Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmaisia keinoja parantaa omaa elämänlaatua?

Vierailija
28.11.2023 |

Olisiko ideoita kuinka voisi lisätä elämänlaatua ilmaiseksi tai hyvin edullisesti? Arkiset käytännön jututkin kiinnostaa.

Kommentit (170)

Vierailija
161/170 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä johonkin ihmiseen, jonka kanssa et ole pitkään aikaan ollut tekemisissä ja joka on sinulle tärkeä. Sitä ei koskaan tiedä vaikka hän kuolisi huomenna tai jotain.

Vierailija
162/170 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa on hyviä vinkkejä (yhteydenpito ystäviin, luonnossa liikkuminen, kalastus) mutta entäpä kun just ne laskee omaa elämänlaatua, että ei ole ystäviä eikä mahdollisuutta luonnossa liikkumiselle saati kalastamiselle.

Tuo luonnossa ulkoilu on melko tasan poissuljettua pk-seudulla asuvalle autottomalle. Itse kävin kerran julkisilla nuuksiossa ja toiste en mene, koska sielläkin oli julmetusti väkeä ja se mekkala ja ihmispaljous bussissa ja junassa nollasi kyllä täysin sen nautinnon mitä luonnosta sai. Ja tuolloin ei ollut edes mitenkään erityisen hieno sää. 

Mä haen luonnosta hiljaisuutta ja rauhaa. Tosin vihaan muutenkin julkisia ihan yli kaiken.

Ei ole. Mm. Viikin bussilla 78 tai Malmin bussilla 71 pääsee ihanaan arboretumiin, jossa lehdet liplattavat, linnut laulavat ja kukat kukkivat. Viehättävä alue.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsässä liikkuminen

Vierailija
164/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaisin taide, mutta se ei teille palstalaisille kelpaa. Päinvastoin, haluatte että kaikki taiteilijat kuolevat nälkään.

"Teille palstalaisille"? Vaikea mieltää sinut itsesi mitenkään erityisemmin taideorientoituneena, kun noin näet mustavalkoisesti, tyypittelet jonkun palstan käyttäjiä omien ennakkoluulojesi perusteella. Itse palstailen täällä silloin tällöin, välillä enemmän ja välillä vähemmän, mutten ole kyllä millään tavalla kuvailemasi taidevihamielinen, joka toivoo taiteilijoille nälkäkuolemaa. Harrastan taidetta itsekin ja seuraan näyttelytarjontaa ja taidegenreä, mutta samaan aikaan luen joskus (ja kommentoinkin) Vauva-palstaa - niin kuin sinäkin!

Ja mitä aiheeseen tulee, niin kyllä, taide on hyvä vastaus elämänlaadun parantamiseen. Taiteen avulla voi tutustua myös itseen paremmin.

Vierailija
165/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 60v tt-syistä irtisanottu. Nyt kun ei ole työvelvoitetta, olen huomannut että elämänlaatu säilyy jonkinlaisena kun on päivärutiini. Olin muutaman viikon tekemättä mitään ja se alkoi jo tuntua päänupissa. Nyt aikaisin ylös, samat aamutoimet kuin ennen töihin lähtiessä. Muutama kotihomma, sitten ulos kauppaan tai kasvimaata tonkimaan.  Jos löytyy joku ilmaistapahtuma, niin sinne sitten. Ennen en ehtinyt työn vuoksi kauppoja kierrellä, nyt teen sitä ihan huvittaakseni itseäni tuhlaamatta euroakaan. 

Vierailija
166/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastossa käynti ja ihan vähääkään mielenkiintoisiin kirjoihin/lehtiin tutustuminen voi olla virkistävää - nuorena työttömänä tuli jokin aika käytyä. Musaakin voi lainata.

Liikunta on ehkä se suurin - tennarit alle ja juoksemaan, ja punnerruksia kotona joka aamu/ilta. Isoin panos/hyötysuhde.

Kokkailu ja uusien ruokien teon opettelu on aika helppo ja maukas elämänlaadun nostaja, ja hyvä ruoka kiinnostaa kavereitakin.

Sitten voi käydä ilmaiskonserteissa/näyttelyissä, mutta se ei ole niin kehittävää kuin nuo yllä mainitut.

Vierailija
167/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös ulos ja lenkille.

Vierailija
168/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nussiminen piristää aina, vaikka olisi vähän huonompikin pano.

Vierailija
169/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tähän hyvä niksi. Suunnittele itsellesi tavoitteet eri elämän osa alueille. Esim käy ulkona 30 min. Puhu jollekin. Siivoa. Lue kirjaa 10 sivua. Yms. Ihan mitä tahansa tavoitteita ja tee siitä taulukko johonkin näkyvälle paikalle. Sitten ruksit aina viikon tavoitteet ja lopuksi annant arvosanan viikolle ja teet hymiön fiiliksestä. Parhaat mitä itselle olen laittanut on tavoite hikoilla joka päivä, käydä kylässä 2 kertaa viikossa ja kävelyttää koiraa 5 kl päivässä, sekä juoda max 8 annosta alkoholia viikossa. Tällä tavalla kun teet jotain 100 päivää sen tekemisen vaatima henkinen ponnistus poistuu ja hyödyt jäävät.

Vierailija
170/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on  työtön niin kirjasto, ruoka jakelut,  ilta alet ja päiväkeskukset. Minä menen päiväkeskukseen huomenna grillailee , toivottavasti saisi ruoka- tai leipäkassin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi