Jotenkin ärsyttävää jos ihmiset ei käytä yhtään emojeita vapaassa viestittelyssä, antaa töykeän kuvan
Ärsyttääkö muita? En mahda minkään sille mutta minusta se antaa ihmisestä töykeän kuvan. Ei nyt joka viestiin tarvitse laittaa tai joka lauseen perään jotain mutta edes muutama silloin tällöin antamaan itsestä mukavan ja ystävällisen vaikutelman. Eri asia viralliset viestit kuten sähköpostit jne, en niihin itsekään laita emojeita. Mutta jos whatsapissa tai toriviesteissä jne jotain laitan niin kyllä jonkun hymyn johonkin väliin laitan.
Kommentit (119)
Emojien tehoviljelijä taas antaa itsestään varsin lapsellisen kuvan.
Samaa mieltä. Mutta ihmiset ymmärtää nekin päin sanonkomitä. Laitoin kerran vähän sarkastiseen viestiin lopuksi tän 😭 mikä tarkottaa nauramista ja jotkut ymmärsi sen väärin ja luuli että olin tosissani ja ITKIN, niin ne laittoi mulle sitten halausemojeita ja lohdutuksia. Se oli niin outoa. 😭 En tienny miten voisin edes korjata sen enää nolaamatta niitä niin annoin olla. apua...
Vierailija kirjoitti:
Emojien tehoviljelijä taas antaa itsestään varsin lapsellisen kuvan.
Niin tekee, paljon vedet silmissä nauravia hymiöitä tai sydämiä ja liekkejä vähän väliä niin antaa vähän no.. juntin kuvan mutta nyt ei ollut kyse siitä. Ap
Minä en käytä, ellen oikeasti tunne henkilöä (eli ne läheisimmät kaverit, heidän viesteihinsä saatan kiireessä reagoida emojeillakin, mutta harvemmin). Oletan, että ihmiset osaa edelleen lukea myös sitä tekstiä ja viestin sävyjä ihan ilman jotain keltaisia palleroita tai kakkakuvioita tekstin seassa.
Vähän päälle kolmekymppinen olen, eli ehkä liittyy osin ikään. En vaan pidä luontevana mitään suppeaa emojien seksistä kuvakirjoitusta, jolla ei saa nyansseja esiin samalla tavalla kun perinteisesti tekstimuodossa. Hieroglyfit hieroglyfeinä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Mutta ihmiset ymmärtää nekin päin sanonkomitä. Laitoin kerran vähän sarkastiseen viestiin lopuksi tän 😭 mikä tarkottaa nauramista ja jotkut ymmärsi sen väärin ja luuli että olin tosissani ja ITKIN, niin ne laittoi mulle sitten halausemojeita ja lohdutuksia. Se oli niin outoa. 😭 En tienny miten voisin edes korjata sen enää nolaamatta niitä niin annoin olla. apua...
Huoh, toi on "itkeä silmät päästään" eikä naurua. Ap
Teinien juttu nuo emojit. Ei niitä kukaan yli 40v käytä...
Argh, sekaista eikä seksistä viestissä #5. Kiitos OnePlus ja perverssi autocorrect taas kerran.
Vierailija kirjoitti:
Teinien juttu nuo emojit. Ei niitä kukaan yli 40v käytä...
Meidän ikäpolvihan ne keksi, neli-viisikymppiset. :)
Joskus olen ymmärtänyt vitsin iväärin kun ei ole ollut hymiötä. Mutta ei kai se haittaa.
Mä viestin vain emojien avulla. Ihmiset ei tajuu.
Emojit antaa lapsellisen kuvan tällaiselle yli 5-kymppiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh, toi on "itkeä silmät päästään" eikä naurua. Ap
Siellä on joku jäänyt ajastaan jälkeen, ei tarkoita enää. :)
Minua taas ärsyttää. Emojit. Töissä pyydän harjoittelijaa tekemään jonkun homman, niin paluupostissa tulee kuittaus tehty + hymy. MITÄ JÄRKEE? Tehtävien tekemisessä ei ole mitään hymyilyttävää.
n55
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ärsyttää. Emojit. Töissä pyydän harjoittelijaa tekemään jonkun homman, niin paluupostissa tulee kuittaus tehty + hymy. MITÄ JÄRKEE? Tehtävien tekemisessä ei ole mitään hymyilyttävää.
n55
Ilman hymiötä se olis töykeä. Tule sinäkin vaan tälle vuosituhannelle äläkä haraa turhaan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n55
Ilman hymiötä se olis töykeä. Tule sinäkin vaan tälle vuosituhannelle äläkä haraa turhaan vastaan.
Pointti on, että se ei ole töykeä.
vrt. Kiherrätkö aina ihmisten edessä, kun sanot heille jotain, jotta et olisi töykeä? Pitäisikö hoitaa tämä homma, hihii? Sovitaanko palaveri, hihii? Tavataan perjantaina, hihiii!
viesteissä on sama juttu. Ne ovat samaa vuorovaikutusta kirjallisessa muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n55
Niinpä, pelkkä "tehty." Kuulostaa siltä kuin ei *ttuakaan kiinnostanut mut siinä sulle se, tehty on. Kuntaas "tehty :)" on ystävällismielinen je kertoo että oli mukava olla avuksi/kun sain tehdä tämän jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n55
Pointti on, että se ei ole töykeä.vrt. Kiherrätkö aina ihmisten edessä, kun sanot heille jotain, jotta et olisi töykeä? Pitäisikö hoitaa tämä homma, hihii? Sovitaanko palaveri, hihii? Tavataan perjantaina, hihiii!
viesteissä on sama juttu. Ne ovat samaa vuorovaikutusta kirjallisessa muodossa.
Mistä ihmeestä sä ton hihittelyn otit? Etkö sä ikinä hymyile ihmisille? Ei se mikään hihittelyhymiö ole vaan normaali pieni hymy. Nuorempien viestinnässä se on kyllä vähän vittuileva.
Mitenköhän ihmiset pärjäsivät aikaa ennen emojeita?
Ensimmäiset tekstiviestit keksittiin, ei ollu emojeita.
Kyllä ne asiat taisi mennä perille ihan ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän ihmiset pärjäsivät aikaa ennen emojeita?
Ensimmäiset tekstiviestit keksittiin, ei ollu emojeita.
Kyllä ne asiat taisi mennä perille ihan ilmankin.
Emojit oli kyllä olemassa ihan kännyköiden alusta ja irc-ajalta lähtien. Silloin ei ollut kuvakeita mutta hymiöitä on käytetty siitä asti kun on ollut tekstiviestejä. ;)
Ajattelen samoin. Tosi tylyä kirjoittaa ilman.