Kertokaapa naiset: miksi niin moni nainen haluaa erota 40-50 -vuotiaana?
Tuttavapiirissäni tämä alkaa olla jo surkuhupaisia piirteitä saanut epidemia. Lähes kaikki naiset ovat yhtä äkkiä todenneet, että parisuhde ei olekaan hyvä eikä koskaan ole ollutkaan.
Enkä nyt siis sano etteikö erota saisi, mikäli suhde on huono, mutta monessa tietämässäni tapauksessa suhteet on ainakin ulkopuolisen silmin vaikuttaneet vähintäänkin hyviltä. Jos ihan rehellinen olen niin tämä on saanut ajattelemaan onko kyse vain vaihdevuosien mukanaan tuomasta hormonaalisesta myrskystä, jonka seurauksena naiset eivät osaa erottaa omia ja parisuhteen ongelmia toisistaan. Olenko oikeassa?
Kommentit (1045)
Vierailija kirjoitti:
Itsekkyys ja omahyväisyys on naisilla syy hylätä mies. M28
Juu jokainen nainen hylkää itsekkään ja omahyväisen miehen, heti kun on paljastunut, että tämä on sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjusa paistaa läpi muutama asia.
- Välttelevä kiintymyssuhdetyyli
- Huonot tai olemattomat kommunikointitaidot
- Kyvyttömyys sanoa suoraan tunteitaan ja tarpeitaan puolisolle
- Katkeruus ylläolevista.
Huonot tai olemattomat kommunikointitaidot, kyvyttömyys sanoa suoraan tunteitaan ja tarpeitaan puolisolle. Niistähän minäkin kärsin. Minulla ei ole sellaisia kommunikointitaitoja, että voisin sanoilla ilmaista suoraan tunteitani ja tarpeitani puolisolle ILMAN että tämä juoksee tiehensä, paiskaa oven kiinni jäljestään, mököttää viikkokausia, vihjailee mahdollisuudesta että joskus voi miehellä vaan päässä naksahtaa.. Osaan kyllä sanoilla ilmaista tunteitani ja tarpeitani. Siitä ei tosin seuraa sitä, että ilmaisemiani asioita käsiteltäisiin tai niillä olisi mitään myönteistä vaikutus
Ja taaskin mystisesti vastuu miehen käytöksestä on hänen vaimollaan. Miesrukka, tuo tahdoton omanelämänsä ajopuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjusa paistaa läpi muutama asia.
- Välttelevä kiintymyssuhdetyyli
- Huonot tai olemattomat kommunikointitaidot
- Kyvyttömyys sanoa suoraan tunteitaan ja tarpeitaan puolisolle
- Katkeruus ylläolevista.
Huonot tai olemattomat kommunikointitaidot, kyvyttömyys sanoa suoraan tunteitaan ja tarpeitaan puolisolle. Niistähän minäkin kärsin. Minulla ei ole sellaisia kommunikointitaitoja, että voisin sanoilla ilmaista suoraan tunteitani ja tarpeitani puolisolle ILMAN että tämä juoksee tiehensä, paiskaa oven kiinni jäljestään, mököttää viikkokausia, vihjailee mahdollisuudesta että joskus voi miehellä vaan päässä naksahtaa.. Osaan kyllä sanoilla ilmaista tunteitani ja tarpeitani. Siitä ei tosin seuraa sitä, että ilmaisemiani asioita käsiteltäisiin tai niillä olisi mitään myönteistä vaikutus
Johan minä katsoin. Ja painoin sen oven hiljaa kiinni. Kun ei niitä kommunikointitaitoja ollut kahden edestä.
"Ja taaskin mystisesti vastuu miehen käytöksestä on hänen vaimollaan. Miesrukka, tuo tahdoton omanelämänsä ajopuu."
Vai olisikohan mitenkään mahdollista, että sillä mulkulla miehellä on vastuu omasta mulkkuudestaan, ja sen lisäksi av-mammalla on vastuu siitä, että viettää ainoan elämänsä sitä mulkkua vihaten ja silti sietäen?
-Sivusta eri, sanonut saman asian tällä palstalla varmaan sata kertaa, ja kertaakaan kukaan ei ole uskonut. :D
Kyllähän sitä omaa elämää, elettyä ja tulevaa, sekä etenkin parisuhdetta tuli pohdittua huolella lasten muuttaessa kotoa. Halusin elämääni muutosta ja muutoksien toteuttaminen oli miehelle osin kova paikka. Pakko hänen oli sopeutua, kun halusi pitää parisuhteen. Nyt meillä on hyvä olla yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
40vuotta yhessä. Ylä ja alamäet koettu. Silti yhdessä. Miksi erota... hmm.. Nykyään jotkut akat haluavat bailata vielä ni siksi eroavat. Itse en näe siinä mitään järkeä. Syitähän löytyy aina eroon naisilla, tekosyitä. - mummeli
Bailata. Ei, vaan haluaa olla siistissä kodissa, syödä terveellistä ruokaa ja nukkua rauhassa. Ei jaksa passata ja kuunnella väninää "pupun ruuasta" ja tulla herätetyksi kesken unien yöllä ja olla valmiina tyydyttämään pahalta haiseva ja näyttävä ukkeli
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä omaa elämää, elettyä ja tulevaa, sekä etenkin parisuhdetta tuli pohdittua huolella lasten muuttaessa kotoa. Halusin elämääni muutosta ja muutoksien toteuttaminen oli miehelle osin kova paikka. Pakko hänen oli sopeutua, kun halusi pitää parisuhteen. Nyt meillä on hyvä olla yhdessä.
Varmasti yksi suurimmista syistä eroihin on juuri tuo, että vain miehen tulee kiltisti myöntyä "muutoksiin". Kun mies ei suostukaan nöyryytettäväksi, niin nainen ottaa ennemmin eron, kuin joustaisi edes vähän vaatimuksistaan.
Vierailija kirjoitti:
40vuotta yhessä. Ylä ja alamäet koettu. Silti yhdessä. Miksi erota... hmm.. Nykyään jotkut akat haluavat bailata vielä ni siksi eroavat. Itse en näe siinä mitään järkeä. Syitähän löytyy aina eroon naisilla, tekosyitä. - mummeli
Mitä se sinun persereikääsi kutittaa,jos jotkut toiset haluavat erota? Todella outoa,jos itse on onnellinen,kuten sinä sanot olevasi. Joko et ole, ja olet kateellinen niille,jotka uskaltavat toimia,tai mies, joka pelkää, että vaimosi ottaa sinusta eron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se on vaihdevuosioireilua pitkälti. Kun ei tunne enää itseään kauniiksi, seksikkääksi ja halutuksi. Varsinkin, kun puoliso on haluton eikä osoita huomiota tai kiinnostusta. Miksi olla yhdessä, kun mies kuitenkin haaveilee nuoremmista naisista? Itsellä edessä vain rapistuminen.
N43
Ikävää jos noin käy joillekin naisille.
Niin jos puoliso ei huomioi ja kehu tai halua. Ja joka tuutista ylistetään nuoria naisia. Aika selvää, että alkaa tuntea näin.
Ainoastaan nämä 15v Veetit ylistää nuoria naisia täälläkin. Normaalit MIEHET eivät käyttäydy noin.
Jokainen yli 50v mies, joka on tätä palstaa lukenut, ymmärtää, miksi suosia n. 20v nuor
Ja käytännössä tämä onnistuu vain omissa fantasioissa. 20-vuotiaille naisille viisikymppisen on ukki-ikäisiä taattoja,joille nauretaan, jos nämä sattuvat eksymään nuorten baariin.
Ap, olet väärässä.
Tuossa iässä alkaa totaalinen kyllääntyminen koko miespuoleiseen väestöön.
