Jos elät vanhaksi ja saat vielä lapsenlapsia, niin aiotko mennä näiden lastenlasten kanssa ulkomaanmatkoille?
Kommentit (17)
Jos olen itse terve ja jaksavainen ja lapset haluavat lähteä ja vanhemmat päästävät niin miksei. Ja jos on rahaa lähteä.
En. Olen matkustanut niin paljon, ettei kiinnosta enää matkustaa yhtään.
Toivon, ettei lapsenlapsia tule. Tällaiseen maailmaan ei kannata syntyä.
Tuskin ainakaan Tallinnaa tai Turkolmaa pidemmälle. koska en aio lentää. Tuskin lapset jaksavat matkustaa ainakaan pitkiä matkoja maata pitkin.
Tottakai! Jos on rahaa ja terveyttä niin sehän olisi aivan ihanaa. Toki vanhempien lupa pitää olla.
Ei kait kukaan vastuullinen vanhempi edes antaisi lapsiaan joidenkin isovanhempien hoidettavaksi ulkomaille?
Olen miettinyt ja aion mennä. Olen myös itse aikoinaan käynyt isovanhempien kanssa matkoilla, samoin oma lapseni on käynyt isovanhempiensa kanssa matkoilla ja aikomukseni on jatkaa perinnettä jos asiat niin hyvin menee eli lapsenlapsi(a) tulee ja maailmantilanne sen sallii.
En, koska en tykkää matkustella. Mökille voin ottaa lapsenlapset mukaan, pahoin kyllä pelkään ettei minulle tule ikinä lapsenlapsia. Niin sinkkua ja itsenäistä ovat kaikki kolme aikuista lastani.
Jos elän vanhaksi, eli sinne kahdeksaankymppiin niin lapsenlapseni on silloin keski-ikäinen ja taitaa mennä niin että hän pitäisi minusta huolen
Tuskin, en enää tykkää matkustella vähääkään.
En, koska emme ole kovin läheisiä ja lapset matkustelevat omien vanhempiensa kanssa. Olen lisäksi sinkku, joten en yksin edes halua ottaa lapsista vastuuta, jos itselleni vaikka tapahtuisi jotain matkalla. En sitä paitsi usko, että vanhemmatkaan haluaisivat antaa lapsiaan minun vastuulleni.
Siihen mennessä maailma on voinut muuttua ilmastonmuutoksen aiheuttamien konfliktien takia niin paljon, ettei matkustaminen ole edes mahdolista.
Poikani juuri ehdotti että minähän voisin muuttaa eläkepäivilleni Espanjaan ja lupasin harkita. Liekö joku takaa-ajatus siinä mukana :D
Haluan ja olen ollutkin, hyviä reissuja
En, koska en aio itsekään mennä enää ulkomaanmatkalle.