siitä. Toi hyvän mielen ja jotenkin haikeankin. Hyvin voin kuvitella kun äidin kanssa kävelit illan hämärtyessä. Hyvää joulua sinulle ja äidillesi mikäli hän on vielä täällä, ehkä hän viettää joulua kanssasi.
Walking In The Air + suomalainen käännös Avaruus
Tämähän ei ole varsinainen joululaulu, mutta sillä on suuri merkitys minulle erityisesti jouluna.
Ehkä ei niin varsinaisesti tunnelmallinen,mutta itselle liiankin henkilökohtainen: Konstan joululaulu.
Hautausmailla käynti on jouluna erityisesti lähellä sydäntä.
Adolphe Adam : Oi jouluyö. Nat King Colen tulkitsemana. Nii-in ihana!
Kiitos sinulle, joka kiittelit minun koulumuistoistani! Ei, äiti ei enää ole täällä, hän kuoli 12 vuotta sitten. Siksikin nuo muistot ovat niin rakkaita, koska poissa on niin isä kuin äitikin. Lapsuudenkodissani asuvat vieraat ihmiset, kotikylä on muuttunut viereisen kaupungin lähiöksi ja laajentunut suunnilleen kolminkertaiseksi. Kouluunkin on vedetty lisäsiipi keskelle pihaa ja pilattu se vanha kaunis tontti. Kaikki on muuttunut minulle vieraaksi, se tuli taas todettua, kun viimeksi siellä kesällä vierailin (sukulaisia asuu siellä vielä). Mutta muistoissani sentään vielä pääsen kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos sinulle, joka kiittelit minun koulumuistoistani! Ei, äiti ei enää ole täällä, hän kuoli 12 vuotta sitten. Siksikin nuo muistot ovat niin rakkaita, koska poissa on niin isä kuin äitikin. Lapsuudenkodissani asuvat vieraat ihmiset, kotikylä on muuttunut viereisen kaupungin lähiöksi ja laajentunut suunnilleen kolminkertaiseksi. Kouluunkin on vedetty lisäsiipi keskelle pihaa ja pilattu se vanha kaunis tontti. Kaikki on muuttunut minulle vieraaksi, se tuli taas todettua, kun viimeksi siellä kesällä vierailin (sukulaisia asuu siellä vielä). Mutta muistoissani sentään vielä pääsen kotiin.
Kiitos itsellesi. Vaikka kaikki muuttuu, niin muistoissa voimme aina palata menneeseen kuten kerrot. Minulle tulee mieleen isän kanssa tehdyt joulukuusen hakumatkat, isä kuoli vuosikymmeniä sitten, mutta äidin saan vielä pitää, hän on 100 v ja odottaa kovasti joulua :). Rauhallista joulun aikaa kaikille. Joululauluni: Varpunen jouluaamuna.
Joulupukki puree ja lyö - M.A.Numminen
Mielen rauhaa j.aholan laulamana.
Taivas sylissä. Ekan lapsenlapseni nimiäisissä, nuori laulajatyttö lauloi sen alkuperäisen version. Arvatkaa itkinkö ja itkenkö nyt. Tilaisuus oli pian joulun jälkeen.😭
Ihania tarinoita, lisää näitä. Onpa mukava tunnelmoida upeassa talvisäässä, puut lumisena hohtaa ja aurinko kelmeänä pilkistelee
Ap
Tuo Taivas sylissäni, sekä suomi- että ruotsiversiot sykähdyttää kyllä. Aikoinaan tuoreena äitinä tuota kuunnellessani tunne oli jokseenkin pakahduttava.
Orpojen joulu on myös sellainen jonka haluaa pysähtyä kuuntelemaan. Raskaan joulun versio teki biisin tutuksi, mutta esim Diandran versio puree myös.
Kurkelan Lyhty.
Nisse-polkka koska se on ilonen eikä Jeesusta.
Jarkko Aholan ihan mikä vaan on upea
"Siis kansat kaikki, Te kiittäkäätte Herraa, Oi Jouluyö, Sä lohtu ihmisten"...