Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelimeen ei saisi vastata omalla nimellään

Vierailija
27.11.2023 |

https://www.is.fi/digitoday/art-2000010014381.html

Turvallisuussuosituksen mukaan puhelimeen ei siiis saisi vastata omalla nimellään. Minä olen jo ikämies ja kohteliaasta käyttäytymisestä on hyvin vaikea oppia pois. Vastaan puhelimeen etunimelläni jos soittaja on tuttu ja kerron koko nimeni mikäli en tunne soittajaa tai hän tuttu vain jonkun asiakassuhteen kautta, tms.

Ymmärrän tilanteen, mutta vierastan ajatusta vastata puhelimeen nuorteen tapaan vain joo, haloo, nih tai mitä nyt. Miten sinä toimit?

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En puhu koskaan puhelimessa. Kaiken voi hoitaa viestein eri kanavissa. On korkea aika toimia järkevämmin ja modernimmin.

Ja todisteellisemmin. 😂 

Vierailija
82/106 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks mulla on niin outo nimi että se kuulostaa nopeasti sanottuna heprealta eikä kukaan osaa sitä edes kirjottaa jos en tavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan luurin koirani kuonon eteen ja annan hänen vastata. Koirani on kova puhumaan. Vuf vuf!

Vierailija
84/106 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjaksi mennyt elämä viime vuosien aikana:

- älä kulje kaduilla öisin

- älä kulje liikenneasemilla edes päiväsaikaan

- älä pidä mukanasi mitään arvokasta tai vähemmän arvokasta

- älä katso kehenkään päin tai kiinnitä kenenkään huomiota

- älä luota kehenkään joka pyytää tai kysyy jotain

- älä avaa ovea kenellekään

- älä vastaa viesteihin, puheluihin, sähköposteihin

- jos vastaat, älä ainakaan vastaa omalla nimellä

Vierailija
85/106 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepon ja Tepon homobaari, ketä laitetaan?

Vierailija
86/106 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virsikirjavarastolla, päivää.

Vierailija
87/106 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hurjaksi mennyt elämä viime vuosien aikana:

- älä kulje kaduilla öisin

- älä kulje liikenneasemilla edes päiväsaikaan

- älä pidä mukanasi mitään arvokasta tai vähemmän arvokasta

- älä katso kehenkään päin tai kiinnitä kenenkään huomiota

- älä luota kehenkään joka pyytää tai kysyy jotain

- älä avaa ovea kenellekään

- älä vastaa viesteihin, puheluihin, sähköposteihin

- jos vastaat, älä ainakaan vastaa omalla nimellä

Vielä: -kieltäydy näkemästä syitä ettei sädekehään tule säröä.

Vierailija
88/106 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, kenen nimellä siihen puhelimeen vastaa. Nimen voi ensi vuonna selvittää ilmaiseksi ja luotettavasti. Mobilepayhin tulee muutos, ettei nimeä voi muokata enää.

https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000010010683.html

Vierailija
89/106 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoin lankapuhelinlapsena ja minulle opetettiin, että pelkkä "haloo " on epäkohteliasta,piti sanoa "Korhosella Minna puhelimessa". Nykyään tietenkin vastaan vain pelkkä "Minna". En osaa kuvitella olevani niin töykeä että vastaisin sanomalla "kerro " tms. Ja  ärsytynyyisin itse jos soittaisin jollekulle  ja tämä vastaisi tyyliin "moi".ärähtäisin että " Sari ootko se sinä,mitä pelleilet".

Vierailija
90/106 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hellou! Miten voin olla avuksi?"

Olen vuosikausia töissä vastannut tuohon tapaan  puhelimeen. Olen sisäinen assari ja aina siellä joku jotain apua tarttee.

Kotioloissa vastaan tuntemattomiin myös noinikkään. Saatan jaaritella myös säästä tai työilmapiirista yleensä. Positiivisella mielellä kuitenkin. 

Tutuille vastaan etunimellä tai hänen nimellä.. tai ihan jotain muuta.

Olenhan oman elämäni koomikko.

Vierailija
91/106 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vain jos nimi näkyy.

Vierailija
92/106 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutuille sanon "moi+soittajan etunimi" ja outoihin numeroihin vastaan sukunimellä.

