En enää ikinä auta ketään ihmistä missään
Kun autat saat vaan paskat päälle. Ja vastapalvelusta ei tule. 40 vuotta olin tyyliin äiti teresa 2.0. Nyt riitti. Nykyään vaan aina oma etu. EI kiinnosta paskaakaan enää
Kommentit (22)
Kenelle olit äiti Teresa? Mitä tapahtui?
Hienoa. Mutta tuo äiti Teresana olo on ihan oma vikasi. Kukaan ei sellaista vaadi sinulta.
Koko elämä. Ihmiset vaan käytti hyväkseen minun kilteyttä ja avuliaisuutta. Nyt riittää. Kyllä minäkin osaan olla kylmä narttu.
Se on ihan sinun oma asiasi. Valintojen maailma.
Kyllä.
On olemassa ihmisiä, jotka esittävät ihania.
Sitten on olemassa ihmisiä, jotak aidosti ovat sitä. Ja nämä ihmiset ovat todella harvinaisia.
Mitä sinä halusit saada kun saitkin vain kakkaa? rahaa? Ystäviä? Arvostusta? Mitä?
Ehkä oot haalinut liikaa autettavia. Ja niitä epäkiitollisia tai et ota huomioon mitä toinen haluaa itse. Pitää valita keitä jaksaa auttaa, miten ja oma jälkeläinen on ekana. Lisäksi joku muu voi ehkä auttaa sitä.
Veikkaisin taas, et ap:llä joku lyhytaikainen katkeruus (?).
Mietin itseäni aamulla (ennenkuin palstan avasin), et koitin jeesiä vanhempiani, asioissa. Yhteiskunta ei vaan ihan kaikissa asioissa pysty auttamaan. Mitä minä siitä sain? - En silloin mitään; myöhemmin sitten hyvän mielen. Eikä se tod:kaan aina ollut helppoa ja kivaa.
Ja että koinko sen velvollisuudeksi? - Jollain tavalla kyllä: he auttoivat minua, ainakin taloudellisesti (kun olin ns. heikossa hapessa). Yhtähyvin olisin voinut jättää asiat hoitamatta, antaa yhteiskunnan hoitaa. En vaan lähtenyt sille tielle.
....
Jostain luin: Auta, niin sinuakin autetaan (..... oiskohan ollut Raamatussa???).
Taas tuota samaa ulinaa ja vinkunaa.
Sama mulla. Vain ja ainoastaan lastani olen valmis auttamaan aina kun vaan voin. Muiden auttamisesta en enää piittaa. Hukkaan heitettyä aikaa kaikki. Kun olin lapseton, auttelin tuttavaperheitä esim. lasten hoidossa, ajattelin tietysti että eivätköhän sitten vastavuoroisesti jelppaa mua jos tarvetta tulee. Arvatkaa suostuivatko ikinä vahtimaan edes hetkeä omaa lastani edes kysyttäessä? No ei, eivätkä tarjoutuneet vapaaehtoisestikaan. Ja lapseni ei ole mikään erityinen tms hankala tapaus.
Todellinen luonteesi selvisi sinulle itsellesi vasta nyt kaikista viimeisenä.
Ei kannata auttaa sillä periaattella, että toinen jää jotakin sinulle velkaa. Auttamisen pitääkin olla pyyteetöntä. Haluan auttaa, mutta en odota että kukaan jää mulle mitään velkaa. Toki jotakin odotan, että saan itsekkin mutta tiedostan, että osa ihmisistä on niin vaikeassa tilanteessa, että eivät he pysty minulle mitään vastapalvelusta antamaan.
Vierailija kirjoitti:
Sama mulla. Vain ja ainoastaan lastani olen valmis auttamaan aina kun vaan voin. Muiden auttamisesta en enää piittaa. Hukkaan heitettyä aikaa kaikki. Kun olin lapseton, auttelin tuttavaperheitä esim. lasten hoidossa, ajattelin tietysti että eivätköhän sitten vastavuoroisesti jelppaa mua jos tarvetta tulee. Arvatkaa suostuivatko ikinä vahtimaan edes hetkeä omaa lastani edes kysyttäessä? No ei, eivätkä tarjoutuneet vapaaehtoisestikaan. Ja lapseni ei ole mikään erityinen tms hankala tapaus.
oletko vieraannuttaja?
äiti teresa ei ollut mikään puhdas pulmunen
ehkä pitäisikin laittaa sinusta nettivinkki
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata auttaa sillä periaattella, että toinen jää jotakin sinulle velkaa. Auttamisen pitääkin olla pyyteetöntä. Haluan auttaa, mutta en odota että kukaan jää mulle mitään velkaa. Toki jotakin odotan, että saan itsekkin mutta tiedostan, että osa ihmisistä on niin vaikeassa tilanteessa, että eivät he pysty minulle mitään vastapalvelusta antamaan.
Tämän vuoksi en itsekään auta ketään kuin läheisimpiäni. En suostu hyväksikäytettäväksi. Nämä avun pyytäjät ovat usein röyhkeitä hyväntahtoisten ihmisten hyväksikäyttäjiä.
Auta miestä mäessä, älä mäen alla. Okei, antaa äijän olla mäen alla, mitäs meni mäkityömaamaallaan makoilemaan.
Autat vain koska odotat vastapalvelusta, se on oma vikasi. Ihmisiä kannattaa auttaa vain hyvin valikoiduissa tilanteissa. EI odottaa että yhtäkkiä auttavat sinuakin ja ovat kilttejä koska itse päätit olla sellainen. EI tarvitse olla narttukaan vaan ole normaali ja tarpeeksi välinpitämätön ja neutraali. Auta kon on hyvätilanne auttaa ja odotat jotain takaisin. Auta jos vain tykkäät auttaa huvinvuoksi mutta vähäisillä odotuksilla.-
Vierailija kirjoitti:
äiti teresa ei ollut mikään puhdas pulmunen
ehkä pitäisikin laittaa sinusta nettivinkki
Ei, taisi olla itse piru. Lasten pahoinpitelijä, kuten nunnat yleisemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän vuoksi en itsekään auta ketään kuin läheisimpiäni. En suostu hyväksikäytettäväksi. Nämä avun pyytäjät ovat usein röyhkeitä hyväntahtoisten ihmisten hyväksikäyttäjiä.
Tuo on kyllä totta. Naapurini on todella tyly mua kohtaan mutta odottaa apua kun sitä tarvitsee. Muutaman kerran puhunut kuin mulla olisi velvollisuus auttaa. Tekisi mieli sanoa että koita olla ystävällisempi ja katsellaan sitten. Nyt vain välttelen. En ole koskaan itse pyytänyt tai saanut häneltä apua. (Sivusta )
Sama kokemus täällä