Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autoilija, tiedätkö palaako autossasi takavalot pimeällä?

Vierailija
30.11.2023 |

Aika monella ei pala ja ainakaa osa ei sitä tiedä tai välitä. 

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko niin ettei porukat osaa kattoa sitä mittaristoa.Vähän sama asia, kun eivät muista kummalla puolen tankki on, vaikka sekin osoitetaan nuolella siinä mittaristossa.

Ei mulla ainakaan osoiteta.

Aivan varmasti osoitetaan.

100% varmuudella ei osoita mun autossa.

Mikä on autosi merkki ja malli?

Tesla Model 3

Miten voi olla noin huonosti suunniteltu mittaristo? 

Vierailija
42/83 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Kaikki ajovalot syttyvät kun auton käynnistää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän. Kaikki ajovalot syttyvät kun auton käynnistää.

Pikku sitikassa valoja ei saa edes parkeille silloin kun käynnissä.  Aina pakosti ajovalot päällä 

Vierailija
44/83 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eteeni tulee auto pimeällä jossa ei takavalot pala niin laitan pitkät päälle ja ajan  lähelle niin oppii.

Vierailija
45/83 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla  huonosti suunniteltu automatiikka jos ei valot syty pimeällä ja typerä kuljettaja jos ei sitä tiedä ja sytytä niitä manuaalisesti.

Vierailija
46/83 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valoautomatiikka hoitaa eli palaa 👍

Vierailija
47/83 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, aina palaa edessä ja takana. Eilen tosi hämärässä tuli vastaan musta auto ilman ainuttakaan valoa. Miten se näki mitään ja luuli että muut huomaa sen.

Vierailija
48/83 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää autoa, mutta laitoin aina valot päälle manuaalisesti enkä käyttänyt sitä automaattista valoa. 

Vierailija
49/83 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei bemareissa toimi suuntavilkut? 

Vierailija
50/83 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japseissahan on aina ollut etuvalot ja takavalot päällä kun käynnistää. Eurooppalaisissa autoissa on erikseen pitänyt laittaa valot päälle 🥴

Vierailija
51/83 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Toyota sijaisautona ja huomasin, että siinä automatiikka ei sytyttänyt valoja varsinkaan taakse kuten olisi pitänyt. Sen jälkeen oon huomannut, että varsinkin moni Toyota ajaa perä pimeänä ja veikkaan, että kuskit ei sitä tiedä. Omassa Volvossakaan en luota automatiikkaan vaan pidän sekä etu- että takavalot aina päällä. Olikin kuumottava tilanne, kun huollossa olivat laittaneet valot kokonaan pois enkä sitä heti huomannut, vaan vasta kun mulle alettiin vilkuttamaan pitkiä. Se on minusta hyvä tapa ja kanssa-autoilijoista välittämistä, mutta monihan siitä vetää herneen nenään...

Vierailija
52/83 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos eteeni tulee auto pimeällä jossa ei takavalot pala niin laitan pitkät päälle ja ajan  lähelle niin oppii.

Minä painan jarrua jolloin ajat perään koska liian lyhyt turvaväli. Peräänajaja maksaa.

Vierailija
53/83 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilux, mittaristossa valo kun takavalot palaa. Toiminnan logiikka en ole oppinut ymmärtämään. 

Vierailija
54/83 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummassakin autossamme on valoautomatiikka ja luotan siihen että se hoitaa hommansa. Ja näkeehän sen mittaristosta, sinne syttyy vihreä lampun kuva ja A kun valot palavat, pelkillä etupään huomiovaloilla sitä ei näy.

Kerran aamunkoitteessa yksi tahvo ajoi motarilla kilometritolkulla perässäni valoja räpsien koska HÄNEN mielestään olisi vielä pitänyt olla takavalot päällä. Minä taas olen sitä mieltä että auton valonmittaus toteaa valotilanteen tarkemmin kuin tuo tyyppi.

Takavalot pitää olla aina päällä. 

Vierailija
55/83 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japseissahan on aina ollut etuvalot ja takavalot päällä kun käynnistää. Eurooppalaisissa autoissa on erikseen pitänyt laittaa valot päälle 🥴

Niin on myös eurooppalaisissa autoissani aina olleet ajovalot sekä takavalot valmiiksi päällä käynnistäessä.

Vierailija
56/83 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummassakin autossamme on valoautomatiikka ja luotan siihen että se hoitaa hommansa. Ja näkeehän sen mittaristosta, sinne syttyy vihreä lampun kuva ja A kun valot palavat, pelkillä etupään huomiovaloilla sitä ei näy.

Kerran aamunkoitteessa yksi tahvo ajoi motarilla kilometritolkulla perässäni valoja räpsien koska HÄNEN mielestään olisi vielä pitänyt olla takavalot päällä. Minä taas olen sitä mieltä että auton valonmittaus toteaa valotilanteen tarkemmin kuin tuo tyyppi.

Takavalot pitää olla aina päällä. 

Ei kai ne ole enää pakolliset vaan sääolosuhteiden mukaan mennään. 

Vierailija
57/83 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko niin ettei porukat osaa kattoa sitä mittaristoa.Vähän sama asia, kun eivät muista kummalla puolen tankki on, vaikka sekin osoitetaan nuolella siinä mittaristossa.

Ei mulla ainakaan osoiteta.

Eikö muka näy pientä nuolta oikealle tai vasemmalle siinä tankin kuvan vieressä? 

Ei näy. Ei tosin mitää tankin kuvaakaan.

Älä välitä besserwisser tuntee kaikki maailman autot sekä muutkin asiat.😂

Vierailija
58/83 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudemmissa Toyotissa on joko pöhlöjä kuskeja tosi paljon tai sitten niissä on älyttömän pska ajovaloautomatiikka: ihan hirveissä olosuhteissa (lumituiskuissa ia kaatosateissa) tämän merkkiset autot kulkee takavalot pimeinä. Myös Kia, Nissan ja Mitsu on usein perä pimeänä, mutta ylivoimaisesti eniten Toyotat. 

Eurooppalaisissa autoissa ajovaloautomatiikka toimii paremmin tai kuskit ovat fiksumpia.

Vierailija
59/83 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä takavalot pimeinä autoja on liikenteessä kohtalaisen paljon. Taitavat kuskit luottaa automatiikkaa ?

Eikä jengi tunnu käsittävän mitä takana ajava tarkoittaa valoja vilkuttaessa.

Vierailija
60/83 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset autot pitäisi laittaa myyntikieltoon, joiden valmistaja ei osaa tehdä edes toimivaa valoautomatiikkaa.

Sellaiset kuskit tulisi laittaa ajokieltoon, jotka eivät tajua että se valoautomatiikka täytyy useissa autoissa laittaa ensin päälle.  Ei se muuten toimi.