Sama, mutta outoihin en vastaa ollenkaan. Jos soittaa vielä pari kertaa uudelleen, niin laitan "?" -tekstarin. Jos ei viestillä kerro kuka on ja asiaansa, niin numero menee estoon.

Vierailija
93/106 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän monella mammalla on tänään foliohattu tiukasti päässä, jösses 🤯🤯

Mitä sä oikein nyt irvailet?

Ai mitä hän irvaili? Ei kai nyt kukaan normaali järjellä varustettu kuvittele, että puhelimeen vastaaminen omalla nimellä olisi jollain tapaa haitallista. Ja että jos vastaat johonkin random kysymykseen kyllä, niin se sitoisi johonkin tilaukseen. Mutta ainahan sitä voi pelätä, mietippä sitä, että jos ylipäätä puhut siihen puhelimeen, niin sopivalla softalla voidaan tehdä kokonainen feikkipuhelu jossa suostut vaikka mihin.

Vierailija
94/106 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemattomiin numeroihin en montaa kertaa vuodessa vastaa. Jos vastaan, se on teatraalinen "haloo?".

Googlaan kyllä numerot. Jos olen tietokoneen äärellä, googlaan samalla kun puhelin soi.

Joskus harvoin vastaan. Olen myös samantien googlannut yrityksen, josta henkilö soittaa ja kun hän alkaa selittää, kerron, että näen hänen asiansa, olen siellä sivustolla.

Useimmiten nämä vastaavani tarjoavat erilaisia remontteja. Totean, että puolisoni hoitaa meillä nämä asiat. Kysyvät silloin, olisiko puoliso tavattavissa. Silloin sanon, että voit soittaa hänelle. Puhelinnumeroa ja nimeä en tietenkään anna. Eikä hänelle voi soitella, koska on kaikki kiellot ja estot päällä.

Lehtinumerot, jotka tunnistaa, en vastaa missään tapauksessa. Ollaan karsimassa tilattuja lehtiä muutoinkin, hinnat on niin pilvissä.

Kun niitä kuuluisia (surullisenkin kuuluisia) viemärikuvauksia tai muita ok-talon herkkuja yritetään myydä, sanon, että vävy on alan miehiä ja hoitaa nämä. Silloin ei yritetä tyrkyttää mitään. Vävy-pelote toimii.

Vierailija
95/106 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotteko vielä esimerkin, mitä ongelmia minulle voisi seurata, jos vastaan omalla etu- ja sukunimelläni puhelimeen? Nimeni ei ole salainen enkä ole kuullut minkään palvelun tarjoavan maksuvaihtoehdoksi tilaukseen "sano nimesi".

Ymmärrän, että monia hermostuttaa tämä ilmiö kalastelupuheluista, mutta miettikää asiaa hetki ja kertokaa, jos en ole ymmärtänyt jotain.

Vierailija
96/106 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän monella mammalla on tänään foliohattu tiukasti päässä, jösses 🤯🤯

Ei tässä enää jaksa päiväkotitasoista huumoria kun omat lapset on jo lukiossa. 

Vierailija
97/106 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monotonisella äänellä:

Detta är den automatiska väckningssentralen, beställ er väckning igenom att först ta ett eget telefonnummer. Vänta utan att lek på luren.

Ei haittaa, jos menee vähän väärin, muuta tämä lyö aina ällikällä. 

Vierailija
98/106 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siitä nyt mitään haittaa jos vastaan etunimelläni joka on siis ihan super yleinen. Tai lempinimelläni joka on kait yhtä yleinen kun etunimeni.

Vierailija
99/106 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä suotta itseään esittelemään. tutut tietävät että kenelle ovat soittaneet. jos joku viranomainen soittaa, niin heillekään ei kannata mitään tietoja antaa, kun on varoiteltu että huijarit soittelevat. kun tulee pankista puhelu, niin voi sulkea puhelun ja mennä aidolle pankin sivulle katsomaan että onko tullut mitään postia.

Vierailija
100/106 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan niitä nimiä hakea vaikka puhelinluettelosta, tai netistä jostain sähköisestä versiosta ja jos ei löydy, niin kyllä täällä aika monta Matti virtasta ja Pekka Jokista löytyy, että jos jollain nimellä tekee jotain, niin sen nimen voi kyllä vaikka itse keksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan