Mitä ruokaa aiotte laittaa itsenäisyyspäivänä?
Nakit ja muusi? Karjalanpaisti? Lihis kahdella nakilla?
Kommentit (337)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan mitenkään juhlistanut itsenäisyyspäivää, enkä tee sitä nytkään. Syön jotain, mitä silloin satun kaupasta ostamaan.
Punalaputtettua?
Punalaputettu on monille sama asia kuin juhlalaputettu.
En ymmärrä sitä perinnettä, että tehdään Itsenäisyyspäivänä jotain menetetynkarjalanpaistia.
🙄?
Sipsei, nakkei, lihiksii, pitsaa, kebabia, lihapullia, kanaa, juustoa, lihaa, makkaraa, sulhaspiirakoita, pasteijoita, salaattia, perunasalaattia, tortilloja ja savukalaa nyt ainakin syödään.
En laita mitään, sillä menen vanhempieni luokse syömään. Koko perhe ollaan koossa vanhempieni luona itsenäisyyspäivänä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä sitä perinnettä, että tehdään Itsenäisyyspäivänä jotain menetetynkarjalanpaistia.
🙄?
Ei koko Karjalaa olla menetetty. Mulla on sukua Pohjois-Karjalassa. Tästä syystä ihan hyvin voisin syödä karjalanpaistia.
Vierailija kirjoitti:
🙄?
Ja jälkiruoaksi kääreTarttoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🙄?
Ei koko Karjalaa olla menetetty. Mulla on sukua Pohjois-Karjalassa. Tästä syystä ihan hyvin voisin syödä karjalanpaistia.
Jaa? Miksi sitten aina puhutaan Karjalan menettämisestä ja Karjalan takaisinsaamisesta? Olen aika huono maantiedossa ja olen uskonut vain kuulopuheita. Olisikin siis pitänyt uskoa Leevi and the leavingsiä, joka lauloi, että...
Minä lähden Pohjois-Karjalaan
Vaihdan farkut verkkarihousuun
Kotiseudulle Pohjois-Karjalaan
Juon kaljaa auringon nousuun
Vierailija kirjoitti:
Mikä itsenäisyyspäivä, missä? Eka meni EUn myötä, toka Naton...
Niin män köyhiltä rahatkin niiden persiiseen. Ei ole juhlintaan kun perunaa ja makkaraa. Aina. Herrat ottaa shamppaniat ja rouvien puku on taviksen vuosipalkka. Ketä tässä juhlitaan oikeasti.
Kokonainen broileri airfryerissä.
Seljanka-keittoa
Pelmenejä
Stroganoffia
Vierailija kirjoitti:
Seljanka-keittoa
Pelmenejä
Stroganoffia
😂👍 Sinua ei ainakaan rajakriisit huoleta.
Katson nälkäisenä muiden elämää. Ei ole ollut varaa syödä mitään erikoista pariin vuoteen. Itken. Hyvä jos lapset saa ruokittua edes jollain halvalla. Olen yksinhuoltaja. Olisi ihan joskus saada vaikka leivos:)
Riistakäristystä, muussia, porkkanaraastetta ja maitoa. Illalla suklaata.
Itse kaadettua karhua. Toivottavasti tuo yksilö tuli rajan takaa.
Vierailija kirjoitti:
Syön ihka aitoa SIANLIHAA.
Ihan vain kiusaksi.
Hyvä, toivottavadti kotimaista, sillä suomalainen maatalous kiittää. Possu on hyvää. Voi käyttää kokolihana tai jauhenlihana! 😉
En mitään erityistä, tuo päivä ei ole oikein koskaan ollut minulle ns juhlapyhäpäivä jolloin söisin jotenkin poikkeavasti.
Voi olla että ostan Texas popcorneja kun katson jotain leffaa. Linnanjuhlat ei kiinnosta pätkääkään.
Laiskana lämmitän Kivikylän valmiita lihapullia ja nakkeja. Voi olla, että teen itse perunasalaatin. Lisäksi paria juustoa ja vihannestikkuja dipattavaksi. Jälkkäriksi piparkakkurahkaa.