Vilukissa! Talvesta ennustetaan tulevan pitkä ja kylmä. Miten jaksat kevääseen asti?
Aiotko lähteä kylmyyttä pakoon ulkomaille? Vai nauttia kirpeästä pakkassäästä. Nyt aamulla -16c täällä Kuopion seudulla.
Kommentit (53)
Käyn ulkona vain pakolliset työ- ja kauppa-reissut, muuten pysyttelen sisällä.
Pidän siitä,että on kunnllinen , vanhan aikainen talvi. Ihan pukeutumalla pärjää
En tiedä. Tarvitsisin nyt kunnon kirkasvalo lampun jota en voi just nyt ostaa.
Ajattelin taas alkaa hiihtämään. Inhoan sitä mutta ulkona liikunta auttaa kestämään talvea.
Vierailija kirjoitti:
Kohta korjataan celsius asteikkoa kymmenen astetta ylöspäin, koska ilmastonlämpenemistavoitteita ei saavutettu.
Sitten on enää -6C pikkupakkanen.
Niin no tämä. En ihmettelisi ollenkaan.
Olen vilukissa mutta rakastan talvea. Tarpeeksi vaatetta, viltit, takkatuli ja liikkeessä pysyminen auttavat.
Muinakin vuodenaikoina sitä paitsi palelee ihan helteitä lukuun ottamatta. Talvella yleensä ulkona lämpötila pysyy ulkoilun ajan samana. Kesällä esimerkiksi vaihtelee hyvin paljon riippuen oletko varjossa vai auringossa, joten vaatteiden valinta on vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Pidän siitä,että on kunnllinen , vanhan aikainen talvi. Ihan pukeutumalla pärjää
Kaikki ei pärjää. Nimimerkillä yli 1000€ laittanut toppavaatteisiin ja merinovillakerrastoihin nahkahanskoineen villapaitoineen.
Opettelin neulomaan lämpimiä villavaatteita. Ne pitävät lämpimänä ulkona ja neulominen itsessään on niin mukavaa, että se auttaa kestämään talven pimeyttä.
Rakastan talvea! Siitä saa niin paljon energiaa. Mikään ei oo ihanampaa kun hihtää metsässä kuun valossa ja revontulet loimuaa taivaalla. Tosin Etelä-Suomen talvi on varmaan aika ankea ja siellä tuskin viihtyisin.
Ei sitä kestä ja rahaa ei ole paeta etelän lämpöön. Puen paljon ja ulkona kävelen lujaa että liike antaa lämpöä. Palsta ei päästä läpi mitä ajattelen puolen vuoden talvesta. Pitääpä laittaa lottoa niin voi ainakin haaveilla pakoon pääsemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Miten pukeudut naamasta?
Koko ajan jotain keksimällä keksittyjä ongelmia. Täällä on kautta aikojen ollut talvi, kylmää, lunta ja pimeää. Ihme varautumissuunnitelmia osalla. Elämä jatkuu ihan normaalisti, ihan kuten tähänkin asti. Talvivaatteet varastosta, ulkoilut hiihtona ja lenkkeilynä, pukeudutaan lämpimästi, sitten tulee kevät. Ihan kuten tähänkin asti joka vuosi.
Ilmaston lämpenemisen takia talvet ovat lämpimiä eikä etelässä ole hiihtokelejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pukeudut naamasta?
En ole sama, mutta muutama vinkki: huppu, huivi, buffi, balaclava.
Minä tulon hetki sittrn pihaltalumitöistä. Toin halkoja sisälle. Kohta lähden hiihtämään. Siinä se talvi menee. Tykkään, että on neljä vuodenaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen vilukissa mutta rakastan talvea. Tarpeeksi vaatetta, viltit, takkatuli ja liikkeessä pysyminen auttavat.
Muinakin vuodenaikoina sitä paitsi palelee ihan helteitä lukuun ottamatta. Talvella yleensä ulkona lämpötila pysyy ulkoilun ajan samana. Kesällä esimerkiksi vaihtelee hyvin paljon riippuen oletko varjossa vai auringossa, joten vaatteiden valinta on vaikeaa.
Missä liikkeessä pysyttelet??
Sisällä peitot ja paksut vaatteet lämmittävät. Ulkona toppahousut, -takki ja kerrospukeutuminen. Ja liikkuminen, en ikinä mene ulos seisoskelemaan, vaikka minulla on leikkipuistoikäisiä lapsia. Esim. pulkkamäki on kova sana ja siellä itsekin lasken mäkeä ja juoksen ylös. Treenaan joka toinen päivä kuntosalilla, se on ihanaa kun keho alkaa treenatessa lämmetä. Ja suihkut pelastaa ne hetket, kun vain palelee. Aika lyhytkin lämmin suihku auttaa sulattamaan sen "syväjään".
Vierailija kirjoitti:
Ilmaston lämpenemisen takia talvet ovat lämpimiä eikä etelässä ole hiihtokelejä.
Siltä näyttää valitettavasti. Helsingissä vain -7 C ja lunta melkein polviin asti. Voi voi.
Pakko jo nyt harrastaa kunnollista kerrospukeutumista. Laitan niin monta kerrosta vaatteita ettei pienikään tuulenvire pääse läpi.
Todella surullista, jos aikuinen ihminen ei osaa pukeutua lämpimästi talvella. Olen 32-vuotias ja asunut koko elämäni Keski-Suomessa. Olen kävellyt kouluun -38 asteen pakkasessa monta kertaa. Edes se ei ole kylmää, kun pukeutuu kunnolla. Nyt sitten ollaan jo -16 asteessa ihan pulassa. Säälittävää. Kannattaa hakeutua edunvalvontaan, jos ei osaa edes pukeutua oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä liikkeessä pysyttelet??
Pirueteissa, grand jeteissä, milloin missäkin. Jos olen tylsällä tuulella, niin sitten ihan vain kävelyssä.
Kohta korjataan celsius asteikkoa kymmenen astetta ylöspäin, koska ilmastonlämpenemistavoitteita ei saavutettu.
Sitten on enää -6C pikkupakkanen.