Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Työtön mies jää helposti ilman pitkää parisuhdetta - "Miehille Suomesta tuli luokkayhteiskunta"

Vierailija
30.11.2023 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010026831.html

"Miehille Suomesta tuli luokkayhteiskunta. Parisuhteen (ja lasten saannin) edellytys on koulutus ja hyvät tulot. Näin kirjoitti eläkeyhtiö Varman toimitusjohtaja Risto Murto viestipalvelu X:ssä keskiviikkona.

Murto viittaa Valtion taloudellisen tutkimuskeskuksen (Vatt) tutkimukseen eriarvoisuudesta Suomessa. Se julkaistiin tällä viikolla ja tutkimuksen voi lukea täältä.

Raportissa todetaan, että eriarvoisuus työmarkkinoilla vaikuttaa linkittyvän yhä vahvemmin sosiaaliseen eriarvoisuuteen.

Tutkimus käsittelee vuosia 1987-2021. Se näyttää, että työttömät ja pienituloiset miehet ja naiset jäävät yhä todennäköisemmin ilman kumppania. Muutos on ollut suurempi miehille.

Vuonna 1987 ilman työtuloa olevista miehistä 67 prosentilla oli kumppani. Vuonna 2019 heistä vain 37 prosentilla oli kumppani.

Tarkastelussa ovat 25-60-vuotiaat miehet."

Kommentit (880)

Vierailija
201/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta.

Paitsi jos mies on ulkkari.

Suomalaisilla naisilla on eri standardit ulkkareille. Ulkomaalais status on sama kuin saisi 15cm lisää pituutta ja 200 tonnia lisää palkkaa.

No, on naisia ja on naisia. Voin kertoa sinulle, että jos pelkkä ulkomaalaisuus viehättää naista, ei se nainenkaan ole mikään lottovoitto kenellekään.

Mitä topiciin muuten tulee, tietenkään kukaan ei halua työtöntä miestä. Ihan perus evoluutiobiologia selittää tämän. Naarasihminen on raskaana ollessaa ja pienen vauvan kanssa kovin avuton. Kaikki vaistomme kehottavat meitä lisääntymään vain miehen kanssa, joka kykenee huolehtimaan sekä meistä, että jälkikasvusta.

Vähän sama kuin se, että miehet suosivat naisia, joiden vyötärö-lantiosuhde on 0,7. Samanlainen biologinen lainalaisuus kyseessä. Ei kummassakaan ole mitään väärää.

Se, että maailma on muuttunut niin että yhä harvemmalla naisella on erottuva vyötärö tai miehellä työpaikka, ei meidän nisäkäsaivojamme kiinnosta.

Vierailija
202/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valetta. Tunnen monta miestä joilla on parisuhde ja lapsia ovat tehneet. Ne miehet monta vuosia työttömänä.

Siis sä olet tehnyt oman tilastollisen tutkimuksen, joka on parempi kuin tuo aloituksessa kerrottu? :D Ei hitto kun jotkut on yksinkertaisia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä ei kiinnosta lainkaan miehen tulotaso. Rakkaudella on itselle eniten merkitystä. Mutta ylipainosta naista ei kelpuuta kukaan.

Naisista ylipainoisia on puolet ja melkein kaikki ihmiset kuitenkin seurustelevat, joten...

Vierailija
204/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin. Ihan varmasti. Sinä jätit koulut kesket koska halusit antaa koulupaikat tytöille? Jopa nekin amispaikat, joihin tytöt ei edes hae? Onko tuota se työttömän miehen "anteliaisuus"?

Kävin luonnonvara-alalla opiskelemassa. Olin kolmas mies luokallani.

Keskeytin kuitenkin opinnot, koska alan palkkataso on vain muutama satanen kuussa enemmän mitä työttömänä saisi ja sen lisäksi talvisin tulot putoisi yli puolella. Eli tulot olisivat reilusti matalammat kuin mitä tukina saa.

Minulakin on tietty kriteeri mitä toimeentuloon tulee. Seurustelin myös opiskeluaikana ja kävin kukkakaupassa työharjoittelussa. Minusta minua väheksyttiin, koska olin valinnut naisvaltaisen alan. Väheksyttiin miehenä ja kohdeltiin eriarvoisesti. Kuten totesin niin olen feministi ja mies. Vaadin tasa-arvoa.

Vierailija
205/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos nauruista. Ai oikein annoitte.

Ei mitään. Naurun avulla se kanavoituu sun sisälles ja aloittaa työn jota prosessoit mielessäsi vielä pitkään. Alat ajattelemaan asioita ja näet totuuden monipuolisin silmin. Autoin sua siihen. Se on tie kohti parempaa minuutta.

Se oli niin väkevä että puolustauduit vähän, mutta ei se haittaa. Se tekee työn sun  mielessäs itsestään ja korjaa sut ihmisenä. Se on feminismiä ja sitä me miehet osataan myös. Meidät on kasvatettu feministeiksi ja käytämme samaa kieltä kuin naiset. Siksi tulemme hyvin juttuun ja hymyilet minulle kuin siskollesi. Minä haluan kuitenkin tasa-arvoa.

Ok trolli. Huomaan miksi sinulla ei naista ole.

Vierailija
206/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mut just jätettiin kolmen vuoden suhteesta kun mulla ei ole just nyt kokoaikatyötä. Osa-aikatyö vaan ja olen nainen.

Vierailija
207/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen mies ei vain ole enää `se` juttu, monella tuttavallakin on ulkomaalainen mies ja heidän lapsetkin on kauniimpia kun iho on tummempi.

Ja ovat omaksuneet kivan inhimilliset muhamettilaiset arvot. Valkoinen suomalainen nainen burkhassa tai hijabissa on kyllä niin hieno näky. Oikein edistystä Suomenmaassa.

Vierailija
208/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen miehen tulee olla kouluja käynyt, varakas, komea ja hyvä ulosantinen. 

Ulkomaalaisen miehen ei tarvitse olla mitään edellämainituista, suomalaisen naisen haarat aukeavat jos ulkomaalainen tulee länsimaista, Afrikasta tai arabimaista.

Vierailija
209/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen miehen tulee olla kouluja käynyt, varakas, komea ja hyvä ulosantinen. 

Ulkomaalaisen miehen ei tarvitse olla mitään edellämainituista, suomalaisen naisen haarat aukeavat jos ulkomaalainen tulee länsimaista, Afrikasta tai arabimaista.

Kirjoitat tuossa ilmeisesti äidistäsi.

Vierailija
210/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vai olisiko niin että miehiltä tarkoituksella ulkoistettu työpaikat Kiinaan feminismiä ajavien puolueiden toimesta"

No ei olisi. Työpaikat on ulkoistettu Kiinaan ihan vain siksi että lähes kaikki ihmiset, niin miehet kuin naisetkin, haluavat aina vain enemmän tavaraa halvemmalla.

Vierailija
211/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin. Ihan varmasti. Sinä jätit koulut kesket koska halusit antaa koulupaikat tytöille? Jopa nekin amispaikat, joihin tytöt ei edes hae? Onko tuota se työttömän miehen "anteliaisuus"?

Kävin luonnonvara-alalla opiskelemassa. Olin kolmas mies luokallani.

Keskeytin kuitenkin opinnot, koska alan palkkataso on vain muutama satanen kuussa enemmän mitä työttömänä saisi ja sen lisäksi talvisin tulot putoisi yli puolella. Eli tulot olisivat reilusti matalammat kuin mitä tukina saa.

Minulakin on tietty kriteeri mitä toimeentuloon tulee. Seurustelin myös opiskeluaikana ja kävin kukkakaupassa työharjoittelussa. Minusta minua väheksyttiin, koska olin valinnut naisvaltaisen alan. Väheksyttiin miehenä ja kohdeltiin eriarvoisesti. Kuten totesin niin olen feministi ja mies. Vaadin tasa-arvoa.

Trolli sinä olet.

Vierailija
212/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat kylmiä materialisteja.

Lasten kasvatukseen menee rahaa. Etkö sitä tiennyt? 

