Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada Panacod resepti?

Vierailija
30.11.2023 |

Miten saada Panacod resepti? Olen ollut nyt 2 kuukautta selkäkivun takia saikulla, mutta haluaisin jo takaisin töihin ja Panacod voisi auttaa selkäkipuun, kun nykyinen Panadol ja Burana ei auta yhtään.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nielurisaleikkauksen jälkeen sain. Palautin apteekkiin, kun pää meni ihan sekaisin.

Vierailija
22/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä itseäni ja tuttujani seuranneena tullut siihen tulokseen, että sitä reseptiä eivät saa ne, jotka sitä haluaisivat. Vissiin lääkärit ounastelevat väärinkäyttöä.

Minulla se ei aiheuta mitään euforioita, joten saan reseptin aina kovempiin kipuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kovaan kipuun paketin panacodia.  Otin yhden ja tuli tosi huono olo.  Päässä pyöri ja oksetti.  

En syönyt enempää,  mieluummin noi kivut kuin se sekava olo. 

Kivut lähti ihan vain lepäämällä ja kuntouttamalla.  

Vierailija
24/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Panacodissa ei ole paljoa sen enempää tehoa kuin buranassakaan. Tramal olisi ihan toista maata.

Mulla ei 10 buranaa auta mutta 2 Panacodia palauttaa kävelykyvyn. Pillerien määrässä on sen verran isoja eroja, ettei ole mielenkiintoa vertailla. 

No ei. Burana on tulehduskipulääke ja panacod opiaatti. Metaboloituu maksassa morfiiniksi. 

Panacodissa kodeiini tehostaa parasetamolin tehoa. Nykyisin tohtorit suosittelevat kofeiiniparasetamolia, jolla sama vaikutus, mutta vaan miedompi.

Vierailija
25/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä ortopedilla ja selkä kannattaa kuvata magneetilla. Tuollainen pitkittynyt kipu ei ole normaalia. 

Itselläni oli kovaa polvikipua kuukauden verran. Sain reseptin Panacodiin, joka hieman lievitti kipua. Sitten ortopedille ja magneettikuvaukseen - ei löytynyt mitään. Ortopedi sanoi, että jos kipu vielä pitkään jatkuu, sitten on kuvattava vielä selkä. Kipu onneksi häipyi yhtä mystisesti kuin oli alkanutkin. Magneettikuvaus on niin kallista lystiä (lähes 400 €, josta ei saa Kela-korvausta), ettei siellä oikein ole varaakaan juosta yhtenään.

Vierailija
26/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten, onko Orudis geelikin joku väärinkäyttöjuttu, ei sitä annettu nivelrikkoisen polven kipuun. Sanottiin että kyllä ne apteekin reseptivapaat on hyviä. Ei ole, käytin äitivainaan Orudikset ja niistä oli apua.

Vierailija
27/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni on ehdottomasti kielletty käyttämästä ibuprofeenia ja silti sitä yritetään tyrkyttää joka kipuun. Kun mainitsen aiheesta, vastaus on joko parasetamoli, jota olen jo ottanut sen verran kuin sitä voi ottaa ennen kuin olen tullut lääkärin puheille, tai ei mitään. Kipu itsessään ei ole minulle suurin ongelma ja elämää rajoittava tekijä vaan huippaus ja oksetus, kun kipu jatkuu ja jatkuu. 

Vierailija
28/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kun murtui käsi niin lääkäri kirjoitti minulle reseptin jossa 60 pilleriä. Söin niitä ensimmäisen vuorokauden ajan ohjeen mukaan ja kyllä kivut lähti, mutta myös uni tuli. Siirryin tavalliseen särkylääkkeeseen seuraavana päivänä jo, paitsi illalla otin nukkumaan mennessä enää. Pillereitä siis jäi varmaan 50 kpl.

Vierailija
29/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä itseäni ja tuttujani seuranneena tullut siihen tulokseen, että sitä reseptiä eivät saa ne, jotka sitä haluaisivat. Vissiin lääkärit ounastelevat väärinkäyttöä.

Minulla se ei aiheuta mitään euforioita, joten saan reseptin aina kovempiin kipuihin.

Eiköhän se ole niin, että vain työterveyslääkärit suostuvat kirjoittamaan tällaisia reseptejä, julkisella puolella ei toivoakaan. Itse olen vielä työterveyshuollon asiakas, mutta jo hirvittää, mikä on tilanne siirryttyäni eläkkeelle.

Vierailija
30/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasanaukion apteekista saa mitä vaan. Kysyt vaan ensimmäiseltä epämääräisen näköiseltä tyypiltä.

Vierailija
31/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin olen saanut helposti kun olen kertonut päivittäisen pandolin (3-4g) ja buranan (3200mg) määrän jota olen syönyt ja kun se ei ole riittävästi auttanut niin saanut panacodia. Joskaan itselläni ei kovin tehokas sekään ja aiheuttaa enemmän vatsavaivoja ja ruokahaluttomuutta että tosi yksilöllistä miten siihenkin lääkkeeseen reagoi. 

Vierailija
32/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla auttaa tuo Panacod ja toisilla ei.Kun ihminen nappaa Panacod-tabletin kipuunsa, hänen perimänsä voi vaikuttaa siten, ettei lääkkeessä olevasta kodeiinista ole hänelle juuri mitään hyötyä. Toisella ihmisillä sama tabletti voi puolestaan nostaa kodeiinipitoisuuden niin korkeaksi, että hän saa myrkytyksen.

Vierailija
33/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain aikoinaan Panacodia välilevyn pullistumaan. Ei juuri auttanut mutta sain karmean päänsäryn. Lopetin kahden tabletin jälkeen niiden syömisen.

Sehän ei meillä kaikilla toimikaan, kun ei muunnu elimistössä. Itse olen joutunut leikkauksia ennen vaatimaan, ettei sitä laitettaisi automaattisesti. Tekee tosiaankin hitmu krapulan päänsärkyineen ja pahoinvointeineen.

Vierailija
34/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

VESILIIKUNTA. !

Vierailija
35/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri vein takaisi apteekkiin täyden Panacod paketin. Määrättiin leikkauksenjälkeisiin kipuihin, mutta ei tullut mitään kipua ja lääkkeet jäivät syömättä. Oli vielä paketti tuhdinpaakin kipulääkettä ( huumetta suorastaan )a vein senkin avaamattomana apteekkiin. Erikoista , että ihan varalta määrättiin ja satuin ottamaan ulos apteekista, turhaan. Mutta hyvä niin.

Minusta apteekkiin eivät ota takaisin lääkkeitä, vaikka pakettia ei ole avattu. Tai no voivat ottaa hävitykseen eli rahojasi et ainakaan saanut takaisin. 

Vierailija
36/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin Panacodia pari päivää ja sain kamalia ahdistuskohtauksia. Mieluummin kärsin kivusta kun syön tuota myrkkyä.

Vierailija
37/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistokamaa. Voikosiko mode poistaa tämänkin aloistuksen. Kiitos.

Vierailija
38/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit kirjoittaa auliisti Panacodia ja Tramadolia minulle, vaikka olen kertonut niiden sivuvaikutuksista (pyörrytys, hengityslama). Eli opioidit ei näytä sopivan mulle.

Sen sijaan ne joille opioidit sopivat, eivät niitä kuulemma saa. Lääkäreiden mielestä on nähtävästi huono juttu, jos potilas käyttää omia aivojaan, ja tekee havaintoja lääkkeiden sopivuudesta.

Vierailija
39/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisilla auttaa tuo Panacod ja toisilla ei.Kun ihminen nappaa Panacod-tabletin kipuunsa, hänen perimänsä voi vaikuttaa siten, ettei lääkkeessä olevasta kodeiinista ole hänelle juuri mitään hyötyä. Toisella ihmisillä sama tabletti voi puolestaan nostaa kodeiinipitoisuuden niin korkeaksi, että hän saa myrkytyksen.

Joo. Kokemus osoitti, että mulle riittää 1/5 tabletti. Kokonainen vaivuttaa turtuneeseen horteeseen. 

Vierailija
40/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panasonic tekee järkyn ummetuksen. Jos yrität kävelemällä, lihaskuntoharjoituksilla ja venytyksillä saada selkäsi kuntoon. Myös hieronta voisi auttaa.