Jotenkin ärsyttävää jos ihmiset ei käytä yhtään emojeita vapaassa viestittelyssä, antaa töykeän kuvan
Ärsyttääkö muita? En mahda minkään sille mutta minusta se antaa ihmisestä töykeän kuvan. Ei nyt joka viestiin tarvitse laittaa tai joka lauseen perään jotain mutta edes muutama silloin tällöin antamaan itsestä mukavan ja ystävällisen vaikutelman. Eri asia viralliset viestit kuten sähköpostit jne, en niihin itsekään laita emojeita. Mutta jos whatsapissa tai toriviesteissä jne jotain laitan niin kyllä jonkun hymyn johonkin väliin laitan.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ärsyttää. Emojit. Töissä pyydän harjoittelijaa tekemään jonkun homman, niin paluupostissa tulee kuittaus tehty + hymy. MITÄ JÄRKEE? Tehtävien tekemisessä ei ole mitään hymyilyttävää.
n55
Ilman hymiötä se olis töykeä. Tule sinäkin vaan tälle vuosituhannelle äläkä haraa turhaan vastaan.
Niinpä, pelkkä "tehty." Kuulostaa siltä kuin ei *ttuakaan kiinnostanut mut siinä sulle se, tehty on. Kuntaas "tehty :)" on ystävällismielinen je kertoo että oli mukava olla avuksi/kun sain tehdä tämän jne.
Eikö siihen nyt voisi kirjoittaa ihan vaan "Hei, antamasi tehtävä on nyt hoidettu. Yt, omanimi". Mielestäni ihan neutraali ja informatiivinen viesti, mikä ei kaipaa mitään muuta.
Voi taivas. :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ärsyttää. Emojit. Töissä pyydän harjoittelijaa tekemään jonkun homman, niin paluupostissa tulee kuittaus tehty + hymy. MITÄ JÄRKEE? Tehtävien tekemisessä ei ole mitään hymyilyttävää.
n55
Ilman hymiötä se olis töykeä. Tule sinäkin vaan tälle vuosituhannelle äläkä haraa turhaan vastaan.
Pointti on, että se ei ole töykeä.vrt. Kiherrätkö aina ihmisten edessä, kun sanot heille jotain, jotta et olisi töykeä? Pitäisikö hoitaa tämä homma, hihii? Sovitaanko palaveri, hihii? Tavataan perjantaina, hihiii!
viesteissä on sama juttu. Ne ovat samaa vuorovaikutusta kirjallisessa muodossa.
Mistä ihmeestä sä ton hihittelyn otit? Etkö sä ikinä hymyile ihmisille? Ei se mikään hihi
Joo ihan kuin tota ystävällisyyttä ja hymyjä ja hymiöitä pitäisi säästellä vain tutuille ja niillekin tarkasti harkiten! Ompa omituista ettei tuntemattomalle muka voisi laittaa vaikka tori viestiin että "hyvä, nähdään silloin :)" Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emojien tehoviljelijä taas antaa itsestään varsin lapsellisen kuvan.
Niin tekee, paljon vedet silmissä nauravia hymiöitä tai sydämiä ja liekkejä vähän väliä niin antaa vähän no.. juntin kuvan mutta nyt ei ollut kyse siitä. Ap
Yleensäkin ottaen emojeja käyttävät vain luku- ja kirjoitustaidottomat. Jotka ovat koulussa oppineet kirjoittamaan ymmärrettäviä sanoja ja muodostamaan kokonaisia virkkeitä, eivät tarvitse emojeja.
Niin. Onko se makuasia, joku haluaa emoijin ja toinen ei näe mikä se on tai hahmota hymiötä, kolmas ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n55
Pointti on, että se ei ole töykeä.vrt. Kiherrätkö aina ihmisten edessä, kun sanot heille jotain, jotta et olisi töykeä? Pitäisikö hoitaa tämä homma, hihii? Sovitaanko palaveri, hihii? Tavataan perjantaina, hihiii!
Mistä ihmeestä sä ton hihittelyn otit? Etkö sä ikinä hymyile ihmisille? Ei se mikään hihi
en näe syytä hymyillä, jos asioita hoidetaan. Tyhmä Palaveri, varataan, nähdään. Ei siinä hymyjä tarvita.
älä ymmärrä minua väärin. Kyllä minä kaverille laitan hymiön, jos hän ehdottaa tapaamista ja ilostun. Mutta viljelen niitä vain silloin, kun oikeasti hymyilen. Emoji kuvastaa sitä, mitä juuri sillä hetkellä livenäkin teen.
nuo emojit ovat sitä hymyilyä tilanteissa, joissa ei hymyilytä. Ajatteletko itse koskaan, kuinka tyhmän kuvan annat meille, jotka pitävät empjeita tyhminä?
Mää en osaa käyttää, ainoot mitä osaan on se kolme pistettä (...) ja nauryhymiö (;)). Sit joskus kirjottelen että vitsivitsi tai hehe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n55
Mistä ihmeestä sä ton hihittelyn otit? Etk
Olisit heti sanonut, että olet mies. Te nyt olette aina töykeitä ihan livenäkin.
Minulla riippuu siitä kuinka läheinen/tuttu jonkun kanssa on ja kuinka usein viestitellään. En minä puolituttujen tai työkaverien kanssa ala pistämään kaikkia hymiöitä ja sydämiä, ties mitä.
No jo on ongelma.
Olen elänyt kohta 60 vuotta ja pärjännyt oikein hyvin ilman yhtäkään hymiötä lähettämissäni viesteissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n55
Mistä ihmeestä sä ton hihittelyn otit? Etk
Se on teidän omassa päässä että ilman hymiöitä olisi töykeä! Töykeä on töykeä hymiöiden kanssa ja ilman. Pahempaa on minusta passiivisagressiiviset viestit joissa on lykätty täysin viestin sävyyn sopimattomia hymiöitä 'laimentamaan' sitä. Hyh
Emojit antaa usein naivin ja joskus jopa tyhmän kuvan lähettäjästään. Ehkä sukupolvikysymys, mutta en voi olla pitämättä hymiöviestin lähettäjää virallisissa työkuvioissa vähintään jotenkin kirjoitustaidottomana.
Vierailija kirjoitti:
n55
Ystävällinen ihminen hymyilee sekä livenä että viesteissä. Aika kalsea ja ikävä suhtautuminen, jos ei hymyä arvosta. Vai arvostaako kanssaeläjiään ja alaisiaan muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Emojit antaa usein naivin ja joskus jopa tyhmän kuvan lähettäjästään. Ehkä sukupolvikysymys, mutta en voi olla pitämättä hymiöviestin lähettäjää virallisissa työkuvioissa vähintään jotenkin kirjoitustaidottomana.
Minäkin tässä mietin, mitä emojit minussa herättää. Nyt tajusin: ne antavat yksi kertaisen kuvan ihmisestä.
Enpä käytä muita merkkejä kuin kysymys-, huuto-, lainausmerkkejä. Lisäksi pistettä, pilkkua, puolipistettäkin . Niillä on pärjännyt ja kommunikaatio on sujunut ihan mallikkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n55
Ystävällinen ihminen hymyilee sekä livenä että viesteissä. Aika kalsea ja ikävä suhtautuminen, jos ei hymyä arvosta. Vai arvostaako kanssaeläjiään ja alaisiaan muutenkaan.
ihanko oikeasti hymyiley joka kerta, kun puhut jonkun kanssa? Elämäsi mahtaa olla raskasta, ellet ole ihminen, joka hymyilee itsekseenkin.
Ilme voi olla ystävällinen ilman hymyäkin. Katseesta se on kiinni.
🤣
Match.comin kysylytutkimuksen mukaan hymiöiden käyttäjät harrastavat muita enemmän seksiä. Yhteys paljastui vuotuisessa käyttäjäkyselyssä. Hymiöiden käyttäjistä 54 prosenttia harrasti vuonna 2014 seksiä, kun niitä käyttämättömistä vain 31 prosenttia pääsi pehkuja pöllyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n55
Kellään ei ole mitään velvollisuutta todistella ystävällisyyttään viesteissä..jos sitä ei livenä näe, tai viestin sävystä ymmärrä illman kuva-avusteita niin on se vaikeaa. Monissa maissa emojien käyttö työviestinnässä nähdään hyvin epäammatillisena, enkä usko että kovin moni työnantaja ottaisi vakavasti hakemusta joka vilisee hymiöitä.
Eikö siihen nyt voisi kirjoittaa ihan vaan "Hei, antamasi tehtävä on nyt hoidettu. Yt, omanimi". Mielestäni ihan neutraali ja informatiivinen viesti, mikä ei kaipaa mitään muuta.