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdalla vaihdevuosien tuoma libidon katoaminen oli asia, joka sinetöi eropäätöksen. Kun olin vielä seksistä kiinnostunut, se lähensi minua ja miestäni ja piti suhteen kasassa, mutta kun tämä katosi huomasin ettei suhteessa ihan hirveästi ole kiinnipitämisen arvoista. Ja mitä omien kavereideni kanssa olen jutellut niin en ole ainoa, jolle on käynyt juuri näin.
Mitenkä tuo on mahdollista? "Libidon katoaminen"? Tällähän todistellaan todistelemasta päästyä että nainen on vaihdevuosissaan "seksuaalisuutensa huipulla"?
Niin mitenkä se sitten on, katoaako libido vai oletteko seksuaalisuutenne huipulla?
Vierailija kirjoitti:
Itsekkyys ja omahyväisyys on naisilla syy hylätä mies. M28
Onhan se toki itsekästä ,kun nainen ei enää suostu ilmaiseksi kotipiiaksi ja pimperoksi, josta joutuu vielä maksamaan 50% menoista ja katsomaan sohvalla verkkareissa röhnöttävää ja röhkivää perunaa kaukosäädin kädessä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti yksi suurimmista syistä eroihin on juuri tuo, että vain miehen tulee kiltisti myöntyä "muutoksiin". Kun mies ei suostukaan nöyryytettäväksi, niin nainen ottaa ennemmin eron, kuin joustaisi edes vähän vaatimuksistaan.
Halua on omaan elämään lisää sellaista, jota meillä oli ennen lapsia. Ihan tyytyväinen mies oli silloin. En tiedä, mistä nöyryyttämisestä sinä puhut, joten voit kertoa niistä enemmän.
Nuo naiset vaan on kylmiä ja itsekkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdalla vaihdevuosien tuoma libidon katoaminen oli asia, joka sinetöi eropäätöksen. Kun olin vielä seksistä kiinnostunut, se lähensi minua ja miestäni ja piti suhteen kasassa, mutta kun tämä katosi huomasin ettei suhteessa ihan hirveästi ole kiinnipitämisen arvoista. Ja mitä omien kavereideni kanssa olen jutellut niin en ole ainoa, jolle on käynyt juuri näin.
Mitenkä tuo on mahdollista? "Libidon katoaminen"? Tällähän todistellaan todistelemasta päästyä että nainen on vaihdevuosissaan "seksuaalisuutensa huipulla"?
Niin mitenkä se sitten on, katoaako libido vai oletteko seksuaalisuutenne huipulla?
Siinä meillä on taas mies, joka ei tajua, että naiset on yksilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, olet väärässä.
Tuossa iässä alkaa totaalinen kyllääntyminen koko miespuoleiseen väestöön.
Sulla joo mutta ei muilla.
"Ja käytännössä tämä onnistuu vain omissa fantasioissa. 20-vuotiaille naisille viisikymppisen on ukki-ikäisiä taattoja,joille nauretaan, jos nämä sattuvat eksymään nuorten baariin."
Pakko oikaista, että 50-20=30, ei 20.
Joopa joooo lystikästä on, että nää naiset ovat juurikin ihan itse hakeneet näitä suhteita näillä, usein tosi pinnalisila spekseillä "yhteiset arvot" =raha/status, pituus jne jne :DDD
Kun ne sitten menevät tinderiin, heistä on kiinnostuneita lähinnä teinipojat nopsan panon merkeissä ja 70+ pers'aukiset silverfoxit (koska 50+ silverfox saa helposti kolmi-nelikymppisen) :DDD
Tuttuni on töissä terapeuttina ja kuulemma näitä on jonoksi asti avautumassa näitä naisia, kun todellisuus iskee vasten kasvoja. Karma <3
Vierailija kirjoitti:
Joillakin katoaa ja joillakin ei katoa. Mä olen niitä jolla on haluja.
Ohis
Miksi olet valinnut tuollaisen miehen? Eiköhän syy ole silloin vain sinussa itsessäsi. Katso peiliin.