Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmetyttää joidenkin pukeutuminen näin kylmällä

Vierailija
27.11.2023 |

Ulkona -12. Eräs lastenvaunuja kuljettanut nuori nainen. Ohuet tennarit jalassa, nilkkasukat, paljaat nilkat ja jotkut jumppatrikoot jalassa. Ei pipoa, hupuntakki päässä. Nuori nainen, ei päähinettä, lyhyt paksumpi takki, tennarit, farkut. Nuori mies, pierukolitsit, lyhyt takki joka ei mene kiinni, ei hanskoja, ei pipoa. Nämä kaikki kävelivät ulkona, eivät kulkeneet autolla/bussilla.

Kommentit (250)

Vierailija
201/250 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen sattui silmään telkkarimainos, jossa nainen kulki pitkä takki auki leuhottaen, mutta kuohkea iso huivi kaulassa. Siinä sitä on mallia nuorisolle. Kaulassa voi olla saunapyyhkeen tai sängynpeitteen kokoinen huivi, mutta muuten mennään puolialastomina. No, kunhan tulevat näille kypsille kymmenille, niin kyllä tietävät, kun selkää särkee, nilkkoja pakottaa ja papparaisilla vielä kikkulat ovat kutistuneet pakkasessa.

Vierailija
202/250 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa kestää kylmää paremmin tai ovat karaistuneempia? Siinähän kukin pukeutuu miten tykkää. Jos tuli tehtyä virhearvio ja korvat paleltui, niin ens kerralla laittaa varmaan pipon sitten päähän. 

Oma teini pukeutuu talvella ihan järkevästi, mutta kyllä minä keväisin ja syksyisin ihmetteken, ettei sillä ole kylmä. Suurin piidtein t-paidassa maaliskuusta lokakuulle. Mutta niin se sanoo, ettei ole kylmä niin pakko kai se on uskoa. Ei ole paleltunut eikä sairastellut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/250 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitään. Viime viikolla, kun menin aamulla töihin klo 6 jälkeen minua vastaan hölkkäsi nuorehko mies. Oli siis satanut sellainen 5 - 10 cm uutta lunta. Tällä miehellä oli päällään t-paita, shortsit ja sandaalit. Katsoin hetken perääni, että mitä mä juuri näin. Kuulin tutultani myöhemmin, että kyseinen henkilö kulkee usein näin pukeutuneena.

Joku erikoisjoukkoihin treenaaja kenties.

Tuskin. Erikoisjoukot ei tee mitään ihmisellä joka ei osaa varustautua tilanteenmukaisesti ja suojata toimintakykyään. 

Eikös toi oo joku helsinkiläinen tunnettu "kylähullu" joka on tehnyt tota vuosikausia. Tekee vaan omaa juttuaan eikä treenaa mihinkään erikoisjoukkoihin.

Vierailija
204/250 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olen menossa esim kauppaan tai kauppakeskukseen, niin laitan mieluummin liian vähän vaatetta ulkoiluun nähden, kuin lämpimästi ulkoiluun, jolloin sisällä ollessa tulee liian lämmin. Lyhyenkin matkan aikana tulee ihmisiä vastaan, joten kauhistelijankin saattaa kohdata, mutta niin lyhyen matkan selviäis hyvin hengissä vaikka kesävaatteilla

Eilen kävin tossa 200m päässä Alepassa. Samat shortsit ja huppari kuin kotoillessa. Sandaalit jalkaan. -12c stadissa. Jo juntit ja mummot kyyläs.

No varmahan sua kyylättiin että mikä pöyröö tuo on ku laittaa sandaalit jalkaan vaikka lunta maas..

Vierailija
205/250 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

uus avuttomat eivät kymppi luokallakaan ole oppineet pukeutumaan

Vierailija
206/250 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti on ihan mega paksu toppatakki,mutta ei pipoa, ei hanskoja ja nilkat paljaana.Ja takki auki...

Vierailija
207/250 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se joku tyyppi oli, joka käveli ilman kenkiä kesät talvet? Jossain lehdessä oli juttua. Muistaakseni tyyliin opettaja ja koulussa sisällä joutui käyttämään sandaaleita. Mutta ilmeisesti kolmeakymmäntäkin minuuttia kesti läpsytellä menemään paljain varpain ulkona talvella, kun on tottunut. Niin vain meillä on erilaisia sietokykyjä kylmälle.

Vierailija
208/250 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha viisaus, jonka mukaan teineillä on talvipakkasilla nilkat paljaina muodin takia pätee yhä.

Vierailija
209/250 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä kylmän viileät tyypit eivät todennäköisesti ole kuulleet paleltumista. Ihoa kannattaisi suojata pakkasilta.

Tai sitten he ovat vähän paremmassa kunnossa kuin palstan sohvaperunat, ja heillä ääreisverenkierto pitää ihon lämpimänä.

Kaikki niistä näytti ihan sohvaperunoilta itse :D Lihavia nuoria ihmisiä. -AP

Lihavat just tuntuu pysyvän lämpimänä paremmin. Kai se rasvakerros lämmittää. 

Ei tuo kylläkään päde kaikkiin ylipainoisiin. Hyvin toimiva ääreisverenkierto on varmaankin se, joka vaikuttaa asiaan.

Terveisin lihava, jota palelee sisälläkin koko ajan.

Vierailija
210/250 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomerit ja yhtä ikäluokkaa nuoremmat täällä sättivät nykynuorten paljaita nilkkoja, kun ite vetivät paukkupakkasessa nailoneissa ja minihameessa. 

Jokainen sukupolvi sättii aina edellistä, niin se taitaa mennä. 

Vierailija
211/250 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tyypit, lähinnä miehet, tuntuu kulkevan pelkkä fleecetakki tai joku huppari päällä läpi talven. Kieltämättä olen ihmetellyt miten nää tarkenee, mutta kaipa aikuinen ihminen tietää itse missä kamoissa tarkenee. Ja jos paleleekin niin sehän on ihan vaan kyseisen henkilön oma ongelma, ei siitä muille ole mitään haittaa. 

Ei todellakaan tiedä.

Tästä voisi esim. eräoppaat kertoa paljonkin.

Ei tässä nyt mistään ääriolosuhteista puhuttu vaan tavallisesta talvisäästä kaupungilla. Jossa pääsee kyllä lämmittelemään sisätiloihin jos meinaa liian kylmä tulla, eikä ulkoiluaika muutenkaan ole pitkä. Siis olosuhteista, joissa ei ole todellista vaaraa saada paleltumia tai muitakaan oikeita haittoja. Ne eräolosuhteet on aika ratkaisevasti eri asia.

Vierailija
212/250 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina ollut kylmän ystävä. Rakastan sitä siihen pisteeseen, että pidän öisinkin usein ikkunan auki, vaikka olisi reilustikin pakkasta. En tiedä liittyykö siihen, että sairastan migreeniä, mutta saan ihan fyysisen pahoinvoinnin, jos ei ole raikas ja viileä ympäristö. Ihan kamalaa kun vilukissojen takia joka paikassa pidetään patterit täysillä tähän aikaan vuodesta ja siitä iskee migreeni välittömästi.

Vierailija
213/250 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen sattui silmään telkkarimainos, jossa nainen kulki pitkä takki auki leuhottaen, mutta kuohkea iso huivi kaulassa. Siinä sitä on mallia nuorisolle. Kaulassa voi olla saunapyyhkeen tai sängynpeitteen kokoinen huivi, mutta muuten mennään puolialastomina. No, kunhan tulevat näille kypsille kymmenille, niin kyllä tietävät, kun selkää särkee, nilkkoja pakottaa ja papparaisilla vielä kikkulat ovat kutistuneet pakkasessa.

Selvästi sinulla on kokemusta siitä liian vähissä vaatteissa kulkemisesta, kun tiedät noin hyvin mitä siitä seuraa? Niin se taitaa mennä että jokainen sukupolvi tekee omat virheensä, joista yksi toistuva taitaa olla tuo liian vähissä vaatteissa kulkeminen. Ja vanhat aina kauhistelee. 

Nuo pitkät toppatakit on kyllä oikeasti tosi hyviä kun voi pitää auki tai kiinni riippuen miten kylmä on ja ne suojaa kunnolla sen selän ja myös jalkoja, mun nuoruudessa oli muotia lyhyet ja kinttanat. 

Vierailija
214/250 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piposta menee hiukset ihan sekaisin ja huonosti, sen takia en pipoa käytä.

Toppatakissa tulee todella kuuma jos menee esim. kauppaan tai kirjastoon se päällä...

Lämpimiin talvikenkiin ei ole varaa kun nekin maksaa +200€...

Käytän nyt Puuilosta ostettuja lämpösaappaita (ns. pilkkisaappaat) toista talvea. Näkyvät maksavan 14,90 €.

Tosi lämpimät, ei usko ennen kuin kokeilee. Eikä nolota yhtään. Auton ajoon ovat mielestäni liian kömpelöt, mutta ulkona ei voita mikään.

Myös Kuomat on hyvät, mutta lämpösaappaani kestävät myös vettä.

Ja mulla on varaa niihin +200 € -jalkineisiinkin, mutten tarvitse.

Vierailija
215/250 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutinen sinulle: ihmisillä on mielenterveysongelmia yksinäisyyttä ja Ties vaikka mitä muuta. Toivottavasti nyt tiedät paremmin, mistä noissa seikoissa on kyse 🙏

Vierailija
216/250 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kylmän viileät tyypit eivät todennäköisesti ole kuulleet paleltumista. Ihoa kannattaisi suojata pakkasilta.

Jos on masentunut niin tuollaisesta ei vain välitä yksinkertaisesti tutustukaa mielenterveysongelmiin ja yksinäisyyteen niin ei tarvitse ihmetellä näennäisen outoa toimintaa

Vierailija
217/250 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli -13 ja päätin "olla aikuinen" ja oikein kerrospukeutua. Tuli kuuma. 

Vierailija
218/250 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kadehdin noita, jotka eivät palele. Itse palelen 24/7 ja välillä (esim. tänään) ulkona kehossa tuntuu ihan siltä, että kuolen kylmyyteen. Oikeasti tulee primitiivisiä ajatuksia, että selviänkö hengissä sisällä. Saan tietysti järkeiltyä ajatukset niin, että tämä on ihan normaalia, en kuole. Ja mulla oli kuitenkin toppahousut, toppatakki, pipo, hanskat jne. Olen aina ollut palelija ja inhoan sitä yli kaiken.

Mulla auttaa, kun on lisäksi 100 % villaiset pitkikset - siis niiden leggiensien päälle (- lisäksi ne toppahousut). Sopivat sekä hameen että housujen alle.

Olen saanut joskus joululahjaksi norjalaistyyppisen villapaidan. Kun se on takin alla muiden pitkähihaisten päällä niin ei palele yläpääkään.

Pipon alle vähintään sellainen huppumainen pipo (en tiedä nimeä), joka suojaa kasvot ja kaulan.

Ja mä olen sellainen ääripalelija. Kahdet sukat sisällä ei riitä, mutta jos kolmannet on paksut villasukat, selviydyn. :)

Vierailija
219/250 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun näkyy talven merkkejä Oulussa, laitan päälleni talvivaatteet. Lunta on vasta jotain 10 cm ja pakkasta vain -3, tuulee n.8m/s. 

-Talvea odotellessa

Vierailija
220/250 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikö voikin sairastua helposti jos kulkee noin ulkona

Kylmyydellä ei ole mitään tekemistä sairaaksi tulemisen kanssa, tuo on vain vanha myytti.

Ei ole vanha myytti vaan tieteellisesti todistetutu fakta. Kun nokassa lämpötila laskee niin elimistön kyky puolustautua viruksia vastaan heikkenee. Kylmästä ei tule kipeäksi, se on totta, mutta virustartunnan kylmässä saa helpommin eli selvä yhteys kylmällä ja sairastumisella on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan