Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet samalla, kun kuuntelet äänikirjaa?

Vierailija
30.11.2023 |

Vai teetkö mitään? Itselleni tulee hölmö ja levoton olo, jos vaan tuntikaupalla istun ja kuuntelen. Mieskin kysyi, että mikä vaivaa, kun eilen istuin ja kuuntelin kuulokkeet päässä äänikirjaa kaukaisuuteen katsoen. Minulla melkeinpä pitää olla kotitöitä tai käsitöitä tehtävänä, jos aion kuunnella äänikirjaa, en ole vielä oppinut vaan istumaan ja kuuntelemaan. Jotkut lukijat on sen verran hyviä, että mielellään kuuntelisi kirjan lukemisen sijaan. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaan kännykällä jotain mitä ei tarvi ajatella, tai sit matkustan tai teen koti/käsitöitä. Jos ei oo mitään tekemistä, niin sit luen ihan lukemalla.

Vierailija
2/22 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen, teen ruokaa, istun, makaan jne. Mitä milloinkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulon.

Vierailija
4/22 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun.

5/22 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen 

Vierailija
6/22 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kotitöitä.

Nyt alan siivota ja laitan äänikirjan pitämään hyvää seuraa siivouksen ajaksi. (En käytä kuulokkeita.)

Vierailija
7/22 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitöitä ja myös pitkillä hitailla juoksulenkeillä.

Vierailija
8/22 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaan vaan sohvalla ja kuuntelen. Se on rentoutumishetki vaan. 

Vierailija
9/22 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeilen tai teen töitä.

Vierailija
10/22 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan tai teen käsitöitä

Vierailija
11/22 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä istun ruuhkabussissa. Mutta kotona jos kuuntelen, en koskaan osaa olla tekemättä mitään vaan sylissä on käsityö. Myös lenkkeilessä olen kuunnellut äänikirjoja mutta nyt on lenkillä käynti vähän jäänyt viime aikoina.

Vierailija
12/22 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mitä vaan, mikä ei vaadi aivojen käyttöä. Kotityöt, pihatyöt, käsityöt, kaikkia voi tehdä äänikirjan kanssa. Jos haluan istua alas kirjan kanssa, valitsen luettavan version. Tähän mennessä yksi äänikirja on ollut niin hyvä, että kuuntelin sen sohvalla maaten, tekemättä mitään muuta. The Song of Achilles. 

Vierailija
13/22 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä istun ruuhkabussissa. Mutta kotona jos kuuntelen, en koskaan osaa olla tekemättä mitään vaan sylissä on käsityö. Myös lenkkeilessä olen kuunnellut äänikirjoja mutta nyt on lenkillä käynti vähän jäänyt viime aikoina.

Ai niin vielä yksi tekeminen äänikirjan kanssa! Makaan kylvyssä :)

Vierailija
14/22 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla on aikaa istua, luen kirjaa. 

Kuuntelen äänikirjoja silloin kun mulla ei ole alkaa istua lukemassa. Kun kokkaan, ripustan pyykkiä, ajan autoa, olen lenkillä, siivoan, teen lumitöitä, pihatöitä, remonttia, mitä vaan näitä ikäviä vapaa-ajan velvollisuuksia. On kiva kuunnella myös neuloessa tai muita käsitöitä tehdessä. 

Nämä kaksi tapaa, lukea ja kuunnella, täydentävät minulla toisiaan ja vähintään tuplaavat ajan jonka voin käyttää kirjoihin.  

Vierailija
15/22 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ajan autoa, minulla on reilun 30 min työmatka. Kuuntelen äänikirjoja myös lenkillä sekä ajoittain kotitöitä tehdessä. Jos minulla ei olisi mitään tekemistä, pelaisin jotain tetristyyppistä yksinkertaista peliä, en osaisi pelkästään kuunnella ja istua.

Vierailija
16/22 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulon. Itse asiassa kuuntelen äänikirjaa vain silloin, kun silmät on pidettävä neuleohjeessa, mutta korvat ovat vapaina.

Kun yritän pelkästään kuunnella, nukahdan muutamassa minuutissa. Siksi en voi ajatellakaan, ettö menisin auton rattiin kuuntelemaan.

Vierailija
17/22 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla on aikaa istua, luen kirjaa. 

Kuuntelen äänikirjoja silloin kun mulla ei ole alkaa istua lukemassa. Kun kokkaan, ripustan pyykkiä, ajan autoa, olen lenkillä, siivoan, teen lumitöitä, pihatöitä, remonttia, mitä vaan näitä ikäviä vapaa-ajan velvollisuuksia. On kiva kuunnella myös neuloessa tai muita käsitöitä tehdessä. 

Nämä kaksi tapaa, lukea ja kuunnella, täydentävät minulla toisiaan ja vähintään tuplaavat ajan jonka voin käyttää kirjoihin.  

Pitää vielä lisätä listaan suihkussa käydessä ja vessassa istuessa.  

Vierailija
18/22 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä kuuntelen paljon kirjoja metsässä marjastaessa ja puutarhaa hoitaessa. 

Vierailija
19/22 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksen tai teen kotitöitä.  Maratonilla tein ennätykseni kuunnellen hyvää dekkaria

Vierailija
20/22 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väritän värityskirjaa, siivoan, teen tiskiä, laitan ruokaa, pyykkään, kävelen kouluun ja takas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän