Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapa naiset: miksi niin moni nainen haluaa erota 40-50 -vuotiaana?

Vierailija
26.11.2023 |

Tuttavapiirissäni tämä alkaa olla jo surkuhupaisia piirteitä saanut epidemia. Lähes kaikki naiset ovat yhtä äkkiä todenneet, että parisuhde ei olekaan hyvä eikä koskaan ole ollutkaan. 

Enkä nyt siis sano etteikö erota saisi, mikäli suhde on huono, mutta monessa tietämässäni tapauksessa suhteet on ainakin ulkopuolisen silmin vaikuttaneet vähintäänkin hyviltä. Jos ihan rehellinen olen niin tämä on saanut ajattelemaan onko kyse vain vaihdevuosien mukanaan tuomasta hormonaalisesta myrskystä, jonka seurauksena naiset eivät osaa erottaa omia ja parisuhteen ongelmia toisistaan. Olenko oikeassa?

Kommentit (1045)

Vierailija
381/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ikähaarukkaan osuva mies. Olen 100% kyllästynyt puolisooni, vaikka liitossa ei ole mitään vikaa tai ongelmia, riitoja, salarakkaita tai sellaista. Lasten takia en kuitenkaan edes harkitse eroa, vaan esitän rooliani ja teen samalla päivästä ja vuodesta toiseen hidasta kuolemaa. Ehkä monilla naisillakin on sama tilanne, toiset sitten vaan uskaltavat ottaa sen askeleen ja erota, ja toiset eivät.

Mukavaa, että avauduit tilanteesta. Menikin jo turhan naisvoittoiseksi tämä keskustelu. Osaatko sanoa miksi kyllästyit? Olet varmaan eroamassa, kunhan lapset ovat aikuisia? Mitä toivot tulevaisuudelta? Poikamiehen vapaata elämää vai uutta kumppania? 

Kiitos hyvistä ja asiallisista kysymyksistä. Tulevaisuutta en osaa ennustaa, mutta tämänhetkisillä tuntemuksilla viihtyisin erinomaisesti "poikamiehenä". Pitäisi tulla vastaan joku todellinen sielunkumppani, jotta haluaisin uudelleen pariutua. Viihdyn erinomaisesti itsekseni ja lastenkin kanssa. Kyllästymisen syyt ovat varmaan ne perinteiset, ei meillä ole oikein nykyään mitään yhteisiä kiinnostuksen kohteita elämässä, eikä oikeastaan pahemmin puhuttavaakaan normaalin perhearjen ulkopuolelta. Vähän kuin kämppiksen kanssa asustelisi.

Vierailija
382/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidän miehet panee siinä kohtaa jo 25-vuotiaita ja naisen rooliksi jää ruuanlaitto ja imurointi. Ei sitä kaikki jaksa, joten menevät ja eroavat. 

Kerrothan vielä, ketä sitten 25-vuotiaat miehet panevat? Niitä 25-vuotiaita naisia kun ei riitä sekä nuorille että vanhoille miehille, ellet nyt tarkoita ihmiskäsitystäsi siitä, että naiset äitisi mukaan lukien ovat vain hyödykkeitä ja kauppatavaraa. Taitaa jokunen mies elää ihan omissa harhakuvitelmissaan.

Etkö ole koskaan kuullut, että suurimmalla osalla naisia on elämänsä aikana ollut lukemattomia seksikumppaneita?

-eri

Eikö nyt olekaan puhe parisuhteista? No, vaikka olisi seksisuhteista, niin naiset ei halua niihinkään isänsä ikäisiä miehiä.

No kyllä niitäkin on, halut toki saattaa olla muun intressin takana. Parisuhteessa mun exxällä ainakin oli lukemattomia kumppaneita, mut ei se voinu mitään kun addiktoitunut sexiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkyys ja omahyväisyys on naisilla syy hylätä mies. M28

Ai eikö äitisi enää siivoa asuntoasi ja pese pyykkejäsi? Ja ikäisesi naisetkin on niin 'itsekkäitä' etteivät älyä tulla noita tekemään sinulle?

Vierailija
384/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jokainen palstaa lukenut, ihan minkä ikäinen tahansa, nainen ymmärtää, miksi palstalla uikuttavat "miehet" eivät saa 20v, 30v, 40v, 50v, 60v, 70v, 80v tai edes 90v oikeita, eläviä naisia."

Onhan se surullista, että te "oikeat, elävät naiset" olette pahasti mt-ongelmaisia märkiä pieruja turauttelevia mätisäkkejä, joten miehet eivät menetä mitään, vaan päinvastoin väistävät luodin.

Vierailija
385/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väite "moni nainen haluaa erota 40-50 -vuotiaana" on kvantitatiivinen väite. Ensinnäkin pitäisi tilastomenetelmin osoittaa, että se on totta. Toiseksi, jos se on totta, sen selittämiseen tarvitaan yhteiskuntatiedettä, ei naissukupuolta.

Mutta jatkakaa toki päämäärätöntä jankkaamistanne.

Vierailija
386/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jokainen palstaa lukenut, ihan minkä ikäinen tahansa, nainen ymmärtää, miksi palstalla uikuttavat "miehet" eivät saa 20v, 30v, 40v, 50v, 60v, 70v, 80v tai edes 90v oikeita, eläviä naisia."

Onhan se surullista, että te "oikeat, elävät naiset" olette pahasti mt-ongelmaisia märkiä pieruja turauttelevia mätisäkkejä, joten miehet eivät menetä mitään, vaan päinvastoin väistävät luodin.

Spessukin täällä pierujuttuineen, täällähän on oikein naisasiantuntijakaarti kasassa. Not.

Vierailija
387/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂 miesvihakiimanarttu se vaan jaksaa ulvoa naisettomuuttaan. Mee mammas luo kasvamaan

Vierailija
388/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väite "moni nainen haluaa erota 40-50 -vuotiaana" on kvantitatiivinen väite. Ensinnäkin pitäisi tilastomenetelmin osoittaa, että se on totta. Toiseksi, jos se on totta, sen selittämiseen tarvitaan yhteiskuntatiedettä, ei naissukupuolta.

Mutta jatkakaa toki päämäärätöntä jankkaamistanne.

Yhteiskunnan kannalta heppoisesti eroaminen on huono asia. Se näkyy lasten ja nuorten pahoinvointina, oppimisvaikeuksina, psyykkisinä oireina. Ne jotka siihen kannustavat ovat usein umpisurkeita vanhempia jotka eivät osaa rakastaa ketään. Pelkkiä dopamiiniaddikteja.

Vierailija
389/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

intressit eivät enää kohtaa niin aika vaihtaa kumppania.

Vierailija
390/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan alettu seurustella, kun olin 20v ja mies 21. Meillä on matkan varrella ollut ongelmia ja kolme isoa kriisiä, kahdesti ollaan päätetty erota, mutta palattu yhteen. Koska haluttu ylittää ongelmat, vaikka niitä onkin ollut paljon.

Pariterapiasta ollaan saatu iso apu. Kahdesti ollaan oltu seurakunnan järkkäämässä terapiassa, viimeksi Väestöliiton maksullisessa terapiassa 180€/tunti mutta ikinä ennen ei ole mennyt rahat niin hyvään. Siitä oli todella suuri apu, siis todella.

Nyt olen täyttämässä 50, mies 51. Meidän lapset on aikuisia. Me eletään melkein kuin uutta nuoruutta! Muutettiin haluamaamme paikkaan joka on meille toteutunut unelma. Ostettiin myös asuntoauto, toinen unelman toteutus, sillä reissataan paljon. Olen täysin varma että ollaan yhdessä kunnes kuolema meidät erottaa, rakastan häntä ihan valtavasti.

Mutta moneen kertaan oon halunnut eroa, enkä olis uskonut miten onnellisiksi tullaan vielä joskus.

Tätä se pitkä suhde parhaimmillaan on. Vaikeuksien voittamisen jälkeen vahva yhteinen turvallinen perustus ja rakkaus.

Harmi kun suurin osa palstalaisista ei tähän koskaan yllä, vaan "eroa", "vaihda miestä", tulee ensireaktiona, kuin selkäytimestä pieniin tai isompiin parisuhdeongelmiin.

Vierailija
391/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naiset erota halua, mutta miehet haluaa erota kun nainen alkaa rupsahtaa 40-vuotiaasta eteenpäin.

Vierailija
392/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuttavapiirissä lähiaikoina eronneet keski-ikäiset naiset ovat vaihtaneet suoraan toiseen mieheen eli salasuhteiltu on.

Minun tuttavapiirissä taas miehet ovat vaihtaneet uuteen naiseen ja naiset asuvat yksin. Joillakin miehistä jo useampi vaihto takana. 

Vierailija
393/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaat eroilee useasti.

Vierailija
394/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuttavapiirissä lähiaikoina eronneet keski-ikäiset naiset ovat vaihtaneet suoraan toiseen mieheen eli salasuhteiltu on.

Minun tuttavapiirissä taas miehet ovat vaihtaneet uuteen naiseen ja naiset asuvat yksin. Joillakin miehistä jo useampi vaihto takana. 

Lennodta vaihtajilla on usein hyvin syviä psyykkisiä ongelmia itsellään kun asiaa tarkemmin katsoo.

Vierailija
395/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei naiset erota halua, mutta miehet haluaa erota kun nainen alkaa rupsahtaa 40-vuotiaasta eteenpäin.

Voi Veeti, kunhan täytät 15v äitisi voi kertoa sinulle elämän tosiasioita isukin impotenssista ja rupsahtamisesta.

Vierailija
396/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä teinien kahden päivän ihastumisten vaihtoa nyt ei oikein voi verrata aikuisten suhteisiin. 

Vierailija
397/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 44v. ja keväällä tuli ero. Ei ollut mun tahto vaan mies halusi erota. 

Vierailija
398/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa naapurissa 49v mies erosi kaksi vuotta sitten 50v naisesta naisen aloitteesta ja nyt on miehellä toinen kierros 36v naisen kanssa menossa. Kivasti näyttää menevän.

Nainen lomautettiin, kuntoilut ja matkustelut on jääneet ja punkku vaikuttaa maistuvan. Asuvat lasten takia lähellä toisiaan. 

Vierailija
399/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi Veeti, kunhan täytät 15v äitisi voi kertoa sinulle elämän tosiasioita isukin impotenssista ja rupsahtamisesta.

"Tietämyksesi" asioista perustuu siis oman äitisi epäonnistuneisiin panokokemuksiin isäsi kanssa joista hän on kertonut sinulle.

Meillä muilla ei ole noin.

Voi sinua höppänää.

Vierailija
400/1045 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epävakaat eroilee useasti.

Perustele väitteesi. Mua kiinnostaa tietää.