Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun ikävöin Suomeen vaikka täällä ulkomailla asiat paremmin

Vierailija
27.09.2024 |

Niin. Täällä on kaikki paremmin, 20 vuotta jo täällä olen asunut. Silti kaipaan Suomea vaikka välillä lomilla tuntunut tosi tylsältä maalta..

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki ihmiset kaipaavat jotain menneisyydestään. Kyse on nostalgiasta.

Vierailija
2/20 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maassa asut? Mikä sai sinut muuttamaan sinne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona voi elää kuin Suomessa? Ja olla suomalainen. Haluaisitko sitten palata. Mitä jos huonot puolet tulisivat täällä vastaan vai olisiko positiivista nostetta.

Vierailija
4/20 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä pietarissa ne asiat ole hyvin.

Vierailija
5/20 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki ihmiset kaipaavat jotain menneisyydestään. Kyse on nostalgiasta.

Tämä. Varsinkin nyt kun 50 on tullut mittariin. Sitä ennen on ollut niin kiire ettei ole ehtinyt oikein edes ajatella mitään.

Vierailija
6/20 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on? Seuraava idioottimainen kysymys.

Vierailija
7/20 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan luonnollista, Suomessa ilmeisesti sinulle juuret kuitenkin.

Vierailija
8/20 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on? Seuraava idioottimainen kysymys.

Vedä ittes j o joon. Parempikin kun tuollainen ylimielinen m oukka pysyt siellä missä oletkin. 

Vierailija
9/20 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun kannata tänne tulla. Vaikutat niin ällöttävältä tyypiltä.

Vierailija
10/20 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä, en ole vastannut tähän ketjuun vielä kertaakaan että minua tuskin kannattaa nimitellä. 

Keski-Euroopassa asun ja entisen puolison työn takia muutimme tänne aikoinaan yhdessä. Lasten takia oli jäätävä tänne. 

On ollut vaikeita vuosia, nykyään kyllä ymmärrän että moni asia täällä tosi hyvin. 

Vierailija
11/20 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tässä, en ole vastannut tähän ketjuun vielä kertaakaan että minua tuskin kannattaa nimitellä. 

Keski-Euroopassa asun ja entisen puolison työn takia muutimme tänne aikoinaan yhdessä. Lasten takia oli jäätävä tänne. 

On ollut vaikeita vuosia, nykyään kyllä ymmärrän että moni asia täällä tosi hyvin. 

Ei tässä sua kukaan ole haukkunut vaan häntä joka sinuna vastaili. Missäpäin keski-Eurooppaa? Itse olen asunut Saksassa ja viettänyt paljon aikaa Ranskassa.

Vierailija
12/20 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIIN MINÄKIN LÄMMINTÄ TÄÄLLÄ ON JA KAHLEET PAINAA,koita pärjätä.

Vierailija
13/20 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tänne Suomeen kannata haikailla, moni asia on huonommin kuin aikaisemmin. Hinnat nousee ja palvelut vähenee, valitettavasti. 

Vierailija
14/20 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaipaat Suomesta? 

Itse en kaipaa kuin autiota lähijärveä kesäaamuina.

Meillä on ollut ystävän kanssa tapana käydä uimassa joka aamu ja nauttia viileästä vedestä ja maiseman kauneudesta. Täällä maailmalla toki meri ja uima-allas korvikkeena

Lasten perheitä toki myös mutta yhteyttä pidetään kuten Suomessakin asuessa ja tapaan heitä kuitenkin. 

Muuttolintu Italiasta

Vierailija
15/20 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kaipaat Suomesta? 

Meillä on ollut ystävän kanssa tapana käydä uimassa joka aamu ja nauttia viileästä vedestä ja maiseman kauneudesta. Täällä maailmalla toki meri ja uima-allas korvikkeena

Lasten perheitä toki myös mutta yhteyttä pidetään kuten Suomessakin asuessa ja tapaan heitä kuitenkin. 

Muuttolintu Italiasta

En oikein mitään. Siksi harmittaakin kun ikävöin sinne aina välillä tosi paljon ilman varsinaista syytä siis. Olen melko sosiaalinen ja ehkä se kun täällä ulkomailla pitääkin käyttäytyä tosi sosiaalisesti ettei vaikuttaisi oudolta.

Suomessa saa vain olla ja möllöttää, ei ole pakko olla pirteä. Toisaalta kaikki se ilmeettömyys yms. alkaa nopeasti masentamaan jo lomien aikana.

Ehkä sitä ajattelee myös että omalla äidinkielellä toimiminen yhteiskunnassa olisi niin ihanan helppoa. 

Ap

Vierailija
16/20 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän täällä Suomessa ole mitään vikaa jos on töitä. Työttömänä voi joutua vähän kuseen.

Vierailija
17/20 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kaipaat Suomesta? 

Muuttolintu Italiasta

En oikein mitään. Siksi harmittaakin kun ikävöin sinne aina välillä tosi paljon ilman varsinaista syytä siis. Olen melko sosiaalinen ja ehkä se kun täällä ulkomailla pitääkin käyttäytyä tosi sosiaalisesti ettei vaikuttaisi oudolta.

Suomessa saa vain olla ja möllöttää, ei ole pakko olla pirteä. Toisaalta kaikki se ilmeettömyys yms. alkaa nopeasti masentamaan jo lomien aikana.

Ehkä sitä ajattelee myös että omalla äidinkielellä

Tuo viimeinen on kyllä totta! Joskus väsyy kun pitää yrittää selvittää asioita vieraalla kielellä eikä ole ihan varma menikö perille tai ymmärsikö itse oikein.

Ja joo, ehkä aikakäsitys myös. Asiat hoituu kyllä. Jossain vaiheessa. Tämä on vaikeaa suomalaiselle joka hoitaa asiat heti. 

Vierailija
18/20 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän täällä Suomessa ole mitään vikaa jos on töitä. Työttömänä voi joutua vähän kuseen.

Det finns inget annat än fel i Finland om du råkar ha ett jobb som välavlönad. Alla skall hela tiden ha något av dig. Beskattaren tar halva lönen eller mera, alla avgifter är alltid maxade och gör du en tabbe är böterna astronomiska.

Som höginkomsttagare i Finland kan man förstås glädja sig åt att de som inte ids har samma tjänster, behöver inte betala något för tjänsterna och gör de någon tabbe eller fast 370 stycken, så spelar det ingen roll.

Kan någon klura ut varför bildade höginkomsttagare är Finlands främsta exportvara?

Vierailija
19/20 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

I mina ögon är tempot i Finland väldigt långsamt och det mesta görs slattrigt. Det verkar som om ingen riktigt bryr sig om resultatet av vad de gör.

Intresset verkar vara väldigt lågt för det, om en människa är produktiv och nyttig eller bara en börda trots att den är på jobb. Vad inbringar jag mot vad kostar jag med alla omkostnader, börjar nog snart att intressera i Finland med då IMF skruvar fast lånekranen.

Vierailija
20/20 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä molemmat aikuiset lapset asuvat nykyisin myös Keski-Euroopassa. Muutaman vuoden kuluttua muutamme myös kun jäädään eläkkeelle. Onneksi heidän kautta pystymme ostamaan tuotteita edullisemmin kuin suomesta. Suomesta vain ne välttämättömät

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme