Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmaisia keinoja parantaa omaa elämänlaatua?

Vierailija
28.11.2023 |

Olisiko ideoita kuinka voisi lisätä elämänlaatua ilmaiseksi tai hyvin edullisesti? Arkiset käytännön jututkin kiinnostaa.

Kommentit (170)

Vierailija
101/170 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei varmaan ole vielä maininnut ulkoilua?

Vierailija
102/170 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt missään tapauksessa halua masentaa, mutta omakohtainen kokemusta on siitä ettei näille ilmaisille/edullisille ja etenkin yksin omissa käsissä oleville keinoille kannata aivan hirmuisen suuria odotuksia ladata.

Totta kai elämäntapojen kohentaminen kautta linjan tuntuu olossa ja etenkin jos ne, tai edes joku niistä, on ollut ihan tärviöllä, mutta aika nopeasti se uusi ja parempi olotila muuttuukin normaaliksi eikä enää annakaan sellaista hyvää oloa ja extraboostia mitä ensi alkuun.

Lisäksi "nälkä kasvaa syödessä" pätee ainakin omalla kohdallani eli sitä alkaakin haluta elämäänsä sitä ja tätä, joiden puuttuminenkin johtuu vain siitä, ettei niihin ole joko taloudellista mahdollisuutta tai sitten nykyinen asuinpaikkakunta ei mahdollista sellaista elämäntapaa. Ja muutto taas ei onnistu taloudellisten syiden takia.

Opettele harjoittamaan kiitollisuutta. Tämä on yksi tärkeimmistä onnellisuuden salaisuuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/170 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkarit jalkaan (tai mitkä tahansa kengät) ja happihyppelöille ulos. Ei maksa mitään. Aivotkin tykkää ja raitis pakkasilma virkistää mieltä. 

Vierailija
104/170 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
105/170 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosittelen lämpimästi siivoamista! Mikään ei ole suurempaa luksusta, kuin siisti ja järjestelty koti.

Suosittelen ruotsalaista kuolinsiivousta. Sen jälkeen muuttaminenkin on helpompaa ja kodin pitäminen jatkossakin siistinä. Stressi ja huolet vähenevät puolella kun koti on siisti.

Vierailija
106/170 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmaan jo vastattu samat... Liikunta ulkona, metsässä / kauniissa paikoissa. Pitkospuut, vaellusreitti tms. Pyöräily metsässä, liikuntareiteillä pääsee hyvin ajamaan. Löytyy joka pitäjästä. Lainaa vanhoja ohjelmia (dvd), joita olet katsonut pienenä (=aikamatka menneeseen avartaa).

alkoholin ja tupakin tms. lopettaminen aivan täysin, jos olet käyttänyt.    

Vierailija
107/170 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa on hyviä vinkkejä (yhteydenpito ystäviin, luonnossa liikkuminen, kalastus) mutta entäpä kun just ne laskee omaa elämänlaatua, että ei ole ystäviä eikä mahdollisuutta luonnossa liikkumiselle saati kalastamiselle.

Tuo luonnossa ulkoilu on melko tasan poissuljettua pk-seudulla asuvalle autottomalle. Itse kävin kerran julkisilla nuuksiossa ja toiste en mene, koska sielläkin oli julmetusti väkeä ja se mekkala ja ihmispaljous bussissa ja junassa nollasi kyllä täysin sen nautinnon mitä luonnosta sai. Ja tuolloin ei ollut edes mitenkään erityisen hieno sää. 

Mä haen luonnosta hiljaisuutta ja rauhaa. Tosin vihaan muutenkin julkisia ihan yli kaiken.

Menitkö just silloin kun kaikki muutkin on siellä? Eli viikonloppuna, kauniina päivänä, joskus puolenpäivän tienoilla? Ja menit just niitä polkuja joita kaikki muutkin kulkee?

Se mitä mä olen tajunnut tässä muutaman viime vuoden aikana, on että suomi, myös Pk-seutu on TÄYNNÄ luontoa ja erilaisia luontopolkuja. Jos hyppää vaikkapa Vihdintietä pitkin kulkevaan bussiin, niin sen varrelta on ihan suora pääsy nyt ihan nopeasti laskettuna 7-10 eri luontopaikkaan, joissa on järviä, lampia, polkuja, nuotiopaikkoja jne. Eikä todellakaan ruuhkaa, ellei sitten valitse juuri sitä Luukkia, ja sieltä Luukinjärven ympäristöä. Silloin varmasti onkin porukkaa, varsinkin kauniina viikonloppuna kesäpäivänä. 

Vierailija
108/170 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta paras on jäädä kokonaan pois työelämästä. Se vie terveyden ja ihmis suhteet, ja harrastukset ja oman perheen. Olen ollut kotiäiti monta vuotta kun olin pienten lasten äiti, 4 lasta, ja en tiedä parempaa työt kuin se. Oli aina aikaa lapsille, kodille, asioiden hoitoon, miehelle, ystäville, ja kotona oli paljon tekemistä että en olisi mitenkään ehtinyt olla töissä ja huolehtia sen jälkeen kodista ja lapsista ja itsestäni. Päivääkään en katunut, tekisin kaiken uudelleen.

Rahasta viis, se ei korvaa sitä  aikaa jonka olin kotiäitinä, parasta maailmassa.

Työ stressaa, sairastuttaa, vihastuttaa, eikä sillä ole mitään tekemistä hyvinvoinnin kanssa. Ihailen äitejä jotka pystyvät hoitamaan kaiken työssä ollessa, mutta kyllä siinä kärsii kaikki ja äiti itse. 

Kun olet itse kunnossa ja onnellinen, kaikki muutkin ovat. 

Heh. Voihan se olla, että joillekin työ on henkireikä. Jotkut saattavat näivettyä hengiltä kotirouvina tai -äiteinä. Voi olla siis ammatillista kunnianhimoa ja kiinnostusta tekemäänsä työtä kohtaan. Ei kaikille työ ole pakkopullaa ja kärsimystä. 

Vierailija
109/170 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen tiedä jo ton listan siis liiku,syö terveellisesti ja nuku hyvin. Tohon voisi lisätä koeta pitää itsestäsi.Pidä puolesi äläkä ole kenenkään kynnysmatto.

Vierailija
110/170 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsi elämästäsi mielipahaa aiheuttavat ihmiset.

Kuuntele klassista musiikkia.

Älä osta mitään turhaa. Kun ostat, osta mieluisin välittämättä hinnasta, näin esineen/vaatteen arvo säilyy kun arvostat sitä.

Vältä tv:n katselua. Käy mieluummin elokuvissa.

Vierailija
111/170 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuhlaa aikaa randojen kanssa keskustelu- tai kommenttipalstoilla. Kannattaa löytää joku paikka, jossa oikeasti tutustuu toisiin ihmisiin, ihan sama oikeastaan onko se livenä vai netissä.

Vierailija
112/170 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänlaatu merkkaa eri ihmisille niin tosi erilaisia asioita. Vaikea neuvoa. Eikä löytynytkään mitään hyviä neuvoja vaikka kysymys kiinnosti itseäkin. En kyllä noita perusneuvoja (ulkoile-laihduta-tapaa kavereita) pidä kummoisina. 

Vierailija
113/170 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele musaa, lue hyviä kirjoja..

Vierailija
114/170 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta paras on jäädä kokonaan pois työelämästä. Se vie terveyden ja ihmis suhteet, ja harrastukset ja oman perheen. Olen ollut kotiäiti monta vuotta kun olin pienten lasten äiti, 4 lasta, ja en tiedä parempaa työt kuin se. Oli aina aikaa lapsille, kodille, asioiden hoitoon, miehelle, ystäville, ja kotona oli paljon tekemistä että en olisi mitenkään ehtinyt olla töissä ja huolehtia sen jälkeen kodista ja lapsista ja itsestäni. Päivääkään en katunut, tekisin kaiken uudelleen.

Rahasta viis, se ei korvaa sitä  aikaa jonka olin kotiäitinä, parasta maailmassa.

Työ stressaa, sairastuttaa, vihastuttaa, eikä sillä ole mitään tekemistä hyvinvoinnin kanssa. Ihailen äitejä jotka pystyvät hoitamaan kaiken työssä ollessa, mutta kyllä siinä kärsii kaikki ja äiti itse. 

Kun olet itse kunnossa ja onnellinen, kaikki muutkin ovat. 

Heh.

Joo, kotiäitiys ei kyllä sovi kaikille. Työelämästä saa paljon muutakin irti kuin palkkaa.

Vierailija
115/170 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta KAIKKI päihteet. Kuntoile. Opettele taitoja, kaikenlaisia taitoja. Elä ja ole paljain jaloin.

Vierailija
116/170 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi hoida itsesi kuntoon. Aloita treenaaminen kotona, lenkkeily, punnerrukset, vatsat ym. voimisteluliikkeet tekevät ihmeitä keholle. Treenaa joka ikinen päivä jotain, se on nyt sinulle kuin hampaiden harjaus, syöminen ja hengittäminen, täysin välttämätön tehdä joka päivä.

Lopeta alkoholi ja mahdolliset muut päihteet, energiajuomat ym kokonaan.

Mene aikaisin nukkumaan, viimeistään klo 11.00 sängyssä nukkumassa ja nuku 8 tuntia mahdollisimman säännöllisesti joka ikinen yö. Älä jää jatkamaan päivää sillon kun pitäisi olla jo nukkumassa. Riittävä uni on kaikkein tärkein asia mitä voit tehdä, ilman sitä ei mikään muu onnistu.

Vähähiilihydraattinen ruokavalio yhdistettynä pätkäpaastoon ja paino asettuu nopesti terveelliselle tasolle. Tämä yhdistettynä kotitreeniin tekevät kehostasi toimivan kokonaisuuden. edelliset eivät maksa mitään ja päin vastoin säästät rahaa kun et osta säkki tolkulla moskaa ja alkoa kaupasta.

Aseta itsellesi tavoite että mitä haluat tehdä elämässäsi. Mitä sinä oikeasti haluat! Sitten lähde määrätietoisesti kulkemaan kohti tätä tavoitetta päivä kerrallaan. Tee vaikka yksi asia joka päivä tavoitteesi eteen. Muista että ei ole tärkeää että kuinka nopeasti tai hitaasti etenet, se että suunta ja tavoite on kokoajan selvä ja menet edes askel kerrallaan eteenpäin, lopulta tuo sinut päämäärääsi.

Se mitä ihmiset sinusta ajattelevat, ei ole vähääkään sinun asiasi...

Vierailija
117/170 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elelee siipiveikkona jonkun luona kunnes potkaisevat pois!

Vierailija
118/170 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilma, auringonpaisteessa varsinkin. Toisten huomioiminen. 

Vierailija
119/170 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä biisi jonka kuuntelu parantaa elämänlaatua

Vierailija
120/170 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta eli esim kävelylenkit eivät maksa mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän