Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako toisen painoa kommentoida?

Vierailija
03.01.2007 |

Itse olen aina ajatellut, että ihmisen ulkonäkö on asia, jota ei kommentoida ja mihin puuttuminen olisi äärimmäisen epäkohteliasta ja sopimatonta. Olenko väärässä?

Olen viime aikoina tavannut omia ja mieheni sukulaisia, joita en ole nähnyt 5-10 vuoteen, ja kaikki ovat kommentoineet painoni lisääntymistä. Mainittakoon, että olen monen lapsen jälkeenkin edelleen normaalimitoissa, ja kommentoijista useimmat ovat olleet ylipainoisia, naisia ja miehiä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ihmisillä ei ole tapoja.

Vierailija
2/11 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asianmukaista huomauttaa, jos joku on päästänyt itsestään huolehtimisen retuperälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihan asianmukaista huomauttaa, jos joku on päästänyt itsestään huolehtimisen retuperälle.

asiallista puuttua toisen painoon tai ulkonäköön, ja silloinkin hyvin hienotunteisesti ja kannustavaan sävyyn. Siteeraamani kommentti on pelkkää typeryyden puolustelua.

Vierailija
4/11 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen seurannut kahta tällaista hehkutusta, kuinka kaikki kyselivät, mistä hieno kimmoke laihtumiseen oli tullut? Toisella naisista oli laihtumisen syynä rankka avioero ja toisella rintasyöpä.

Vierailija
5/11 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun anopillani on ollut tapana huomauttaa joka kerta kun on nähnyt minut, että vatsalihakseni tarvitsisivat treenausta yms. Eipä huomautellut pari viikkoa sitten, kun pistin korsetin päälle heidän luonaan vieraillessani. :))))) Oli pirun tukalaa olla korsetti päällä monta päivää, mutta oli se sen arvoista. Ei yhtään v...uilua vierailun aikana!

Onneksi emme näe kovin usein, joten hän joutuu olemaan jonkin aikaa siinä luulossa, että olen saanut vatsani timmiksi kolmen lapsen saamisen jälkeen, vaikka kuopus on 4kk.

Vierailija
6/11 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla lailla. En pidä myöskään laihtumisesta mainitsemisesta. Sehän on sama kuin sanoisi että olitpa ennen lihava. Jos on pakko laihtumisesta jotain huomauttaa, niin sitten kahdestaan, ei ison joukon kuullen.

Vierailija
7/11 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tietyille kavereilleni voin sanoa suoraan, että olet lihonut/ laihtunut ja saavat näin minulle sanoa (ja sanotaankin) mutta en todellakaan menisi näin sanomaan tuntemattomalle.

Vierailija
8/11 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOtkut ihmiset, varsinkin miehet saattaa kärsiä että ovat tahtomattaan kovin laihoja. Samoten itse lihavana ihmisenä, en pidä siitä jos tullaan kehumaan kuinka olen laihtunut ja näytän sitten hyvältä. Sehän on suoraan viesti, että lihavempana olen ihan kamala.

Jokainen pitäköön mölyt mahassaan

Vierailija
9/11 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset eivät osaa pitää huolta omista lihoistaan ja antaa toisten kantaa omat kilonsa? Luultavasti heillä itsellään olisi tarpeen vahvistaa omaa itsetuntoaan.

Vierailija
10/11 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen oma ulkonäkö on oma asia...

Ei toisilla ole oikeutta olla joku tuomari tai arvostelija toisen ulkonäköasioissa, kuten ei myöskään vaatetuksen tai muun ääneen kommentoiminen.

En minäkään ääneen päivittele/ arvostele halveeraavaan/ihmettelevään sävyyn tyyliin " kuinka on Pirkko sinulla on noin kamalat puhviverhot keittiön ikkunassa"

Toisten arvostelija asettaa itsensä arvosteltavan yläpuolelle, enkä hyväksy tätä.

Ajattelen aina näistä kommentoijista että kuka ihme sinä luulet olevasi...

Vierailija
11/11 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kokee oikeudekseen moittia jokaisen painoa/ulkonäköä/asumista/elämistä/lapsia/vaatteita/syömistä... mitä nyt vaan keksiä saattaa. Hänen mielestään totuuden sanominen on rehellistä, ei epäkohteliasta tai ilkeää. Mutta kuten arvata saattaa, hänelle itselleen ei saisi kukaan mainita mistään mitään, tai on ilkeä ihminen, jolla ei ole elämää. Näinpä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi