Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko rakastuneelle ehdottaa kaverisuhdetta?

Vierailija
27.11.2023 |

Tilanne se, että törmäsin tinderissä ikäiseeni mieheen, joka asuu vieläpä melko lähellä. Erittäin mielenkiintoinen tyyppi, olemme treffailleet pari kuukautta. Käyneet elokuvissa, syömässä, lenkillä, teatterissa, ja varsinkin käyneet tosi hyviä keskusteluita. Mies on minuun hyvin ihastunut, sanoi kerran viinipäissään olevansa rakastunutkin. Vähän vierastan näin nopeaa tunteiden tunnustamista ja sitä että mies tuntuu lähestulkoon palvovan minua. 

Tämän ja muutaman muun painavan syyn vuoksi (toinen liittyy arvoihin, minä esim. teen työtä jota hänen arvomaailmansa ei kestä, tyyliin toinen on vegaani ja toinen kasvattaa lihakarjaa, ja toinen haluaa lapsia, toinen ei) en näe meitä yhdessä. Miestä tämä arvoristiriita ei näytä haittaavan, ja kuulemma lasten hankkimattajääminenkään ei haittaisi, mutta olen itse melko varma että näistä tulisi isoja ongelmia tulevaisuudessa. 

Ehdotin miehelle, että voisimmeko olla kavereita, ja siis ihan oikeasti kavereita, eikä vaan pehmeänä tekosyynä esitettynä. Olisin todella iloinen näin fiksusta uudesta ystävästä elämässäni. 

Mies suostui tähän, mutta luulen että osaksi sen vuoksi, että toivoo meistä tulevan vielä joskus jotain. Vähän sinnepäin lipsauttikin "ehkä joskus sitten muutakin..." 

Onko eettisesti väärin pitää "friendzonella" ihmistä, joka on rakastunut sinuun ja toivoo enemmän, jos olet itse 99% varma ettette ikinä ala pariskunnaksi?

Vai voinko ajatella niin, että minä hänelle olen melko selvästi kantani ilmaissut (ok, jätin prosentin mahdollisuuden, mistäs ikinä varmaksi tietää mitään elämässä) mutta että hän siis pitäköön huolen itsestään ja lopettakoon ystävyytemme, jos se käy hänelle vaikeaksi?

N37

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistunut mulla, toivotin hyvät jatkot.

Vierailija
82/85 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan rupea olemaan friendzonella ja kun sanon tän ääneen niin naiset loukkaantuu koska enkö muka voi olla heidän kaveri. Ne miettiikin, että olen tällainen sika. 

En ymmärrä naisten logiikkaa. Saan kai minä valita omat ystäväni?

Mä en taas jaksa ymmärtää tätä, että jos löydetään niin hyvä tyyppi jota voisi ajatella parisuhteeseenkin, niin miksi ihmeessä ei pitäisi sellaista ihmistä sitten edes ystävänä, jos suhde ei onnistu? Jos on joku, jonka kanssa ajatusmaailma natsaa, ja on hauskaa yhdessä. Kuinka monella on liikaa ystäviä?

Tuntuu että ne jotka eivät kelpuuta naista itselleen ystäväksi, eivät näe naiselle muuta käyttöä kuin reiän...? Vähän kärjistetysti sanottu, mutta siltä tuntuu. 

Ap

Tämä oli vähän ikävä kommentti miestä kohtaan. Mies on selvästi hyvin ihastunut sinuun, ja sinä puhut pelkästä reiästä?

Olen itse ottanut etäisyyttä mieheen johon olin hyvin kiintynyt, vaikka mies halusi olla kaveri, koska hänen seurassaan oleminen vain ruokki ihastusta ja satutti minua. En todellakaan ajatellut miestä pelkkänä keppinä, vaan en halunnut yksipuolisen rakastumisen tuomaa tuskaa elämääni. Kaveruus onnistui sitten pitkän ajan päästä, kun tunteet olivat laantuneet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä jotain inhoan, niin naisia jotka pitävät miestä kaverizonella. Onneksi itse tunnistan nämä nykyään ajoissa ja heivaan luiskaan.

Mitä tunnistamista saati pitämistä tässä on, jos ap selvästi sanoo että ei halua suhdetta, vaan haluaa olla pelkkä kaveri? Mieshän tekee itse päätöksen sopiiko hänelle tällainen vai ei. 

Vierailija
84/85 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ap sanoa että en nyt halua olla kuin kaveri, mutta haluaisin kokeilla millainen penis sinulla on kun ei nyt tässä ole muutakaan parempaa kiikarissa. Sitten pikku koeajot ja kahvit päälle. Et ole puutteessa sillä aikaa kun etsit sitä oikeaa. Sitten kun se oikea löytyy niin sillä voi tietysti olla mielipiteitä kuviosta. Minä tapasin tällaisen jännänaisen jota oli joku entinen hoito käynyt muutaman kerran vuodessa panemassa vaikka olivat "eronneet" jo vuosia sitten. En oikeasti suosittele. 

Vierailija
85/85 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo miehet eivät osanneet etukäteen arvioida omia tunteitaan ja reaktioitaan, varsinkin kun toinen otti vielä vauhtia alkoholista. Ei se aina mene niin kun kysyy toiselta, että sopiiko, että tehdään näin, nyt ollaan kavereita ja kohta seurustelen toisen kanssa, että se sitten tosi tilanteessa tuntuisi hyvältä sen sinuun ihastuneen mielestä. Tunteet voi nousta pintaan ja hän vihaa siinä hetkessä itseään, että antoi roikottaa itseään. Kokemus hyväksikäytetyksi tulemisesta voi herätä vasta tuossa hetkessä. Karvas pettymys ja loukkaus sekin, ettei hän kelvannut sinulle seksuaalisesti, mutta kohta joku toinen kelpaakin. Mielestäni raivo on aivan normaali ja ymmärrettävä tunne tuossa kohtaa, mutta koko tilanteen olisi voinut välttää sillä, ettei olisi ryhtynyt mihinkään typerään kaverisuhteeseen. 

Totta tuo ensimmäinen lause, varsinkin, jos on ensimmäistä kertaa vastaavassa tilanteessa. Viimeisimpään ihastukseen kaverisuhde onnistui helposti, kun hän sanoi suoraan, ettei voi kuvitellakaan seurustelevansa (juuri minun kanssani), mutta heti perään, että vaoidaan kyllä tapailla kahvilassa tai ulkoilun merkeissä. Siihen mennessä kun hän löysi haluamaansa miesseuraa olin ehtinyt jo ymmärtää, että näin kävisi lopulta.

Kirpaisihan se kuitenkin, mutta olemme ihan hyvässä hengessä jutelleet lyhyesti, että olisi kiva vaihtaa kuulumisia kunnolla.

Kypsä aikuinen osaa käsitellä oman pettymyksensä purkamatta sitä toista sukupuolta olevaan ihastukseen.