Meiltä kaikilta poistetaan perusturva
Hallituksen työttömyysturvan leikkaukset poistavat kaikilta perusturvan. Kun kriisi osuu kohdalle, ei ole enää mahdollista selvitä. Ansiosidonnainen työttömyysturva tippuu jopa yli 60 %.
Kommentit (558)
liitot pitää luuserit leivässä. ei multa työt lopu kun hoidan ne kunnolla enkä saikuta. mun panoksesta firma hyötyy eikä mun touhuja tarvi korjailla jälkeen päin. mun palkka nousis kun pääsis noista vätyksistä eroon
Vierailija kirjoitti:
liitot pitää luuserit leivässä. ei multa työt lopu kun hoidan ne kunnolla enkä saikuta. mun panoksesta firma hyötyy eikä mun touhuja tarvi korjailla jälkeen päin. mun palkka nousis kun pääsis noista vätyksistä eroon
Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä ja nyt kun ansiosidonnaista ja soviteltua päivärahaa leikataan niin sieltä eroaa suurin osa porukasta.
Kukaan ei puolusta vuorolisiä enää.
Ai että mä nautin kun pk-yrittäjät menee konkkaan kun äänestivät ihan itse asiakkailta rahat pois!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä ja nyt kun ansiosidonnaista ja soviteltua päivärahaa leikataan niin sieltä eroaa suurin osa porukasta.
EK on halunnut poistaa vuorolisät jo pitkään.
Rahvaat ja muut juntit itkee kun ei saa ilmaista rahaa valtiolta ja halvin kupari lopetetaan. Olisitte edes opiskelleet hieman, mutta ei. Nautin kun tyhmät saavat maksaa tyhmyydestään.
Vierailija kirjoitti:
Loisimisen suosiminen tosiaan loppuu.
Ei lopu suurimmalla ja turhimmalla kuluryhmällä eli muumailla ja pakkoloisilla. Mustat turvat rääkyvät apposen avoimena "suomalaisten rasismista" täysiä tukia vedellen sukulaisiaan tänne hilaten, edelleen. Miksi KUKAAN ei puutu tähän?
Vierailija kirjoitti:
On sulla luottamus, ettei mikään kosketa sinua. Suomi ajautuu nyt perkokareiden tekemään lamaan eikä kukaan ole suojassa. Työttömänä saat käteen sen 500. Toki se sinulle riittääkin.
Kyllä nämä läpi menevät ja parin vuoden päästä hoitajat tekevät 3-vuorotyötä pelkällä peruspalkalla.
Ei voi mennä lakkoon, koska siitää tulee työntekijälle 200 euroa sakkomaksua per päivä.
Ei voi irtisanoutua, kun 595 työmarkkinatuki ei riitä asuntovelkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä sairausajan palkkaa, palkankorotuksia, lomia yms.
Se on orjuus edessä meille keskituloisillekin. Pärstäkertoimella tulet irtisanotuksi, jos pidät puoliasi. Kukaan ei ole turvassa.
Kylläpäs täällä pelotellaan taas. Ei se perusturva mihinkään katoa mutta työnteon kannattavuus kylläkin häviää. Siinä kaikki mitä persut saavat aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä porvari ottaa aina mielummin itselleen isomman siivun. Sinä lennät pihalle ja halvempi nöyrä orja tilalle. Helppoa, kun perusturvaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Rahvaat ja muut juntit itkee kun ei saa ilmaista rahaa valtiolta ja halvin kupari lopetetaan. Olisitte edes opiskelleet hieman, mutta ei. Nautin kun tyhmät saavat maksaa tyhmyydestään.
Mitä jos painuisit takaisin sinne ulilaudalle rinkirunqqaamaan muiden teinien kanssa.
Suomeen halutaan kurjalistolukokka jenkkien ja brittien malliin. Poliiseihin ja vankkiloihin satsataan kun rikollisuus jyllää. On otettava huomioon, että huumeksupasta vetää myös tietty eliitti välistä sievioiset rahat. En olisi halunnut omalle teinille tällaista Suomea!!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nämä läpi menevät ja parin vuoden päästä hoitajat tekevät 3-vuorotyötä pelkällä peruspalkalla.
Ei voi mennä lakkoon, koska siitää tulee työntekijälle 200 euroa sakkomaksua per päivä.
Ei voi irtisanoutua, kun 595 työmarkkinatuki ei riitä asuntovelkoihin.
Aikuiskoulutustuki poistuu. Opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta ja kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs täällä pelotellaan taas. Ei se perusturva mihinkään katoa mutta työnteon kannattavuus kylläkin häviää. Siinä kaikki mitä persut saavat aikaiseksi.
Perusturva on työmarkkinatuki 595 netto.
Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html
Lainat ei ole asumismenoja toimeentulotuessa eikä saa omistaa kesämökkiä ja puolison tulot vaikuttavat.
Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös julkisella ja valtiolla.
Asuntovelkaiset ei saa toimeentulotukea.
Tullaan niin nauramaan, kun niiden asunnot on ulosottoviraston sivuilla, myydään edullisesti ja jää velkaa.
Velkaa ja vuokraa loppuelämä.
Ei toimeentulotukea tilille saa automaattisesti.
Ensin lasketaan muut tuet ja sitten menot.
Lainat ei ole menoja eikä auto, jos asut maaseudulla.
Juu, ei pääse kauppaan, no sitten ei vaan pääse.
Työmarkkinatuesta leikataan lapsikorotukset eli se on 595 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Lainat ei ole asumismenoja toimeentulotuessa eikä saa omistaa kesämökkiä ja puolison tulot vaikuttavat.
Et sä saa automaattisesti toimeentulotukea tilille, kun sut irtisanotaan.
Ja sun pitää myös näyttää 2 kuukauden pankkitiliotteet, jos olet silloin tuhlannut niin et saa toimeentulotukea, vaikka tilillä 0 euroa ja 5 lasta ruokittavana.
Leipäjonossa lahjoitukset vähenevät ja porukka lisääntyy joka hakee ruokaa.
Niin, nyt leikataan ansiosidonnaisesta lapsikorotukset sekä ansiosidonnaista porrastetaan eli 2 kuukauden päästä se on 80 % ja 6 kuukauden päästä 75 %
Eli 2100 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 700 netto kuukaudessa.