Mitä ruokaa aiotte laittaa itsenäisyyspäivänä?
Nakit ja muusi? Karjalanpaisti? Lihis kahdella nakilla?
Kommentit (337)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä meidän juhlapäivän herkkua.
https://kulinaari.com/2016/04/maailman-suussasulavin-patapaisti.html#go…
KIITOS! Tätä teen. Kuvatkin ovat niin herkullisen näköisiä. Kopioin ohjeen reseptikansiooni, mummosilmillä siitä on helpompi lukea kuin koneelta.
Oispa ihanan näköistä ruokaa. Mutta mulla ei rahat kestä 3 tunnin uunissa hauduttelua.
Vierailija kirjoitti:
Katson nälkäisenä muiden elämää. Ei ole ollut varaa syödä mitään erikoista pariin vuoteen. Itken. Hyvä jos lapset saa ruokittua edes jollain halvalla. Olen yksinhuoltaja. Olisi ihan joskus saada vaikka leivos:)
Olen itse ollut joskus niin köyhä, että olen tarkkaan joutunut laskemaan kaiken ja euron ja sentin kolikoilla olen kassalla maksanut. Varmasti saa sen leivoksenkin joskus, jos tahtotilaa riittää säästämään muusta ja kaivaa ne kolikotkin esiin.
Teen kossupossun ja syön mäcci safkaa
Nauttikaapa nyt Itsenäisyyspäivästä. Ensi vuonna voi olla, ettö kuulutaan taas Venäjään.
Itsenäisyypäivän jälkiruokaa mietin, mutta sitten muistin, että minähän ostin jo Pandan lakkaliköörikonvehteja. En juomalla juo alkoholia, mutta tämmöiset itsenäisyyspäivät yms. pyhät vaatii kyllä jotain alkoholipitoista. Kokeilin myös Böhmen Cream & Irish Whiskey-konvehteja. Olivat kyllä aika tuimia maultaan. Ihan K Supermarketista löysin.
Vietämme itsenäisyyspäivää oman perheen kanssa kotona. Kaksi sinivalkoista kynttilää on ikkunalla. Syödään ruokaa, jota ostan -60 % alennuksella S-ryhmän ilta-alennuksista. Leivotaan joulutorttuja. Torttutaikinakin on S-kaupan alennuksesta jo syksyllä ostettu.
Köyhän ja matalapalkkaisen pitää suunnitella omaa rahankäyttöään tarkasti. Tuhlata ja törsätä ei saa. Pitää myös säästää kaikesta, mistä vaan voi. Katsomme 6.12. televisiosta, kun yhteiskuntamme rikkaat ja hyväosaiset juhlivat Linnan juhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vietä itsenäisyys päivää.Suomi Kansa myi itsenäisyytemme haluamalla EU: hun. Turhaan isämme ja iso-isämme taistelivat sodat itsenäisyytemme puolesta. Suomen kansa kärsii nyt lääkäri pulat,kotihoito,sairaala henkilöstö pulat.Ravinto pulat ymm.Rahaa laitetaan vaan EU-tukipaketeihin ja kantaväestö kärsii.Ei ole minkään arvoinen! esim.Vanhuksia kyykytetti 3-4 h,rokote jonoissa.
No voinet muuttaa Venäjälle. Siellä on varmaan paremmat olotsulle. Ihan räätälöidyt.
Ihan akateemisesta mielenkiinnosta, miksi juuri Venäjälle? Eihän tuo kommentoimasi postaaja vittannut millään lkailla Venäjään?
Miksei yhtälailla esim. Singaporeen, Bhutaniin, Ruotsiin tai Peruun? Sitä paitsi, tuo kommentoimasi vaikuttaa sen verran köyhältä ja ehkä iäkkäältäkin, että tuskin on reaalisia mahdollisuuksia muuttaa minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KIITOS! Tätä teen. Kuvatkin ovat niin herkullisen näköisiä. Kopioin ohjeen reseptikansiooni, mummosilmillä siitä on helpompi lukea kuin koneelta.
Oispa ihanan näköistä ruokaa. Mutta mulla ei rahat kestä 3 tunnin uunissa hauduttelua.
Älä ihmeessä laita rahaa uuniin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ihmeessä laita rahaa uuniin!
😂 Kuumaa käteistä.
Saulille kylään valmiisiin pöytiin!
Vierailija kirjoitti:
Meillä on normaalisti "pikkujouluruoka" silloin. Paistetaan pieni kinkku ja karjalanpaisti. Teen kaikki laatikot päivää ennen valmiiksi. Yhdet jätän itsenäisyyspäivälle ja loput menee pakkaseen odottamaan joulua. Illalla juustotarjotin härpäkkeineen kun katsotaan linnan juhlia.
Kaikella kunnioituksella, kuka jaksaa syödä JUUSTOA kinkkujen laatikoiden ja karjalanpaistien jälkeen .
Itse kaipaan hedelmäistä jälkkäriä
Snagarilta makkaraperunat ja maito.
Vierailija kirjoitti:
Sipsei, nakkei, lihiksii, pitsaa, kebabia, lihapullia, kanaa, juustoa, lihaa, makkaraa, sulhaspiirakoita, pasteijoita, salaattia, perunasalaattia, tortilloja ja savukalaa nyt ainakin syödään.
Löytyyhän sieltä jokunen myös terveellinen vaihtoehto noitten sipsii, nakkei jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Sienirisottoa alkuun. Jatketaan muusilla ja poronkäristyksellä. Lisukkeena vihersalaattia ja uunijuureksua.
Jälkiruuaksi pannacottaa puolukkakastikkeella.
Illalla saaristolaisleipää ja lohikatkaraputerriiniä.
Viiniä maistellaan.
Muut vaikuttavat itsestäkin maukkailta, mutta tuo makea saaristolaisleipä, kiitos ei.
Pulla pullana ja leipä leipänä
Mitään sen kummempaa ruokaa ei mielessä ole mutta muistan että aina kotona äiti oli tarkkana siitä että Joulutähti ikkunaan laitettiin aina Itsenäisyys päivänä. Kumpikin, äiti ja isä olivat lapsia sodan aikana mutta me, heidän lapset opetettiin ymmärtämään että Itsenäisyyspäivä oli Suomen tärkein asia.
Ajattelin käydä keräämässä simpukoita rannalta ja tehdä jonkinlaisen simpukkapastan. 1.12 oli tosin jo itsenäisyyspäivä täällä Portugalissa ja silloin söimme mieheni kanssa älyttömän hyvät kala-annokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sipsei, nakkei, lihiksii, pitsaa, kebabia, lihapullia, kanaa, juustoa, lihaa, makkaraa, sulhaspiirakoita, pasteijoita, salaattia, perunasalaattia, tortilloja ja savukalaa nyt ainakin syödään.
Löytyyhän sieltä jokunen myös terveellinen vaihtoehto noitten sipsii, nakkei jälkeen
Tuommoinen puhetyyli on perseestä. Oot varmaan joku märkäkorva.
Suomessa on kyllä viime vuosina kaikunut enempi Slava Ukraini! kuin Eläköön Suomi!
Koittakaahan nyt nauttia tästä omasta, jo 106 vuotta kestäneestä itsenäisyydestämme myöskin, kanssasuomalaiset. Vielä kun Venäjän toimet eivät ole päässeet sitä horjuttamaan.
Laitetaan 106 v. sinivalkoisen kakun päälle ja toivotaan, että tulee 107.:kin vuosi jne.