Miksi sitten naiset ei mene tuottaviin, oikeisiin töihin tienaamaan rahoja niihin haluamiinsa kersoihin???! Miksi naiset yrittää maksattaa itse halumansa kersat miehillä???! On ihan sama asia, kuin mies sanoisi naiselle, että minä haluan tuon 150-170.000€ maksavan auton, ja sinä menet nyt töihin tienaamaan minulle VÄHINTÄÄN puolet sen hinnasta. Ihan sama haluatko sinä sitä tai tarvitko, mutta maksat sen puoliksi suosiolla tai minä hommaan oikeuden päätöksen ja sitten itket ja maksat.

Miksi miehet jäävät lapsettomiksi? Tässä vastaus. Miksi kukaan hankkisi lapsia sellaisen kanssa, joka ajattelee, että tuo

Ulkomaalaiset miehet pumppaavat suomalaisia naisia paksuksi kaiken aikaa eikä kukaan vaadi näiltä isän velvollisuuksia.

Vierailija
213/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta.

Suomalaisilla naisilla on eri standardit ulkkareille. Ulkomaalais status on sama kuin saisi 15cm lisää pituutta ja 200 tonnia lisää palkkaa.

Meidän perheessä on 2 ulkkarimiestä.

Kummallakin koulutus ja työpaikka.

Mitä eroa suomalaisen??? Työmoraali ja työntekohalukkuus

Vierailija
214/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eksoottinen ja erilainen kiinnostaa monia, sekä miehiä että naisia. Miehien fantasioissa aasialaiset naiset ovat usein korkealla. Jos tuolla kylän raitilla käyskentelisi paljon vapaita Thai-naisia niin en usko että se ei saisi miehiinkin vipinää.

Ero miesten ja naisten välillä on vain se että miesten tarvitsee useammin hakea se eksoottinen puoliso itse ulkomailta.

Vierailija
215/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin haluan miehen jolla on vakituinen työpaikka, samanlainen koulutustaso kuin mulla, ja joka on hyvännäköinen. Ja jos en sitä saa, niin sitten jään suosiolla yksin.

Vierailija
216/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ulkomaalaiset miehet pumppaavat suomalaisia naisia paksuksi kaiken aikaa eikä kukaan vaadi näiltä isän velvollisuuksia."

Ulkomaalaisen kanssa naismisissa olevien määrässä ei ole mitään ratkaisevaa eroa miesten ja naisten välillä. Mutta jostain syystä miesten on kovin vaikea sulattaa että joku nainen ottaakin muualta tulleen miehen.

Vierailija
217/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta.

Jos todellakin näin on, kannattaa persuincelmiesten parantaa juoksuaan! Muuten vahvempi ja elinvoimaisempi kulttuuri vie naiset ja astuu heidät, mikä on vain hyvä asia. <3

Vierailija
218/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta.

Meidän perheessä on 2 ulkkarimiestä.

Kummallakin koulutus ja työpaikka.

Mitä eroa suomalaisen??? Työmoraali ja työntekohalukkuus

Ne ovat rasittavia työkavereita, kun niiden kanssa ei voi keskustella.

Vierailija
219/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kitistään täysin epäolennaisista asioista, kun ulkonäkö on ainut asia, millä on merkitystä. Ulkonäöllä mies saa kumppaneita, mutta vaihtoehtoisesti myös omaisuudella. Mitä parempi ja geneerisempi kapea ulkonäköihanne miehellä on, sitä enemmän hänellä on naisia irtosuhteisiin ja/tai parisuhteeseen.

Vierailija
220/880 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ulkomaalaiset miehet pumppaavat suomalaisia naisia paksuksi kaiken aikaa eikä kukaan vaadi näiltä isän velvollisuuksia."

Erot muualta tulleesta puolisosta ovat yleisempiä kuin kotimaisesta juuri siksi että ne vaatimukset menevät kulttuurierojen takia useammin ristiin. Eli kyllä niiltä vaaditaan ja jos sitä vastuunottoa ei saada niin sitten erotaan.