Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, rehellinen kysymys: koetko, että miehen olisi käytävä armeija?

Vierailija
25.11.2023 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut parisuhteessa miehen kanssa,  joka ei olisi käynyt armeijaa. En ole erityisesti ajatellut asiaa.  

Omat nuoret on asevelvollisuusiässä. Heillä on ikätovereita mm Syyriasta ja Afganistanista ja näille  kaikille tuntemilleni  on tärkeätä mennä Suomen armeijaan. 

Vierailija
42/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mikään ratkaiseva kysymys ole, vaikka olenkin militantti itse. Mieheni nimittäin on sivari.

Ohi aiheen mutta mitä mieltä olet militantti-naisena siitä että rajamme vuotaa kuin seula ja sitä ei voida sulkea?

Kyllä se varmaan pian suljetaan, kunhan saadaan lakiteknisesti riittävät perustelut eli sieltä tulee porukkaa yli riittävä määrä. Muutama kymmenen tulijaa ei vielä riitä sisäisen turvallisuuden uhaksi, joka päätökseen vaaditaan.

Perustuslaki kieltää sukupuolen perusteella syrjinnän. Miksi asevelvollisuuslaki voi mennä tämän edelle?

Koska maanpuolustus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen fyysisesti ja henkisesti pystyväisen pitäisi käydä armeija. Naisten ja miesten.

Vierailija
44/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se tekee pojasta miehen. Ilman armeijaa, jää miehestä osa kasvamatta aikuiseksi

Sellaiset feministin kaksinaismoralismit sieltä. Jos naisille olisi vastaava pakko se olisi jo kumottu aikoja sitten. Muissa länsimaissa tällaista pakkoarmeijaa ei ole ja miesten eläkkeet ja tulot ovatkin siellä paremmat.

Sanoo mies, joka oli niin vätys että ei kyennyt armeijaan. Suurin osa nuoristamme suorittaa armeijan asiallisesti.

Olen käynyt ja senkin ajan olisin mieluummin tienannit töissä. Naisilla vastaavaa pakkoa ei ole joten feministit saisi lopettaa ininänsä ennen kuin tämä isoin tasa-arvo ongelma korjataan. Suurin osa tuskin kävisi ilman vankilanuhkaa koko inttiä kun

Sinä puolestasi voit mennä kiillottamaan idolisi Putinin kenkiä. Ihmiskäsityksesi sopii hyvin Venäjän arvoihin. Länsimaissa tasa-arvo on enemmän suosiossa.

Vierailija
45/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intin käymättömät miehet ovat olleet outoja. Olen seurustellut parin kanssa, ja tullut siihen lopputulokseen, etten seurustele ainakaan palveluksesta vapautettujen kanssa. Olisi tietenkin hyvä, jos miehillä olisi oikeus päättää vapaasti, haluaako puolustaa maataan. Vapaa tahto on aidointa tahtoa ja myös toimii tehokkaammin. Toisaalta Venäjän vieressä on hyvä olla tällainen seula, jotta saa ikään kuin maanpetturit karkotettua alkukarsinnalla pois.

Vierailija
46/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se tekee pojasta miehen. Ilman armeijaa, jää miehestä osa kasvamatta aikuiseksi

Monesta tulee sotahullu idiootti, joka ei ikinä kasva aikuiseksi.

80% miehistä käy armeijan. Isoin osa joka EI käy, johtuu terveydellisistä syistä. Jos olet oikeasti sitä mieltä että intti tekee sotahulluksi, niin niitä pitäisi olla pilvin pimein. Ja tässä maassa, missä potentiaalisin vastustaja on suurvalta, niin se että HALUAA sodan sitä vastaan pitää todellakin olla täysin hullu. Että outoja miehiä olet tavannut.

Vierailija
47/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mikään ratkaiseva kysymys ole, vaikka olenkin militantti itse. Mieheni nimittäin on sivari.

Ohi aiheen mutta mitä mieltä olet militantti-naisena siitä että rajamme vuotaa kuin seula ja sitä ei voida sulkea?

Kyllä se varmaan pian suljetaan, kunhan saadaan lakiteknisesti riittävät perustelut eli sieltä tulee porukkaa yli riittävä määrä. Muutama kymmenen tulijaa ei vielä riitä sisäisen turvallisuuden uhaksi, joka päätökseen vaaditaan.

Perustuslaki kieltää sukupuolen perusteella syrjinnän. Miksi asevelvollisuuslaki voi mennä tämän edelle?

Koska maanpuolustus.

Ja samaan aikaan raja vuotaa kuin seula😆 kun yhdessä asiassa aletaan polkea ihmisten oikeuksia niin se leviää toiseen. 1930-luvun Saksa on tästä pelottava esimerkki ja näköjään Suomessa hyväksytään samat arvot.

Vierailija
48/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin, ellei ole fyysistä vammaa. Vätys se, joka ei inttiä käy.

Ja teidät B-miehet ja sivarit ym jehovat on vapautettu vain rauhan aikana. Varmaan kiva  lähteä kylmiltään sotimaan jos tarvitsee :D

Ei tarvite lähteä Sotimaan vaan voi kävellä Ruotsin rajalle ja sanoa Asylum. Samalla pääsee sivistysmaahan jossa miehiäkin kohdellaan ihmisenä.

Vierailija
49/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska maanpuolustus.

<

Sano nyt vielä perään, että kansalainen on täällä palvelemassa järjestelmää, eikä toisin päin. Pientä ihmistä kyykytetään, kaikki oikeudet ovat viety pois

Vierailija
50/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä liittyy politiikkaan, eikä aseelliseen maanpuolustukseen!

Rajavartiolaitoksella ja Armeijalla olisi kyllä keinot sulkea raja, mutta suomalaiset poliitikot eivät anna niiden tehdä sitä.

Nyt käynnissä oleva operaatio on EU:n johtama ja suunnittelema, aivan kuin edelliselläkin kerralla vuonna -15. Suomi on luopunut itsenäisyydestään ja päätäntävallastaan! Suomen on itsenäistyttävä uudelleen ja erottava EU:sta!

Vierailija
51/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intin käymättömät miehet ovat olleet outoja. Olen seurustellut parin kanssa, ja tullut siihen lopputulokseen, etten seurustele ainakaan palveluksesta vapautettujen kanssa. Olisi tietenkin hyvä, jos miehillä olisi oikeus päättää vapaasti, haluaako puolustaa maataan. Vapaa tahto on aidointa tahtoa ja myös toimii tehokkaammin. Toisaalta Venäjän vieressä on hyvä olla tällainen seula, jotta saa ikään kuin maanpetturit karkotettua alkukarsinnalla pois.

Mitä se halu auttaa kun valtionjohto nimenomaan sanoo että rajan puolustaminen on razzizmia. Nuoria miehiä käytetään vain ilmaisina pikkoloina ja häpäistään samalla.

Vierailija
52/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet mitä ilmeisimmin 90-luvulla tai sen jälkeen syntynyt? Se että meillä on se mitä nyt on, on pelkästään itsenäisyyden ansiota. Se ehkä nuoremmilta sukupolvilta menee jotenkin ohi ja on vaan "perus". Jos siis haluaa, että elämä on tätä mitä se on, niin on pakko olla valmis sitä puolustamaan. Ei voi ajatella niin, että mä haluan tämän mitä on, mutta en sitä kuitenkaan tarvittaessa puolustaisi.

Vierailija
53/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei sinänsä ole kantaa asiaan, mutta olen seurustellut sellaisen kanssa joka on käynyt armeijan ja sellaisen, joka on keskeyttänyt sen kahden päivän jälkeen koska ei pää kestänyt. Näistä sen intin suorittanut poika oli paljon päämäärätietoisempi ja "normaalimpi", kun taas tämä toinen oli ainakin nuorena sossun tuilla elävä ja elämässään helpolla päässyt valittaja. Ja itsekeskeinen.

Vierailija
54/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin, ellei ole fyysistä vammaa. Vätys se, joka ei inttiä käy.

Ja teidät B-miehet ja sivarit ym jehovat on vapautettu vain rauhan aikana. Varmaan kiva  lähteä kylmiltään sotimaan jos tarvitsee :D

Ei tarvite lähteä Sotimaan vaan voi kävellä Ruotsin rajalle ja sanoa Asylum. Samalla pääsee sivistysmaahan jossa miehiäkin kohdellaan ihmisenä.

Ei, vaan silloin saa Kissin klassikkoalbumin käteen.

Vierailija
55/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rajavartiolaitoksella ja Armeijalla olisi kyllä keinot sulkea raja, mutta suomalaiset poliitikot eivät anna niiden tehdä sitä.

Nyt käynnissä oleva operaatio on EU:n johtama ja suunnittelema, aivan kuin edelliselläkin kerralla vuonna -15. Suomi on luopunut itsenäisyydestään ja päätäntävallastaan! Suomen on itsenäistyttävä uudelleen ja erottava EU:sta!

Miksi sitten rajaa ei saada kiinni?

No siksi, että "Kestävän kehityksen toimikunta" Sanna Marinin toimiessa sen puheenjohtajana on SUUNNITELLUT tämän etukäteen ja hallitus noudattaa sitä sitovaa suunnitelmaa:

Kestävän kehityksen toimikunta hyväksyi Agenda2030 tiekartan - Kestävä kehitys

https://kestavakehitys.fi/-/kestavan-kehityksen-toimikunta-hyvaksyi-age…

Lainaus

Kestävän kehityksen toimikunta hyväksyi kansallisen Agenda2030 tiekartan puheenjohtaja, pääministeri Sanna Marinin johdolla maanantaina 7. helmikuuta. Tiekartta on suunnitelma siitä, millaisilla toimilla Suomi ja suomalainen yhteiskunta etenee kohti kestävän kehityksen toimintaohjelma Agenda2030:n tavoitteita. Tiekartan sisältämät kuusi muutosaluetta tulevat jatkossa antamaan sisällön toimikunnan työlle ja ohjaamaan yhteiskunnan osallistumista kestävän kehityksen edistämiseen.

