Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi työskentelen mieluummin etänä kuin toimistolla?

Vierailija
29.11.2023 |

Ensiksi ergonomia: kotona on omien säätöjen mukaan oleva työtuoli, hyvät näytöt, johdot valmiiksi kytkettyinä. Toimistolla ei ole omia työpisteitä eikä paikkoja saa päiväksi varata, jos joutuu hetkeksi poistumaan muualle.

Tärkeimpänä kuitenkin: kotona on sohva, jonne voit hetkeksi heittää rentoon asentoon keräämään ajatuksiasi. Toimistolla päädyt taukoa kaivatessasi kahvihuoneeseen kuuntelemaan lätinää säästä tai tositv:stä. Toimistotauon jälkeen olo ei ole palautunut eikä ajatus kulje. Mutta tulihan näyttäydyttyä paikan päällä. Se on kuulemma tärkeää, vaikka siellä kaikki olisivatkin etäpalavereissa samalla tavalla kuin kotona työskennellessä.

Kommentit (189)

Vierailija
141/189 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti kaikki tietävät, että etätöissä sluibataan. Mutta sitä tekevät myös pomonne, joten se siitä. Työelämä voi muuttua rennommaksi ja se on pelkästään hyvä asia. 

Ne toimiston tyhjäntoimittajat kyllä tiedetään. Työteho ei ole sitä, että mennään toimistolle juoruamaan. 

Eli me etätyöläiset pakenemme teitä niin saadaan tehtyä työt kotona rauhassa.

Ei tulisi mistään mitään jos kaikki vaan kahvittelisi ja olisi tekevinään töitä. 

Vierailija
142/189 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti kaikki tietävät, että etätöissä sluibataan. Mutta sitä tekevät myös pomonne, joten se siitä. Työelämä voi muuttua rennommaksi ja se on pelkästään hyvä asia. 

Ne toimiston tyhjäntoimittajat kyllä tiedetään. Työteho ei ole sitä, että mennään toimistolle juoruamaan. 

Eli me etätyöläiset pakenemme teitä niin saadaan tehtyä työt kotona rauhassa.

Ei tulisi mistään mitään jos kaikki vaan kahvittelisi ja olisi tekevinään töitä. 

Etätöistä kärsii varmaan eniten juuri ne toimiston juorukellot. He eivät enää pysty pärstäkertoimen perusteella näyttämään hyvältä töissä kun etänä pitäisi jotain oikeasti tehdäkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/189 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää ikinä ota vastaan työtä jossa ei ole mahdollisuutta etätyöskentelyyn! Ihan hirveätä mennä edes takas 5 pvä vkossa. Pitää herätä aamuyöllä, että on klo 8.00 työpaikalla. Kuunnella idioottien juttuja koko päivä. 

Minä en pysty hoitoalalla etätyötä tekemään. Mutta siksi valitsin yötyön, ettei tarvitse kuunnella niitä draamoja ja kälätystä ja juoruilua. Saan tehdä yksin työni rauhassa.

Tekisin mielelläni etätöitä, jos olisi mahdollisuus

Vierailija
144/189 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lonkero muumimukissa.

Vierailija
145/189 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aloja missä ei todellakaan voi tehdä etätöitä esim. Häke, jos tarvit ambulanssin tai palomiehet paikalle, niin pystyvätkö hoitamaan nämä etänä tai mahdolliset rikostilanteet poliisipuolella. Otetaanpa etäyhteys näihin. Hei mulla on sydänkohtaus saisko hoitoa? Etäyhteys: "joo ota se defibrallaatori käyttöön"...köh, koh ei mulla ole...piip, piip. Hei syttyi tulipalo, saisko paloauton paikalle? Etäyhteys. "sammuta itse sillä jauhesammuttimella, ei me ehditä täältä Teamspalaverista paikalle". Hei, puoliso hakkaa mua täällä Ivalossa, voitteko lähettää poliisin paikalle? Etäyhteys "koita puhua ystävällisesti puolisollesi, kyllä se leppyy. Meillä on resurssipulaa ja lähimmän poliisipartion pääsy paikalle kestää se 6h Oulusta tullessa". MaRa; Tarttis saada majoitusta ja sapuskaa. " No, joo menee itsepalveluna. Tuokaa omat petivaatteet ja sapuskat tullessanne, sekä siivotkaa lähtiessänne. " Koulu- ja sosiaalitoimi; Lapsi tarvitsee tarha- tai koulupaikkaa. Hoitakaa itse kotona, ei meillä ole enää henkilökuntaa tai olemassa olevaa opetussuunnitelmaa rahoituksen puuttuessa. Laittakaa se piltti sinne tietsikan eteen, niin voi etänä opiskella perusasioita Youtubesta.

Vierailija
146/189 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aloja missä ei todellakaan voi tehdä etätöitä esim. Häke, jos tarvit ambulanssin tai palomiehet paikalle, niin pystyvätkö hoitamaan nämä etänä tai mahdolliset rikostilanteet poliisipuolella. Otetaanpa etäyhteys näihin. Hei mulla on sydänkohtaus saisko hoitoa? Etäyhteys: "joo ota se defibrallaatori käyttöön"...köh, koh ei mulla ole...piip, piip. Hei syttyi tulipalo, saisko paloauton paikalle? Etäyhteys. "sammuta itse sillä jauhesammuttimella, ei me ehditä täältä Teamspalaverista paikalle". Hei, puoliso hakkaa mua täällä Ivalossa, voitteko lähettää poliisin paikalle? Etäyhteys "koita puhua ystävällisesti puolisollesi, kyllä se leppyy. Meillä on resurssipulaa ja lähimmän poliisipartion pääsy paikalle kestää se 6h Oulusta tullessa". MaRa; Tarttis saada majoitusta ja sapuskaa. " No, joo menee itsepalveluna. Tuokaa omat petivaatteet ja sapuskat tullessanne, sekä siivotkaa lähtiessänne. " Koulu- ja sosiaalitoimi; Lapsi tarvitsee tarha- tai k

Miten tää vuodatus liittyi aiheeseen? Kukaan ei varmaan tajunnut vielä, että bussikuskikaan ei voi työskennellä etänä.

Vierailija
147/189 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aloja missä ei todellakaan voi tehdä etätöitä esim. Häke, jos tarvit ambulanssin tai palomiehet paikalle, niin pystyvätkö hoitamaan nämä etänä tai mahdolliset rikostilanteet poliisipuolella. Otetaanpa etäyhteys näihin. Hei mulla on sydänkohtaus saisko hoitoa? Etäyhteys: "joo ota se defibrallaatori käyttöön"...köh, koh ei mulla ole...piip, piip. Hei syttyi tulipalo, saisko paloauton paikalle? Etäyhteys. "sammuta itse sillä jauhesammuttimella, ei me ehditä täältä Teamspalaverista paikalle". Hei, puoliso hakkaa mua täällä Ivalossa, voitteko lähettää poliisin paikalle? Etäyhteys "koita puhua ystävällisesti puolisollesi, kyllä se leppyy. Meillä on resurssipulaa ja lähimmän poliisipartion pääsy paikalle kestää se 6h Oulusta tullessa". MaRa; Tarttis saada majoitusta ja sapuskaa. " No, joo menee itsepalveluna. Tuokaa omat petivaatteet ja sapuskat tullessanne, sekä siivotkaa lähtiessänne. " Koulu- ja sosiaalitoimi; Lapsi tarvitsee tarha- tai k

Miten tämä liittyi mihinkään? 

Vierailija
148/189 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pysyttelen mieluusti etäällä töistä.

Vierailija
149/189 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovasti täällä kaikki kehuu omaa tehokkuutaan etätöissä mutta mikähän on totuuden laita? 4 tuntia tehdään töitä ja loppupäivä (siis työaika) katellaan netflixiä tai käydään lenkillä...

Eiköhän joka työpaikassa ole tavoitteet työlle.

Itsellä on päiväkohtainen tavoite työssä joka tulee saavuttaa. Lisäksi tauoilla tulee leimata itsensä ulos työstä koneella eli kaikki jaloittelut, venyttelyt, vesilasin hakemiset ja vessassa käynnit on pois työajasta ja menee tiedoksi työnantajalle. Myös ohjelmat joilla teen työtä seuraa päivittäistä työaikaa. 

En tiedä onko muilla näin tarkkaa, mutta omassa työssä myös etänä seurataan päivittäin työskentelyä kaikilla.

Missä ihmeen työssä vesilasin hakemiset ja vessakäynnit työpäivän aikana ovat omaa aikaa eivätkä työaikaa?

Vierailija
150/189 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisesti pidän etätyön parhaana puolena sitä, että työtä voi tauottaa muutenkin kuin istumalla taas vähän lisää. Voi lähteä lounaalla pienelle kävelylle tai kahvitauolla hetkeksi sulkea silmät sohvalla, kun pää täyttyy ajatuksista. Päivän aikana teho pysyy näin paljon tasaisempana kuin toimistolla.

Mielummin kahdeksan tuntia etätöissä kuin kokonaan ilman unta 

Vierailija
151/189 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vielä istuttiin toimistolla ennen koronaa niin meillä oli yksi myyntimies joka kulki työhueneesta toiseen ja piti jokaisen kanssa jotain 5-10 minuutin juorusession. Siinä se nökötti ja jauhoi paskaa. Voi kuvitella paljonko pilattua työaikaa se tarkoittaa 40 hengen toimistossa joka päivä.

Vierailija
152/189 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän astisen elämäni paras liikku oli vaihtaa alaa toimistohommiin. Nyt saan tehdä etätöitä ja se tarkoittaa: 

Aamulla saa nukkua pidempään kun työmatkoihin ja muuhun valmistautumiseen ei mene aikaa. 

Säästyy bensarahaa ja luonto kiittää. 

Aamulla pyykkikone pyörimään ja tauolla vaatteet kuivumaan. Lounastauolla voi tehdä/valmistella illaksi ruuan perheelle. Tai käyttää koiran pikku lenkillä. 

Työrauha parempi etänä. Toimistolla oltaisiin avokonttorissa ja keskittyminen siellä on vaikeampaa. 

Elämä helpottui aivan valtavasti tämän etäilyn myötä ja uskon ja koen nyt olevani tuottoisa ja hyvinvoiva työntekijä. Veri häpi! 

Vierailija
153/189 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona puolen tunnin ruokatauko on aidosti omaa aikaa. Toimistolla sen joutuu viettämään taukotilassa (kun ei puolessa tunnissa käytännössä mihinkään ehdi poistua). En useinkaan jaksa tai halua kertoa työkavereille yksityiselämästäni ruokatauolla ja aina joku puheliaampi kyselee siitä. 

Vierailija
154/189 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hybridimalli toimii itselleni parhaiten. Etäpäivinä saan tehokkaasti edistettyä tiettyjä projekteja, toimistopäivinä hoidan erilaisia työtehtäviä. Työkavereita on mukava nähdä, mutta keskittymistä enemmän vaativat tehtävät jätän etäpäiville.

Vierailija
155/189 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku ostanut kotiinsa hyvät näytöt etätyön takia omalla rahallaan? Minä en kyllä sen tason näyttöjä ostaisi, mitä töissä on. Katsoin hinnat, toinen näyttöni maksaisi tonnin ja toinen vähän vajaa 500 euroa. 

Olen ostanut kaksi hyvää näyttöä. Ne sai vähentää verotuksessa. Olen vähentänyt, samoin uuden tehokkaamman läppärin ja sähköpöydän olen saanut vähennyksiin. Lisäksi työhuonevähennys. 

Vierailija
156/189 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En enää ikinä ota vastaan työtä jossa ei ole mahdollisuutta etätyöskentelyyn! Ihan hirveätä mennä edes takas 5 pvä vkossa. Pitää herätä aamuyöllä, että on klo 8.00 työpaikalla. Kuunnella idioottien juttuja koko päivä. 

Minä en pysty hoitoalalla etätyötä tekemään. Mutta siksi valitsin yötyön, ettei tarvitse kuunnella niitä draamoja ja kälätystä ja juoruilua. Saan tehdä yksin työni rauhassa.

Tekisin mielelläni etätöitä, jos olisi mahdollisuus

Riippuu ehkä vielä työpaikasta, joissakin paikoissa ainakin sairaanhoitajana pystyy tekemään etätöitä, etävastaanottoja ja muita töitä. Lähihoitajille ei taida olla mahdollista. 

Vierailija
157/189 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla työteho etänä on paljon parempi kuin toimistolla - jaan kopin kahden muun henkilön kanssa, eihän siinä sitten pysty mihinkään kunnolla keskittymään, kun höpisevät ja kulkevat edestakaisin.

Toimisto on kaiken lisäksi haiseva koppi, eli iv:n kanssa on ongelmia.

Vierailija
158/189 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän astisen elämäni paras liikku oli vaihtaa alaa toimistohommiin. Nyt saan tehdä etätöitä ja se tarkoittaa: 

Aamulla saa nukkua pidempään kun työmatkoihin ja muuhun valmistautumiseen ei mene aikaa. 

Säästyy bensarahaa ja luonto kiittää. 

Aamulla pyykkikone pyörimään ja tauolla vaatteet kuivumaan. Lounastauolla voi tehdä/valmistella illaksi ruuan perheelle. Tai käyttää koiran pikku lenkillä. 

Työrauha parempi etänä. Toimistolla oltaisiin avokonttorissa ja keskittyminen siellä on vaikeampaa. 

Elämä helpottui aivan valtavasti tämän etäilyn myötä ja uskon ja koen nyt olevani tuottoisa ja hyvinvoiva työntekijä. Veri häpi!     Ei tarvi koko ajan pelätä pomoa  kun lintsaa.JI HUUUU!.....

Vierailija
159/189 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etänä olen tehokkaampi. Iso avokonttori on hälyinen ja riesana vielä jatkuvat höpöttäjät. Tulevat kertomaan omia henkilökohtaisia asioitaan joko minulle tai naapurille. Sama pulina jatkuu kahvihuoneessa. Ajatus katkoo koko ajan. Itse keskitynkin kahvitauolla useimmiten netin selailuun. Näin minun ei tarvitse ottaa kantaa kaikkiin tositeeveejuttuihin,  julkimoihin tai Janipetterin pottaharjoituksiin. Eikä myöskään siihen kauhisteluun, kuinka älypuhelimet tuhoavat ihmisten välisen kanssakäymisen. Kanssakäyminen on tuhottu jo silloin, jos työyhteisöön kuuluu yksikin omien asioiden tunteeton pölöttäjä, joka pitää saarnaansa päivästä toiseen. 

Vierailija
160/189 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etänä parempi. Ei synny ihmeellisiä kuppikuntia ja klikkejä kun kukin tekee työnsä omassa kodissaan. Toimistolla hirveästi aikaa menee kaikenlaiseen turhuuteen, työrauhaa ei ole nimeksikään. Toki tauot tulee pidettyä tehokkaammin. Eli toimistolla pitää tauot ja ne venyy. Etätöissä ei tule juurikaan taukoja pidettyä, tuntuu ettei ikinä ole aikaa. Ei meillä kyllä kukaan kyttää olenko tauolla puoli tuntia vai tunnin, kyllä se alkaa nopeasti näkyä että työ ei tule hoidettua. Puolessa tunnissa kiireisiä asioita ehtii sähköpostiin tulla se 20 kpl, varsinkin näin tilinpäätöksen lähestyessä.