Vilukissa! Talvesta ennustetaan tulevan pitkä ja kylmä. Miten jaksat kevääseen asti?
Aiotko lähteä kylmyyttä pakoon ulkomaille? Vai nauttia kirpeästä pakkassäästä. Nyt aamulla -16c täällä Kuopion seudulla.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän siitä,että on kunnllinen , vanhan aikainen talvi. Ihan pukeutumalla pärjää
Kaikki ei pärjää. Nimimerkillä yli 1000€ laittanut toppavaatteisiin ja merinovillakerrastoihin nahkahanskoineen villapaitoineen.
Laittaisin minäkin jos olisi varaa.
Vierailija kirjoitti:
Todella surullista, jos aikuinen ihminen ei osaa pukeutua lämpimästi talvella. Olen 32-vuotias ja asunut koko elämäni Keski-Suomessa. Olen kävellyt kouluun -38 asteen pakkasessa monta kertaa. Edes se ei ole kylmää, kun pukeutuu kunnolla. Nyt sitten ollaan jo -16 asteessa ihan pulassa. Säälittävää. Kannattaa hakeutua edunvalvontaan, jos ei osaa edes pukeutua oikein.
En mä ainakaan ole missään pulassa -16 asteessa. -10 asti pärjään itseasiassa kevyttoppatakilla ja vasta sen jälkeen siirryn talvitakkiin. Itse olen huolissani (tai ehkä harmissani) siitä jos tulee yli -30 pakkaset, koska mulla ei ole siihen sopivaa vaatetta ja naama jäätyy niin että päätä alkaa särkeä. Kuka nyt tykkää vältellä ulosmenoa päänsäryn takia. T. Helsinkiläinen
Vierailija kirjoitti:
Ikävintä on kun naama, korvat ja pää jäätyy. Pitäisi omistaa joku kunnon karvalakki. Ei ole tullut tarvetta sellaiselle täällä etelässä. Ehkä laitan vaan useamman pipon päällekkäin.
Huppu pipon päällä on aika kätevä, niin itse kuljen tuolla päivittäin. Myös tuubihuivin pystyy laittamaan pään päälle ja siihen vielä pipon.
Ihanaa. Mulla on paljon vaatteita. Pari kesää saa jäädä väliin.
3 vkoa ja taas mennään valoa kohti.
Ensi kesänä sitten pari autoa paaliin, niin viilenee.
Vierailija kirjoitti:
3 vkoa ja taas mennään valoa kohti.
Tammikuu ja helmikuu yleensä kylmimmät kuukaudet.
Tulee halvemmaksi ostaa valmiina. Langat villapaitaan maksavat enemmän kuin valmis villapaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta korjataan celsius asteikkoa kymmenen astetta ylöspäin, koska ilmastonlämpenemistavoitteita ei saavutettu.
Sitten on enää -6C pikkupakkanen.
Niin no tämä. En ihmettelisi ollenkaan.
Fiksua! Sittenhän ei enää palele ollenkaan ulkona. Kannatetaan.
Mä ratkaisen asian pysyttelemällä kotona ellei ole mikään absoluuttinen pakko poistua sieltä. Ja toivon saavani vaikka lotossa sen verran rahaa että pääsee talveksi Italiaan.
Vierailija kirjoitti:
Tulee halvemmaksi ostaa valmiina. Langat villapaitaan maksavat enemmän kuin valmis villapaita.
Islantilaiset villalangat paitaan maksavat noin 50 €. En ole tuolla hinnalla löytänyt mistään kaupasta valmiina yhtä lämmintä villapaitaa. Lisäksi itse tekemällä saa just sellaisen kuin haluaa.
Vihaan talvea. Tämä lumen tuoma valo on lohduttavaa mutta silti, vielä 5kk tätä!!?? Onneksi pääsen edes hetkeksi pakoon maaliskuussa.
Mun talvi menee kipusairauksien takia 4 seinän sisällä. Huono tilanne koska liikkumattomuuskin on pahasta. Pukeutuminen ei auta koska hermosärky on mm kasvoissa ja toisaalta nastakenkienkin kanssa polvivaivaisena on pelottavaa liikkua.
Vierailija kirjoitti:
Ilmaston lämpenemisen takia talvet ovat lämpimiä eikä etelässä ole hiihtokelejä.
Ei näemmä koske Suomea.
Pukeudun michelinpalloksi, silmät vaan näkyy huivin takaa.
Sisällä joka huoneessa on sähköpeitto tai sähkötöppöset. Poltan takkaa.
Inhoan kylmää, mutta talven kirpeillä aurinkoisilla pakkasilla ulkoilen, jos työt antaa myöten. Kyllä se valo virkistää. Enemmän inhoan räntä- ja plussakelejä talvella.
Nyt tulee niin vähäluminen kevät, että sitä ei ole nähty vuosikymmeniin. Maaliskuussa on lunta pikkuisen väriksi. On siinä moottorikelkkamyyjät ihmeissään.
Jos olisi valta ja voima niin tahtoisin talven kestävän koko vuoden.
Pukeutumalla lämpimästi. Rakastan talvea.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tulee niin vähäluminen kevät, että sitä ei ole nähty vuosikymmeniin. Maaliskuussa on lunta pikkuisen väriksi. On siinä moottorikelkkamyyjät ihmeissään.
Kristallipallosta katsoit? Luotettavaa!
Ikävintä on kun naama, korvat ja pää jäätyy. Pitäisi omistaa joku kunnon karvalakki. Ei ole tullut tarvetta sellaiselle täällä etelässä. Ehkä laitan vaan useamman pipon päällekkäin.