Sivulta löytyy seuraava PDF-dokumentti:

Kestävän kehityksen toimikunnan Agenda2030 -tiekartta

https://kestavakehitys.fi/documents/2167391/109172057/Agenda2030+tiekar…

Ja sieltä sivulla 177 kuvakaappaus m44 h4m uuttajien radi kaalista lisäämisestä:

PS, mielenkiintoinen on tuo korostettu kohta, missä väes tök3hit yks3n kannalta ilmoitetaan keskeiseksi rikk oa he ter0n0r ma tiivinen perh ekäsitys.

Vierailija
56/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei sinänsä ole kantaa asiaan, mutta olen seurustellut sellaisen kanssa joka on käynyt armeijan ja sellaisen, joka on keskeyttänyt sen kahden päivän jälkeen koska ei pää kestänyt. Näistä sen intin suorittanut poika oli paljon päämäärätietoisempi ja "normaalimpi", kun taas tämä toinen oli ainakin nuorena sossun tuilla elävä ja elämässään helpolla päässyt valittaja. Ja itsekeskeinen.

Ihmiset, joilla on hormonitoiminta kunnossa, eivät elä sossun tuilla vaan haluavat tienata rahaa päästäkseen toteuttamaan unelmiaan. En usko, että tiedät kuinka vaikeaa tuolla yksilöllä todellisuudessa oli.

Vierailija
57/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet mitä ilmeisimmin 90-luvulla tai sen jälkeen syntynyt? Se että meillä on se mitä nyt on, on pelkästään itsenäisyyden ansiota. Se ehkä nuoremmilta sukupolvilta menee jotenkin ohi ja on vaan "perus". Jos siis haluaa, että elämä on tätä mitä se on, niin on pakko olla valmis sitä puolustamaan. Ei voi ajatella niin, että mä haluan tämän mitä on, mutta en sitä kuitenkaan tarvittaessa puolustaisi.

Olen lainaamasi. Ei, en ole syntynyt tuolloin kuin esität, vaan aiemmin. En kerro milloin. Ja en ottanut mielestäni tekstissäni kantaa tuohon, että tarvittaessa pitää puolustaa maataan. Kerroin subjektiivisen kokemukseni. Perhepiirini miehet ovat käyneet intin ja ihailen heitä. Intti ei ollut heidän aikoihin helppo, eivätkä he valittaneet siitä. No joka tapauksessa, minusta sotiminen on tyhmää. Puolustamisen ymmärrän, haluaisin puolustaa itsekin, mutta en täytä kriteerejä. Joten olo on vähän kuin muurahaisella tsunamia vastaan. Kävinpä nyt jakamassa ajatukseni.

Vierailija
58/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla täällä kumppanina 1-tyypin diabeetikko jolla D:n paperit eli vapautettu palveluksesta pysyvästi. Kelpo puoliso on silti. Eipähän tarvi pelätä, että joutuu sotaan mikäli sellainen tulee joskus.

Vierailija
59/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään uskonasia, että Suomessa tiedettiin tulevasta tulvasta vuonna -15 jo hyvissä ajoin.

Asia on myönnetty täysin avoimesti julkisessa sanassa:

Santeri Tubin hallitus teki eräänä viimeisistä toimistaan Maahanmuuttoviraston tiedustelun Kuntaliitolle 80 000 t.paikanhakijan asuttamisesta.

Selvennän:

Migri tiedusteli hallituksen käskystä huhtikuussa 2015 sijoituspaikkoja 80 000 m.tunkeutujalle.

Puoli vuotta ennen inv44sion alkua.

Se oli määrä, joka oli annettu Brysselistä Suomen osuudeksi ja joka jäi 32 500 rikolliseen, kun Unkari ja kumppanit alkoivat sulkea rajojaan, saaden sillä Brysselin ja viherkommunistien ikuisen vihan niskaansa.

Invaasio 2015 oli suunniteltu ja johdettu.

Miten hallitus olisi muuten voinut laittaa MIgrin tiedustelemaan PUOLI VUOTTA AIEMMIN paikkoja vajaalle sadalletuhannelle tunkeilijalle?

Vierailija
60/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Etenkin nuorempana viehätyin sivareista helpommin, olivat sellaisia lempeitä runopoikia joista tykkään. Mutta en tietoisesti etsi kumpaakaan, tuolla ei ole mulle väliä. Hätätilanteessa sekä miehet että me naiset tullaan auttamaan maata kykyjemme mukaan.