Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Työtön mies jää helposti ilman pitkää parisuhdetta - "Miehille Suomesta tuli luokkayhteiskunta"

Vierailija
30.11.2023 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010026831.html

"Miehille Suomesta tuli luokkayhteiskunta. Parisuhteen (ja lasten saannin) edellytys on koulutus ja hyvät tulot. Näin kirjoitti eläkeyhtiö Varman toimitusjohtaja Risto Murto viestipalvelu X:ssä keskiviikkona.

Murto viittaa Valtion taloudellisen tutkimuskeskuksen (Vatt) tutkimukseen eriarvoisuudesta Suomessa. Se julkaistiin tällä viikolla ja tutkimuksen voi lukea täältä.

Raportissa todetaan, että eriarvoisuus työmarkkinoilla vaikuttaa linkittyvän yhä vahvemmin sosiaaliseen eriarvoisuuteen.

Tutkimus käsittelee vuosia 1987-2021. Se näyttää, että työttömät ja pienituloiset miehet ja naiset jäävät yhä todennäköisemmin ilman kumppania. Muutos on ollut suurempi miehille.

Vuonna 1987 ilman työtuloa olevista miehistä 67 prosentilla oli kumppani. Vuonna 2019 heistä vain 37 prosentilla oli kumppani.

Tarkastelussa ovat 25-60-vuotiaat miehet."

Kommentit (880)

Vierailija
281/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ja syy käydä töissä."

Ei siihen työssäkäyntiin pitäisi edes mitään erityistä syytä tarvita. Ihan vain se että töissä kuuluu käydä ja itse itsensä elättää.

Vierailija
282/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat kylmiä materialisteja.

Lasten kasvatukseen menee rahaa. Etkö sitä tiennyt? 

Etenkin jos aikoo olla vuosia kotona miehen rahoilla.

Eihän työttömällä ole rahoja niin miten muka miehen rahoilla siellä ollaan? Huomaa kyllä kuinka huono tietämys sinulla on, olisit käynyt kouluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat kylmiä materialisteja.

Lasten kasvatukseen menee rahaa. Etkö sitä tiennyt? 

Miksi sitten naiset ei mene tuottaviin, oikeisiin töihin tienaamaan rahoja niihin haluamiinsa kersoihin???! Miksi naiset yrittää maksattaa itse halumansa kersat miehillä???! On ihan sama asia, kuin mies sanoisi naiselle, että minä haluan tuon 150-170.000€ maksavan auton, ja sinä menet nyt töihin tienaamaan minulle VÄHINTÄÄN puolet sen hinnasta. Ihan sama haluatko sinä sitä tai tarvitko, mutta maksat sen puoliksi suosiolla tai minä hommaan oikeuden päätöksen ja sitten itket ja maksat.

Ei kukaan vieläkään pakota miestä hankkimaan lasta. 😀

Kieltäydy seksistä tai steriloi itsesi, niin ongelmaa ei voi edes tulla. 

Vierailija
284/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla työttömänä hoikkana naisena ole vaikeuksia löytää miehiä. Tosin en tietenkään mainosta olevani työtön :D Vanhat klassiset vaatteet ja korut hämäävät.

Tuskin haittaisi kauheasti vaikka mainostaisit :D

Vierailija
285/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat erittäin pahasti läskifobisia, gamerfobisia ja työttömyysfobisia miehiä kohtaan nykyaikana. Mutta onneksi on Tinder josta he voivat valikoida tasokkaan miehen kuin karkkihyllyltä.

Toivottavasti saamme seksirobotit tms tuotantoon jotta saadaan yllämainittujen miesten elämään jotain iloa ja syy käydä töissä.

Kuvailit itseäsi eikä yhtään päässä raksuta miksi olet vastenmielinen?

Vierailija
286/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" ja syy käydä töissä."

Ei siihen työssäkäyntiin pitäisi edes mitään erityistä syytä tarvita. Ihan vain se että töissä kuuluu käydä ja itse itsensä elättää.

Mitäpä jos mies on osa-aikatöissä, koska ei saa täysiä tunteja, ja joutuu hakemaan palkan lisäksi soviteltua päivärahaa ja ehkä asumistukeakin. On siis köyhyysrajalla kituuttava, eikä pysty itseään täysin elättämään, mutta käy kuitenkin töissä. Tinkii kaikesta kulutuksestaan, ei polta/ryyppää, ei käy elokuvissa, ei matkustele. Vain työ ja kotoilu, ja vähän ulkoilua. Eikö kuulosta tylsältä? Tällaisen miehen kanssa et pääse hulppeaan omakotitaloon eikä muuhunkaan glamouriin.

Vierailija
287/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Älkää uskoko sitä soopaa, että naiset on muka yhtä vahvoja tai jopa vahvempia kuin miehet"

Miksi miehet syrjäytyvät, alkoholisoituvat ja sortuvat rikoksiin paljon naisia useammin jos kerran miehet ovat niin vahvoja? Tai miksi miehet selviytyvät avioeroista paljon huonommin kuin naiset?

Miesten vahvuus on myytti ja sellainen kuori jonka taakse se haavoittuva ja epävarma mies piiloituu. Kovuus ei ole vahvuutta vaan vain keino paeta tunteitaan. 

Miehet ovat vahvoja akuuttien stressitilanteiden kohdalla ja siksi he ovat ylivoimaisessa enemmistössä pelastushenkilöstössä ja poliiseissa. Miehet ovat kuitenkin heikkoja tilanteessa, jossa hitaasti jäytävä huono-osaisuus hallitsee elämää. Kuitenkin tällaisessakin tilanteessa oleva mies olisi pelastustilanteessa vahvempi kuin suurin osa erittäinkin hyvin työelämässä ja sosiaalisessa elämässä pärjäävistä naisista.

Vierailija
288/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta.

Paitsi jos mies on ulkkari.

Suomalaisilla naisilla on eri standardit ulkkareille. Ulkomaalais status on sama kuin saisi 15cm lisää pituutta ja 200 tonnia lisää palkkaa.

Meidän perheessä on 2 ulkkarimiestä.

Kummallakin koulutus ja työpaikka.

Mitä eroa suomalaisen??? Työmoraali ja työntekohalukkuus

Ne ovat rasittavia työkavereita, kun niiden kanssa ei voi keskustella.

Ai, etkö puhu suomea?

Valitettavasti he puhuvat vain sujuvaa suomea, englantia, portugalia, espanjaa ja auttavasti ranskaa. 

Ilmeisesti olet rajan takaa?

Vierailija
289/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön mies ja minulla on 2 tytärtä sekä 1 poika, kaikki alle 7v.

Käyn tosin salilla ja pidän kehosta huolta vaikkei töitä olisi.

Ai vaimon rahoilla?

Vierailija
290/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Katso katukuvaa, suomalaisista naisista on Helsingissä puolet ulkomaalaisten kanssa. Lopuista suurin osa on ollut. Suomalaisen miehen osa on olla aisankannattaja."

Missäs päin Stadia on tuollainen katukuva? Mun miestä voisi luulla saksalaiseksi, hän on täysin saksalaisen näköinen, mutta suomalainen on kuitenkin. Minä itse taas olen äidin puolelta (isoäiti) valkoinen venäläinen.

Helsingissä alkaa olla melkein puolet ulkomaalaistaustaisia, joten on ihan normaalia, että naiset sekä miehet siellä seurustelevat "ulkomaalaisen" kanssa.

Googlasin, ulkomaalaisia on 9,9 prosenttia Helsingissä eli ei nyt ihan hirveän paljon kuitenkaan. Ja suurin osa heistä sellaisia, joista ulkomaalaisuutta ei huomaa. Tietyillä alueilla on paljon ulkomaalaisia, mutta heistäkin osa on ihan suomalaisia oikeasti. Kaksi viimeistä lääkäriäni esimerkiksi oli sellaisia, palvelu tuli voimakkaalla itähelsinkiläisellä murteella ja hyvää olikin. Lääkitys tepsii ja dg oli oikea.

Vierailija
291/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eka pelleillään koulun penkillä, jätetään amis kesken, eikä yritetä millään tavalla kehittää itseään tai hankkiutua jollekkin alalle.. ja sitten alkoholisoidutaan. Oletetaan että kaikki tulee valmiiksi ja mitään ei tarvi tehdä hyvän elämän eteen. Naiset kun jäävät työttömiksi niin he hakeutuvat opiskelemaan. 

No eikä hakeudu. Moni työtön vaan istuu Kallion yksiössään ja valittaa somessa miten yhteiskunta on perseestä.

Vierailija
292/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eka pelleillään koulun penkillä, jätetään amis kesken, eikä yritetä millään tavalla kehittää itseään tai hankkiutua jollekkin alalle.. ja sitten alkoholisoidutaan. Oletetaan että kaikki tulee valmiiksi ja mitään ei tarvi tehdä hyvän elämän eteen. Naiset kun jäävät työttömiksi niin he hakeutuvat opiskelemaan. 

No eikä hakeudu. Moni työtön nainen vaan istuu Kallion yksiössään ja valittaa somessa miten yhteiskunta on perseestä.

Vierailija
293/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei taida todellisuus olla vahvin alueesi. Ennen maatila olisi tuhoutunut välittömästi ilman miehen työpanosta. Peltojen ja metsien hoitaminen lihasvoimalla on äärimmäisen raskasta työtä. Miesten työt olivat niin raskaita, että siihen ei pystynyt enää lisäämään yhtään mitään. Nainen pystyi kevyemmällä panoksella hoitamaan navetan ja kodin,

Tähän saakka miehet ovat pitäneet naiset hengissä. Tilanne on edelleen sama. Ruoan ja energiantuotanto on täysin miesten varassa, mutta näkyvyys tähän elintärkeään työhön on kadonnut. Naiset ja lapset eivät osaa enää arvosta sitä, että ovat miesten ansiosta ylipäätään hengissä."

Tosiasia on, että naiset ovat aina tässä maassa omien töidensä (jotka olivat raskaita) lisäksi tekemään myös miesten töitä.

Miten miehiä Sinusta tulisi arvostaa? Tuomalla jokaiselle 20-vuotiaan neitseen kotiovelle? Aika heikko usko sinulla myös naisten pärjäämiseen :D

Todella moni raskas ja vaarallinen ala koostu yli 95 % miehistä kyllä edelleen. Ilman niitä miehiä meidän yhteiskunta olis aika kehittymätön.

Vierailija
294/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt itsestäänselvää, että jos naisella on minkäänlaisia perhehaaveita, niin työtön mies ei käy. Nykyään kahdellakin työssäkäyvällä vanhemmalla tekee tiukkaa elättää perhe, yksin sekä miehen että lasten elättäminen olisi naiselle aikamoinen vaatimus.  Miehistä on muutenkin ihan älyttömästi vaivaa, jos ne ovat sen lisäksi vielä taloudellinen rasite, niin nainenhan on suhteessa niin pahasti miinuksella, että harva muu päätös olisi yhtä vahingollinen.

Itse tapailisin työtöntä vain jos molemmilla on omat kodit. En ala siivoamaan kotona lusmuavan jälkiä ja ruokkimaan sitä. En halua lemmikkiä.

Toinen mahdollinen skenaario olisi, että jos itse olisin jossain aivan huippupalkkaisessa duunissa ja asuisin joillain isoilla tiluksilla, niin mies saisi olla koti-isä. Mutta tällöin kaiken olisi hoiduttava kotona lastenhoidosta ruuanlaittoon ja nikkarointiin ilman, että minun täytyisi mikromanageroida.

Miehet eivät itse tajua, kuinka vaivalloisia ja hyödyttämiä he yleensä ovat naisille, epäilemättä siksi kun naiset yleensä ovat heille niin hyödyllisiä. Jos mies ei huolehdi omasta osuudestaan, on miehen kanssa eläminen naiselle pelkkää miinusta niin taloudellisesti kuin henkisesti. Työläämpää, ikävmpää, vaarallisempaa ja joskus jopa yksinäisempää.

Vierailija
295/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" ja syy käydä töissä."

Mitäpä jos mies on osa-aikatöissä, koska ei saa täysiä tunteja, ja joutuu hakemaan palkan lisäksi soviteltua päivärahaa ja ehkä asumistukeakin. On siis köyhyysrajalla kituuttava, eikä pysty itseään täysin elättämään, mutta käy kuitenkin töissä. Tinkii kaikesta kulutuksestaan, ei polta/ryyppää, ei käy elokuvissa, ei matkustele. Vain työ ja kotoilu, ja vähän ulkoilua. Eikö kuulosta tylsältä? Tällaisen miehen kanssa et pääse hulppeaan omakotitaloon eikä muuhunkaan glamouriin.

Ei minua haitrtaa jos mies on tuossa tilanteessa vastoin tahtoaan ja tekee kaikkensa että se muuttuu. Mutta jos mies on ihan tyytyväinen tuohon eikä näe tarvetta muutokseen niin ei kiitos. Eikä siis siis siksi että mies on köyhä vaan siksi että olemme liian erilaisia elämänarvoiltamme.

Vierailija
296/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö me voitaisi keskustella tästä tutkitusta yhteiskunnallisesta kehityksestä ilman että aletaan haukkumaan naisia tai miehiä? Tutkimuksen mukaan siis naisilla työttömyys vaikuttaa huomattavasti vähemmän kumppanin löytymiseen vaikka molemmissa ryhmissä on enemmän elämänhallinta, talous, mielenterveys ja päihdeongelmia.

Miehiä ja naisia on suunnilleen yhtä paljon suhteessa/ilman kumppania. Tämä siis kertoo siitä että naisilla kumppanin löytyminen riippuu enemmän muista tekijöistä kuin työtilanteesta. Ei siitä että naiset löytää keskimäärin todennäköisemmin kumppanin.

Vierailija
297/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei taida todellisuus olla vahvin alueesi. Ennen maatila olisi tuhoutunut välittömästi ilman miehen työpanosta. Peltojen ja metsien hoitaminen lihasvoimalla on äärimmäisen raskasta työtä. Miesten työt olivat niin raskaita, että siihen ei pystynyt enää lisäämään yhtään mitään. Nainen pystyi kevyemmällä panoksella hoitamaan navetan ja kodin,

Tähän saakka miehet ovat pitäneet naiset hengissä. Tilanne on edelleen sama. Ruoan ja energiantuotanto on täysin miesten varassa, mutta näkyvyys tähän elintärkeään työhön on kadonnut. Naiset ja lapset eivät osaa enää arvosta sitä, että ovat miesten ansiosta ylipäätään hengissä."

Tosiasia on, että naiset ovat aina tässä maassa omien töidensä (jotka olivat raskaita) lisäksi tekemään myös miesten töitä.

Miten miehiä Sinusta tulisi arvostaa? Tuomalla jokaiselle 20-vuotiaan neitseen kotiovelle? Aika heikko usko sin

Raskaus ja synnyttäminen on paljon raskaampaa ja vaarallisempaa kuin yksikään miesten työ. 

Vierailija
298/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihanaa että suomalaiset miehet ja naiset erkaantuvat toisistaan. Onneksi suomessa on todella paljon muunmaalaisia miehiä ja tulevaisuudessa toivottavasti tulee runsaasti lisää kun rajat taas aukeavat.

Moni keskustelija täällä on niin matalalla ÄO:lla varustettu, että meni varmaan ihan yli hilseen että tää viesti oli sarkasmia :D

Vierailija
299/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2009-2012 välisenä aikana täällä pauhasi nimimerkki 11cm mies samoista asioista ja asenteet hänen raportteihinsa oli samat mitä lehden artikkelit saavat nyt. Myös miesfeministit teilataan. 11cm mies piti koti-isänä blogia. Hän sai osaksi tosi paljon negatiivista asennetta naisilta, vaikka siis oli miesfeministi ja hoiti kotia ja lapsia, kun nainen teki uraa ja elätti koko perheen 8 vuoden ajan että lapset olivat kouluiässä.

Naisten asenne oli niinkin julmaa että tänäkin päivänä 11cm miehen nimimerkillä ei löydy yhtään asiallisia keskustelun aloituksia vaan ne kaikki systemaattisesti poistettiin ja niihin hyökättiin aggressiolla. 11cm mies kyseenalaisti suomalaisen miehen roolin ja hän myös kyseenalaisti feminismin. Osittain mies miesasiamiehet löysivät paljon työkaluja miesfeministien argumenteista feministien kaksinaismoralismiin joka on vallalla edelleen vuosikymmeniä 11cm miehen työn ja taistelun jälkeen!

Hie

Minä muistan tuon 11 cm miehen. En kylläkään miesfeminismistä tai koti-isyydestä vaan siitä, että tyyppi oli kännissä päivät pitkät. Mieleen jäi erityisesti se, että hän väitti vaimon ja lasten tykkäävän, kun hän on humalassa. Mies itse kertoi juovansa joka päivä. Taisi maksa poksahtaa.

Vierailija
300/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Todella moni raskas ja vaarallinen ala koostu yli 95 % miehistä kyllä edelleen. Ilman niitä miehiä meidän yhteiskunta olis aika kehittymätön."

Kaikelle työlle on tarvetta eikä mikään ole lopulta paljoa tärkeämpi tai vähemmän tärkeä kuin joku muu. Ihan turha vertailla sitä kuka nyt tekee tärkeämpää tai vaaralllisempaa työtä.

Kyllä tämä yhteiskunta romahtaisi myös aika pian jos vaikka vain kaikki naispuoliset lääkärit ja sairaanhoitajat katoaisivat jonnekin. Ei se tärkeys ole mitenkään rakaudesta tai vaarallisuudesta kiinni.